Freeswitch draaien op een apparaat, hoe?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 18:14

alienfruit

the alien you never expected

Topicstarter
Momenteel draai ik Freeswitch in VMware op mijn werkcomputer. Alleen zou ik graag willen afstappen van deze variant omdat ik mijn computer niet dag-en-nacht aan wil laten staan. Nu is alleen de vraag wat de beste manier of toch Freeswitch te draaien...

Nu heb ik gezien dat er packages zijn voor Freeswitch voor de openwrt firmware voor een hele reeks apparaten. Alleen vraag ik mij af of dit een goede oplossing is. Heeft iemand enig ervaring met het gebruik van de openwrt firmware?

Momenteel heb ik een seperate PFSense firewall middels http://www.pcengines.ch/alix2d13.htm. Alleen nu lijkt het mij niet handig om de VOIP op hetzelfde apparaat te draaien als de firewall. Liefst draai ik het achter de firewal.

Heeft iemand tips?

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 20:05

BHQ

Nog een Alix? :P

Die dingen doen iets van 5W power draw.. Mits zo'n ding snel genoeg is natuurlijk.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Openwrt draai op routers die minimale CPU's hebben. als ik zo kort lees heeft freeswitch wel degelijk wat cpu capciteit nodig.

er zijn heeeel veel apparaten die linux draaien en als ik het goed begrijp heeft freeswithc eingelijk alleen je ethernet nodig.

wellicht zoiets als een SheevaPlug

Maar een 2e apparaat als waar nu je firewall op draait is ook leuk, meteen handig als er 1 kapot gaat, en je hebt er al ervaring mee. (crosscompilen naar een exotische CPU is de eerste keer niet erg simpel)

Ovigens draai software die je op je firewall apparaat draait uiteraard WEL achter de firewall, al loop je inderdaad risico dat als er een exploit in freeswtich zit dat heel je firewall wordt overgenomen.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 18:14

alienfruit

the alien you never expected

Topicstarter
Hmm, ik zal er eens naar kijken. Mijn FreeSWitch eisen zijn niet zo hoog... Ik wordt niet om de tien minuten gebeld ofzo ;) Mijn huidige ALIX is momenteel PFSense met read-only image. Maar de SheevaPlug ziet er ook uit. Ik dacht zelf aan een goedkopere WLAN router ofzo ;)