Als ik de Exchange Management Console open, krijg ik steeds een foutmelding:
- de modules 'Kerbauth' en 'WSMan' zijn beide geregistreerd en enabled (beide 'Module Type' op 'Native' en 'Entry Type' op 'Local').
- bij de SSL-settings staat 'Require SSL' uit
- bij 'Authorization' heb ik 'Anonymous Authentication' aan en uit geprobeerd
- mijn account (administrator) heeft 'RemotePowershellEnabled' op 'true' staan
Ik heb inmiddels IIS, de WinRM-extensie en de Exchange-role 'Client access' al opnieuw geinstalleerd, maar het maakt allemaal niets uit.
Via 'Administrative Tools' - 'Windows PowerShell Modules' kan ik wel zonder problemen een shell openen.
Heeft iemand nog enig idee wat er mis kan zijn of waar ik het moet zoeken?
PS. Het gaat overigens om Exchange 2010 SP1 op een Windows 2008 R2-machine.
Nu heb ik uiteraard al een tijdje gezocht naar deze melding op Internet en kom steeds tegen dat er iets mis is met de PowerShell-virtual directory in IIS. Ik heb de instellingen nagelopen, maar deze lijken allemaal goed te staan:Connecting to remote server failed with the following error message: The WinRM client cannot process the request. It cannot determine the content type of the HTTP response from the destination computer. The content type is absent or invalid.
...
- de modules 'Kerbauth' en 'WSMan' zijn beide geregistreerd en enabled (beide 'Module Type' op 'Native' en 'Entry Type' op 'Local').
- bij de SSL-settings staat 'Require SSL' uit
- bij 'Authorization' heb ik 'Anonymous Authentication' aan en uit geprobeerd
- mijn account (administrator) heeft 'RemotePowershellEnabled' op 'true' staan
Ik heb inmiddels IIS, de WinRM-extensie en de Exchange-role 'Client access' al opnieuw geinstalleerd, maar het maakt allemaal niets uit.
Via 'Administrative Tools' - 'Windows PowerShell Modules' kan ik wel zonder problemen een shell openen.
Heeft iemand nog enig idee wat er mis kan zijn of waar ik het moet zoeken?
PS. Het gaat overigens om Exchange 2010 SP1 op een Windows 2008 R2-machine.
[ Voor 7% gewijzigd door maikel op 23-09-2010 17:03 ]