[MacBook Pro] Geen voeding bij het opheffen van laptop

Pagina: 1
Acties:

• D!zzy
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-02 13:11
Eergisteren is er een raar 'fenomeen' opgetreden:

Wanneer ik met mijn laptop, werkend en gekoppeld aan het net, ophef of kantel, gaat het signalisatielampje van de magsafe uit, en werk ik soms op batterij. Ik bedoel met soms: niet altijd. De ene keer werk ik op batterij, de andere keer geeft hij nog steeds in de menubalk weer dat deze aan het stroomnet hangt.

Zou ik hiermee naar een Apple Center gaan, aangezien het om een nieuwe MacBook Pro 13" gaat (2 à 3 maanden jong)? Nog mensen die dit eerder hebben gezien?

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-01 21:50

Flappiewappie

Hier nog meer

Laat de oplader dan niet gewoon los?

De Magsafe oplader heeft juist als eigenschap los te laten wanneer en "druk" op de aansluiting komt te staan.

Hier staat wat

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-01 15:11

CaDje

Framedrops for life

Misschien dat er een breukje in de kabel zit van je Macsafe adapter.

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-12-2025
Zit er geen vuil aan de contacten? En, zoals al boven vermeld, een draadbreuk is ook nog mogenlijk. Ik zou er zeker mee terug gaan naar applecentre.

Update: Als je kantelt, lijkt me het logisch dat hij wat loskomt. Het is niet een gewone klem waarmee hij in je macbook zit. Hij wordt op z`n plek gehouden door magnetisme.

[ Voor 37% gewijzigd door marquis op 23-09-2010 16:11 ]

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

• Jizzaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-04-2025
Die magsafe zorgt er net voor dat hij lostkomt als hij zou meegetrokken worden. (Door vb iemand die over kabel struikelt) Maar die van mij zit toch nog vrij stevig vast, en van op te heffen komt die al zeker niet los.
Tenzij je kabel erges is vastgemaakt waardoor hij loskomt van je mac.

• D!zzy
Bedankt, na het lezen van jullie advies snel de trein op gestapt en naar een repaircenter gegaan. Ginder hebben ze inderdaad hetzelfde vastgesteld. Even getest met een andere magsafe, en mijn magsafe aan een andere laptop gehangen. Resultaat: waarschijnlijk slecht contact in mijn adapter.
Wel enig nadeel: morgen start ik net met mijn eerste academiejaar...waarvoor ik deze MacBook pro net heb gekocht. Ze sturen de adapter op naar apple, maar krijg geen onmiddelijke vervanger. Een weekje zonder laptop dan maar (of de batterij leegwerken). :/

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-01 15:11

CaDje

Framedrops for life

Dat is wel zuur, je kunt natuurlijk altijd een 2de adapter kopen. Ik heb er zelf ook 2 voor m'n MBP, en dat is wel handig. De 1 ligt altijd thuis, en de ander is voor onderweg.

• D!zzy
Is inderdaad een mogelijkheid.
maar, *kijkt op zijn rug*, als student groeit daar nog geen geld >:).

Een weekje wachten is ook geen ramp, ... maar dan moet het wel bij een weekje blijven.

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-02 22:25
hebben ze geen reserve adapters bij de APR?
Die je gewoon voor een weekje kan lenen. Lijkt me toch wel service van de zaak...

• D!zzy
Heb ik niet geëist omdat ik mijn laptop online (Apple.be) heb aangekocht. Ik heb er wel subtiel achter gevraagd, maar kreeg een negatief antwoord. Ach, een week is niet schandalig lang, maar dan moet het wel daarbij blijven.

Verwijderd

Hoe is dit afgelopen? Lijkt me niet dat ze bij Apple repair centers de moeite nemen om zoiets te herstellen? Is het niet veel goedkoper die simpelweg te vervangen... en hadden ze dat dan niet meteen kunnen doen?

• D!zzy
Mijn excuses voor de late reactie.
Vrijdag 1 oktober werd ik opgebeld met de bevestiging dat een nieuwe Magsafe adapter was gearriveerd. Zaterdag netjes gaan afhalen in Antwerpen.
Alleen vind ik de procedure nog steeds redelijk omslachtig. Bij het binnenbrengen van een 'kapotte' adapter, moeten ze het eerst opsturen. Geloven ze hun eigen personeel (Switch-center in België/Premium Reseller) niet?

De vriendelijke verkoper vroeg me tevens of ik wou deelnemen aan een enquête van Apple i.v.m. mijn herstelling. Hopelijk krijg ik hiervan nog iets te horen, aangezien ze mij in het systeem hebben opgenomen.

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-01 10:34

Digistorm

ex-demo scener

mastadizzy schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 18:24:
[...]
Geloven ze hun eigen personeel (Switch-center in België/Premium Reseller) niet?
Het is niet hun eigen personeel. Het zijn zelfstandige winkelketens die toestemming hebben van Apple om hun waren te verkopen en bepaalde afspraken hebben gemaakt met Apple. Maar het blijft een los bedrijf, dus ik kan me wel iets voorstellen van het mindere vertrouwen in de retailketens.

Hier stond achterhaalde informatie…

Verwijderd

Ach verschilt ook van winkel tot winkel.
Toen ik een kapotte adapter had en 3 maanden buiten garantie zat ben ik langs gegaan, zou meteen worden opgestuurd en kon over een week een nieuwe adapter komen halen (werd me toen al verteld) en kreeg ook nog een vervangende adapter mee. Macbook online gekocht bij Apple.

Het is maar hoe vriendelijk de verkoper is.
Pagina: 1