SOundblaster Live 5.1 met 4 speakers

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008

• AngryAngel
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 01-04 22:42

AngryAngel

Veni Vidi Vici

Topicstarter
ik heb een soundblaster live player 5.1
ik heb mijn stereo op 1 uitgang en mijn pc speakers op de 2e.
als ik de 4 speakers test doe dan zegt ie van linkks voor links achter etc..
maar dat komt door alle speakers.
en ik weet niet wat ik er aan moet doen..

ps heeft iemand die engelse versie van de 5.1 drivers en Liveware (op site is de 5.1 versie niet de downloaden en op cd allen ned en fr.)

Never argue with a fool, he'll take you down to his level and beat you with experience...

• Lorenz0
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-12-2025
Ik geloof dat die test niet echt goed werkt. Want bij mij werkt het ook zoals je beschreef, en bij een vriend van mij ook! Dus het ligt gewoon aan de software denk ik.

• AngryAngel

AngryAngel

Veni Vidi Vici

Topicstarter
maar als ik 4 speakers aan heb gesloten..
wat voor verschil moet ik dan horen kwa geluid met muziek/games

Never argue with a fool, he'll take you down to his level and beat you with experience...

• AngryAngel

AngryAngel

Veni Vidi Vici

Topicstarter
heeft niemand sblive player 5.1 de engelse drivers?
vind dat zoooo irri alles engels en alleen creative nederlands

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-08 01:17
Op Wednesday 14 March 2001 01:05 schreef AngryAngel het volgende:
heeft niemand sblive player 5.1 de engelse drivers?
vind dat zoooo irri alles engels en alleen creative nederlands
yep ik heb ze wel, ook nog wel op cd, zowel de engelse als italiaanse, zweedse finze franse... in zes talen iig...

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Verwijderd

Die test werkt wel OK als alles goed is geinstalleerd.
Eerst die upgrade uit "wmbdrv"-directory van de cd gebruiken,
daarna liveware installen (ik alleen optie 4, surround mixer).
Dan in windows bij multimedia in controlpanel quadraphonic selecteren, en in creative surround mixer 4 boxen selecteren.

• Wilfred
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08-2022
Klote zeg Dat probleem heb ik ook!
Zit er nog een testje bij maar Links voor en Links achter en rechts voor en achter lijken allemaal even hard te klinken.
Ik ben er echt en uur mee bezig geweest om alle plugjes opties te proberen mar niets geeft het gewenste resultaat en ook nieuwe drivers helpen niets.
Ik heb al naar SB gemaild maar die hebben het Heeel druk >:)

Sign of my Time

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:14
Als ik me niet vergis moet je voor die test alle echo's, effecten en surround troep uitschakelen, omdat die een omgevingsgeluid creëren uitgaande van 2 speakers.

Ik heb dit probleem volgens mij ook gehad. Is dit probleem trouwens meteen na de installatie (zonder nog verder iets in te stellen) of pas veel later gekomen?

Verwijderd

Ik heb dat probleem ook, (met een FPS1600 op een SBlive! value). Als je bij de surround mixer naar de EAX tab gaat en je versleept het WAVE icoontje lukt dat wel. Bij die speakertest klinkt de luistertoets-van-de-lagere-school-stem uit de gemarkeerde speaker het hardste. Volgens mij heb je geen speciale LiveWare nodig voor de 5.1. LiveWare ondersteund alle Livekaarten behalve de audigy. daar is versie 3 voor (geloof ik)

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-08 18:28
wtf dit heb ik nog nooit gehad, ik installeer windows opnieuw en het geluid is center, balans naar links/rechts gaat volume beetje naar benee maar geluid blijft center. hoe kan dit?
ik hoor ook helemaal geen eax meer in games enzo :?

• MMUilwijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-08 17:43
ehh komt het niet omdat je je stereo op 1 uitgang, zeg maar de front, en je FPS op de 2e uitgang (rear) hebt gezet ?? En dat ie daarom dan door alle speakers die test weergeeft ??

Everytime I suffer I become a better man because of it

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:46

JvS

Ik heb hem zelf ook

mjah, dit is ten eerste wel een erg oud topic en ten tweede gewoon een driver/instellingenprobleem

De ervaring heeft echt geleerd dat zeen nieuw topic echt totaal geen toegevoegde waarde meer heeft... Een oud topic kicken met een offtopic bericht lijkt me nog onzinniger :o

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.