Deurbel gebruiken als deurtelefoon op telefooncentrale

Pagina: 1
Acties:
  • 1.139 views

Onderwerpen

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-07 11:29
Om gelijk met de deur in huis te vallen, ik zit met het volgende.

Op mijn werk hangt een Vox Davo II centrale en deze heeft een aansluit mogelijkheid voor een deurtelefoon. Hierbij kunnen telefoons ingesteld worden om over te gaan als deze wordt gebruikt. Nu willen wij graag deze functie gaan gebruiken echter puur als bel. Er komt dus enkel een beldrukker te hangen zonder speaker of microfoon. Nu heb ik het schema bekeken en wat rond gezocht en gevraagd en zelfs elektrabedrijven wisten het antwoord niet.

De vraag is of dit überhaupt werkt, en of dat na het loslaten van de bel de telefoons niet meer overgaan (aangezien je maar kort drukt op een bel zou de telefoon vaak nog niet 1x over gaan).
Mocht dit wel werken is gelijk de 2e vraag hoe deze aangesloten dient te worden.

In de documentatie van de Vox Davo staat de volgende afbeelding:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~m16son/downloads/VoxDeurtelefoon.png

Ik snap in grote lijnen wel hoe deze schakeling werkt, echter weet ik niet op dit met een simpele beldrukker gaat werken. Alle advies is welkom.

• PeterEs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-07 11:00
Phoe, ik ken de centrale wel, maar heb de deurbel interface nooit gebruikt.

Ik denk dat je er het snelste achterkomt door even een routering te maken op de centrale en even een paperclip op de deurbel aansluting te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartenvs
Ok dan gaan we maar even een klein test opstelling maken. Hopelijk werkt het zonder dat de centrale de geest geeft :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:20
Wacht even.

Je wilt dus een deurbel gebruiken om de deur te openen? Dan moet je toch gewoon die deurbel aansluiten op relay 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartenvs
Nee de deur hoeft niet geopend te worden. Enkel de telefoon hoeft over te gaan. Je kunt die aansluiting dan programmeren met de naam "bel" bijvoorbeeld en een eigen beltoon meegeven zodat je weet dat er iemand aan de deur staat.

Er staan hier 2 gebouwen tegenover elkaar, 1 is het kantoor waar wij zitten en het andere gebouw is een vakantiewoning. Nu willen wij in het kantoor horen wanneer er gebeld wordt bij de vakantiewoning. Dit kan uiteraard heel makkelijk met draadloze bel of een extra belschel neerhangen in het kantoor maar aangezien er al een redelijk infrastructuur ligt met telefonie en internet zou dit wel een nette oplossing zijn.

Ik heb het schema net geprobeerd in een simpele opstelling, maar helaas werkt dit dus niet. Ik weet niet of de beldrukkers die hiervoor toegepast worden een bepaald signaal uitzenden (DTMF ofzo) waarop de centrale reageert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ABogaard
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 26-09-2024
Heeft u al een oplossing hiervoor gevonden?
Zou u deze dan willen delen ik zit namelijk met hetzelfde euvel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cobo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-07 12:59

cobo

I’m not make it, I create it

Dit zou de oplossing zijn kunnen zijn:

Afbeeldingslocatie: https://o0fatw.bl3301.livefilestore.com/y3mMb-BbB9sakGqFIsxKy-h0lPfUhf_vVevMirGITafV27j-peNLz51UuvUFBe_msmskffIA6RBZZzk1IFd77YdZsfAaTyRSdDstD4pEvelOJ6EdF0LMV5jUGruHzDozAdTbZCACUM1CTFBEmcHA657lpbqTTIDoUmPJg-c0_JDDDM?width=819&height=460&cropmode=none

A en B zijn de aansluiting op de telefooncentrale en de T staat voor contactschakelaar. Alleen voor de timer is het wel van belang om de uitgaande spanning te wetten van de telefooncentrale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-07 21:31

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Kom kom, een topic van 6 jaar oud omhoog schoppen heeft naar alle waarschijnlijkheid geen zin. Neem gewoon contact op met de topicstarter.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.