Ik heb hier een Dell Inspiron 640M laptop.
Windows Vista ultimate staat erop.
Sinds gisteren start windows niet meer door naar het bureaublad.
Je krijgt nog wel het laadbalkje te zien, daarna springt hij door en krijg je de muis-cursor te zien.
En dan blijft het rest van het beeld zwart met alleen een muis-cursor in het beeld.
Deze cursor kan je nog wel bewegen met je muis.
Ik heb het volgende geprobeerd,
Vista safe mode gestart,
Laatst bekende werkende configuratie.
Vista cd erin en herstellen, maar windows zegt dat er geen problemen zijn gevonden.
Diagnose programma gerund van Dell en daar wordt geconcludeerd dat alles goed en naar behoren werkt.
Op internet lees je ontzettend veel over vista opstart problemen en met de crcdisk.sys want dit bestand wordt als laatste geladen in veilige modus.
Maar naar allerlei tips nog geen oplossing gevonden.
Ook heb ik verschillende drivers verwijderd uit de map system32\drivers\ in de hoop dat windows wel door start.
Maar dit mocht niet baten.
Momenteel zit ik nu in Knoppix op de laptop en dat werkt gewoon prima.
Ik ben nu allerlei bestanden aan het backupen om vervolgens Windows Vista opnieuw te installeren.
Maar stiekem hoop ik dat iemand nog een suggestie heeft of de oplossing?
Het moet toch niet mogelijk zijn dat het besturingsprogramma zomaar niet meer werkt.
Er is geen hardware veranderd of een driver.
Windows Vista ultimate staat erop.
Sinds gisteren start windows niet meer door naar het bureaublad.
Je krijgt nog wel het laadbalkje te zien, daarna springt hij door en krijg je de muis-cursor te zien.
En dan blijft het rest van het beeld zwart met alleen een muis-cursor in het beeld.
Deze cursor kan je nog wel bewegen met je muis.
Ik heb het volgende geprobeerd,
Vista safe mode gestart,
Laatst bekende werkende configuratie.
Vista cd erin en herstellen, maar windows zegt dat er geen problemen zijn gevonden.
Diagnose programma gerund van Dell en daar wordt geconcludeerd dat alles goed en naar behoren werkt.
Op internet lees je ontzettend veel over vista opstart problemen en met de crcdisk.sys want dit bestand wordt als laatste geladen in veilige modus.
Maar naar allerlei tips nog geen oplossing gevonden.
Ook heb ik verschillende drivers verwijderd uit de map system32\drivers\ in de hoop dat windows wel door start.
Maar dit mocht niet baten.
Momenteel zit ik nu in Knoppix op de laptop en dat werkt gewoon prima.
Ik ben nu allerlei bestanden aan het backupen om vervolgens Windows Vista opnieuw te installeren.
Maar stiekem hoop ik dat iemand nog een suggestie heeft of de oplossing?
Het moet toch niet mogelijk zijn dat het besturingsprogramma zomaar niet meer werkt.
Er is geen hardware veranderd of een driver.