Splitsing van multiplatform titels naar consoles en PC

Pagina: 1
Acties:

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Topicstarter
Het is mij al tijden een doorn in het oog: het gedoe van PC-gamers in topics van multiplatform titels.
Het begint in de aanloop naar de release van een spel. Er wordt gediscussieerd over minimale systeemspecificaties en of het spel wel of niet goed zal draaien.

Zodra een spel uitkomt komen vaak de eerste verhalen van mensen met problemen om het spel te draaien, incompatible hardware en ander sores. Het is voor mij vaak een reden om dergelijke topics zoveel mogelijk te vermijden. Ik kan me haast niet voorstellen dat ik de enige ben.

Mijn voorstel is om voor dergelijke games apart console-topic en PC-topic te starten, of anders iets zwaarder te modereren op supportvragen die eigenlijk in het problemen-topic horen.

Wat voorbeelden van games waarbij met het opvalt zijn de algemene topics van GTA IV, NFS:Shift en F1 2010 (in mindere mate).

[ Voor 4% gewijzigd door Shiver23 op 23-09-2010 16:51 ]

PSN: Shiver23

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik ben het met je eens. Naast de door jou genoemde punten erger ik me ook aan het "op de PC ziet alles er beter uit vs. ik speel liever op de bank met een 40' TV".

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:13
Splitsen kan, met tags brengen we ze weer samen. :) Maar het is aan de Spielerij users & modjes om te kijken hoe dit 't beste kan.

[ Voor 43% gewijzigd door zeef op 23-09-2010 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
What's next, splitsen per console? Alle Xbox-revisies hun eigen topic? Nee, een titel-topic is niet bedoeld voor al teveel technisch geneuzel. Staat dat er wel, help ons dan alsjeblieft hard mee om de troep op te ruimen en maak een TR. Deze vraag is al meerdere keren langs gekomen, maar imo verandert er niets: Game-topics blijven game-topics, en het worden geen topics die per console apart zijn, het spel zelf is er niet anders om.

Sowieso, je drie voorbeelden van nu zijn twee games van respectievelijk bijna 2 jaar en meer dan 1 jaar oud. Alleen het spel F1 2010, waar het probleem zich volgens jou in mindere mate voor doet, is relevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

TheZeroorez schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 00:16:
What's next, splitsen per console? Alle Xbox-revisies hun eigen topic? Nee, een titel-topic is niet bedoeld voor al teveel technisch geneuzel. Staat dat er wel, help ons dan alsjeblieft hard mee om de troep op te ruimen en maak een TR. Deze vraag is al meerdere keren langs gekomen, maar imo verandert er niets: Game-topics blijven game-topics, en het worden geen topics die per console apart zijn, het spel zelf is er niet anders om.

Sowieso, je drie voorbeelden van nu zijn twee games van respectievelijk bijna 2 jaar en meer dan 1 jaar oud. Alleen het spel F1 2010, waar het probleem zich volgens jou in mindere mate voor doet, is relevant.
Denk je? In vrijwel ieder groot topic komen tig vragen mbt systeemeisen aan bod. Totaal irrelevant voor console-gebruikers. Daarnaast is de besturing vaak wezenlijk anders en de release zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-09 19:38

PromoX

Flying solo

Wat dan misschien nog een overweging zou kunnen zijn, is nog meer al die technische zaken onder te brengen in een apart topic zoals nu al gedeeltelijk gedaan werd met het GTA VI performancetopic en centrale probleemtopics voor een aantal shooters.

Verschillende gameplaytopics naast elkaar voor dezelfde game zie ik eigenlijk ook niet zo zitten.

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-09 07:05
Met ^^

Dat lijkt me de beste oplossing voor dit "probleem". Dit hoort niet thuis in het ervaringen-topic, maar allemaal losse topics is ook not done. En tenslotte zijn we wel tweakers, dus de hele discussie weghalen is ook niet echt een optie imho.

[ Voor 95% gewijzigd door GENETX op 24-09-2010 08:23 ]

Pagina: 1