Ik werk aan een Wordpress template en wil de standaard header vervangen met een zelf gemaakte header.
Echter zit er in hetzelfde element als waar de header moet komen ook een ander element dat de navigatie van de website doet. Het header element moet zeg maar links gepositioneerd worden en het navigatie element aan de rechterbovenkant er min of meer bovenop. Dit aangezien ze net overlappen. Nou heb ik dit weten te realiseren met behulp van position:relative en position:absolute, maar ik heb het idee dat het per beeldscherm en per browser nu verschilt omdat het zich niet positioneert ten opzichte van het juiste element. Ik hoop dat duidelijk is wat ik wil oplossen. Hoe kan ik dit het beste realiseren? Op deze website is het resultaat te zien.
Echter zit er in hetzelfde element als waar de header moet komen ook een ander element dat de navigatie van de website doet. Het header element moet zeg maar links gepositioneerd worden en het navigatie element aan de rechterbovenkant er min of meer bovenop. Dit aangezien ze net overlappen. Nou heb ik dit weten te realiseren met behulp van position:relative en position:absolute, maar ik heb het idee dat het per beeldscherm en per browser nu verschilt omdat het zich niet positioneert ten opzichte van het juiste element. Ik hoop dat duidelijk is wat ik wil oplossen. Hoe kan ik dit het beste realiseren? Op deze website is het resultaat te zien.
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| <div id="wrapper"> <div id="header"> <a href="http://www.petraterdoest.nl/"> <div id="logo"> </div> </a> <div id="nav"> <?php if ( !function_exists('dynamic_sidebar') || !dynamic_sidebar('Top Navigation') ) : ?> <ul> <?php wp_list_pages('title_li='); ?> </ul> <?php endif; ?> </div> </div> |
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| #wrapper { width:900px; margin-top:30px; margin:15px auto; } #header { float:left; width:900px; border-bottom:1px dotted #ccc; margin:0; } #logo { background-image: url(images/banner_logo.gif); height:252px; position:relative; width:600px; } #nav { position:absolute; top:10px; right:380px; width:auto; padding:12px 0 0; } |