• Banaan000
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-07 16:48
Beste Tweakers,

Ik ben sinds kort werkzaam bij een IT bedrijf in ierland voor mijn stage.

Mijn stage begelijder heeft me een leuk project gegeven om uit te zoeken en eventueel te realiseren.
hij is opzoek naar een oplossing voor het volgende:

een centrale server waar een filmpje vandaan gestreamt word. (ik zat te denken aan VLC of iets)
Dit stukje is redelijk makelijk in te richten.

Het moet uiteindelijk mogelijk zijn om de stream te benaderen vanaf een tv-tje die in verbinding staat met het internet dmv een usb-modem.

Nu stuit ik op de volgende problemen:
1. zal de verbinding via een usb-modem goed genoeg zijn om fatsoenlijk een stream te bekijken
2. zijn er kleine tv-tjes op de markt met een internet/stream/usb-modem ondersteuning

Thanks in advance.

Mark vd Brink

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 19:03

job

Banaan000 schreef op donderdag 23 september 2010 @ 14:17:
Nu stuit ik op de volgende problemen:
1. zal de verbinding via een usb-modem goed genoeg zijn om fatsoenlijk een stream te bekijken
2. zijn er kleine tv-tjes op de markt met een internet/stream/usb-modem ondersteuning
1. afhankelijk van de bitrate van de stream is een usb modem wellicht snel genoeg. Zoek dus uit hoe snel het usb modem is, en hoe hoog de bitrate van het filmpje is.
2. nog nooit van gehoord. Je kan trouwens niet zomaar alles wat usb heeft opelkaar aansluiten en hopen dat het werkt.

Ik zou zeggen regel een mediaplayer welke via ftp films kan afspelen, en zorg voor een internetverbinding snel genoeg.

[ Voor 15% gewijzigd door job op 23-09-2010 14:21 ]

• Banaan000
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-07 16:48
job schreef op donderdag 23 september 2010 @ 14:19:
[...]
Ik zou zeggen regel een mediaplayer welke via ftp films kan afspelen, en zorg voor een internetverbinding snel genoeg.
Wow, bedankt voor de snelle reactie!

Het punt is dat het tv schermpje in auto's moet komen (12v) dus misschien een tv met utp/usb poort met RTSP ondersteuning (dat is een stream protocol als ik me niets vergis)

edit: Ik las net dat ik mogelijk een tv zoek met IPTV mogelijkheden. nu nog 1 vinden met een 9" scherm

[ Voor 11% gewijzigd door Banaan000 op 23-09-2010 14:36 ]

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Kun je misschien iets doen d.m.v. DLNA?
http://www.dlna.org/digital_living/devices/

Kun je zelfs vanaf sommige telefoons streamen, en sommige TV's ondersteunen het ook. Best leuk om mee te spelen. Een DLNA server is zo opgezet, alleen de client dan nog.

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."