• Spongerobie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 03-05 17:40

Spongerobie

Keizacht de sponsigste!!

Topicstarter
Hallo,

Sinds kort ben ik in het bezig van een Dell Latitude E6410 (Specs in sig), hierin zit een Intel Advanced-N 6200-AGN Wifi kaart in.
Deze zou dus Wireless N moeten ondersteunen maar ik krijg het vooralsnog niet voor elkaar om deze laptop met mijn Eminent EM4570 Wireless N router op de N snelheid te verbinden

De router zend een N signaal uit, dit ziet windows wel maar maakt verbinding op G snelheid, dit heb ik ook op andere locaties getest waar een N netwerk in de lucht is maar hij verbinding maakt op G snelheid.

Ik vermoed ook niet dat het aan de router ligt.wanneer ik de laptop openschroef en ik kijk naar het Wlan kaartje zie ik het volgende:
Foto 1
Foto 2

Zoals jullie zien gaan er 3 kabeltjes naar het scherm toe waarvan er 2 staan aangesloten op het kaartje.
Ook zit er verder geen aansluitingen op het kaartje waar die derde kabel op kan.

Wanneer ik dan in Windows naar de eigenschappen van de netwerkkaart kijk en bij geavanceerd dan zie ik de volgende 10 schermen:

Afbeelding 1
Afbeelding 2
Afbeelding 3
Afbeelding 4
Afbeelding 5
Afbeelding 6
Afbeelding 7
Afbeelding 8
Afbeelding 9
Afbeelding 10

En met name stoor ik mij dan wat ik zie bij afbeelding 8, daar gaat hij gewoon niet verder dan A/B/G N zie ik helemaal niet staan.

De nieuwste drivers van Intel staan erop, ook heb ik geprobeerd met de Intel Wifi software verbinding te maken maar dan gaat hij ook gewoon niet sneller dan G.
Ook in de Bios kan ik verder niets vinden over de Wifi kaart

Dus ik hoopte dat er iemand is die mij hierbij kan helpen of informatie kan verschaffen over hoe ik dit kan oplossen.

[ Voor 4% gewijzigd door Spongerobie op 23-09-2010 19:25 ]

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-05 10:46
Hoe bepaald je of je het G of N verbonden bent? enkel de snelheid?

Desktop | Server | Laptop

• Spongerobie

Spongerobie

Keizacht de sponsigste!!

Topicstarter
Ja, hij maakt alleen verbinding op 54mbps en dat gebeurt dus ook als ik met men snufferd voor een open meterkast sta.

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:40
Je weet dat N snelheid nog steeds niet officieel is en dus N-draft is?
Hierdoor heb je geen gegarandeerde N werking en snelheid tussen je devices.

Wat soms wil helpen:
  • B+G snelheid uitschakelen
  • en WMM inschakelen op je netwerkkaart en router/AP
Dat je kaartje maar 2 antennes heeft is normaal: het is een 6200 kaart
de 6300 serie heeft 3 antennes :)

[ Voor 21% gewijzigd door SniperGuy op 23-09-2010 13:12 ]

• Spongerobie

Spongerobie

Keizacht de sponsigste!!

Topicstarter
SniperGuy schreef op donderdag 23 september 2010 @ 13:07:
Je weet dat N snelheid nog steeds niet officieel is en dus N-draft is?
Hierdoor heb je geen gegarandeerde N werking en snelheid tussen je devices.

Wat soms wil helpen:
  • B+G snelheid uitschakelen
  • en WMM inschakelen op je netwerkkaart en router/AP
Dat je kaartje maar 2 antennes heeft is normaal: het is een 6200 kaart
de 6300 serie heeft 3 antennes :)
hmm.. ik dacht dat ze er allang al mee klaar waren..

anyhow, wanneer ik op de router B+G Uitzet dan kan ik helemaal geen verbinding meer maken, ook het inschakelen van WMM heeft geen effect gehad.

• mjoey
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-04 19:56
Spongerobie schreef op donderdag 23 september 2010 @ 13:07:
Ja, hij maakt alleen verbinding op 54mbps en dat gebeurt dus ook als ik met men snufferd voor een open meterkast sta.
Heb ik ook gehad met mijn Intel 5100 AGN netwerkkaart, 1m naast mijn router (Eminent EM4570 Wireless N) en nog steeds 54mbps. Bij de eigenschappen van de netwerkkaart had de 802.11n-kanaalbreedte voor 5.2 band waarde alleen 20 Mhz, had ik die op automatisch ingesteld, netwerkkaart opnieuw ingeschakeld had ik 300mbps.

Dit is wel mijn T.net account vriend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spongerobie

Spongerobie

Keizacht de sponsigste!!

Topicstarter
mjoey schreef op donderdag 23 september 2010 @ 21:12:
[...]

Heb ik ook gehad met mijn Intel 5100 AGN netwerkkaart, 1m naast mijn router (Eminent EM4570 Wireless N) en nog steeds 54mbps. Bij de eigenschappen van de netwerkkaart had de 802.11n-kanaalbreedte voor 5.2 band waarde alleen 20 Mhz, had ik die op automatisch ingesteld, netwerkkaart opnieuw ingeschakeld had ik 300mbps.
Al die instellingen staan (volgens mij) al goed, ook de kanaalbreedte voor zowel de 2,4GHz als de 5.2GHz band staan op auto.
Router is ook al meerdere keren opnieuw gestart net als laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Spongerobie schreef op donderdag 23 september 2010 @ 20:46:
hmm.. ik dacht dat ze er allang al mee klaar waren..

anyhow, wanneer ik op de router B+G Uitzet dan kan ik helemaal geen verbinding meer maken, ook het inschakelen van WMM heeft geen effect gehad.
Sinds 11 september 2009 is 802.11n al een officiële standaard die daarna op 29 oktober is gepubliceerd, bijna een jaar.

Voor Intel kaartjes moet WMM aan staan op de router, anders komt je verbingssnelheid niet hoger dan 54Mbps. Daarnaast WPA(2) met alleen AES encryptie, geen WEP of TKIP.
Als het mogelijk is zet je router dan op N-only force 40MHz channel width om te testen of je boven de 54Mbps verbindingssnelheid komt. Naar 5GHz hoef je niet te kijken deze frequentieband gebruikt je router niet. Reboot de router na het wijzigen van een wireless setting.

[ Voor 6% gewijzigd door Nivk op 24-09-2010 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-05 20:23
Als je nog apparaten in je netwerk hebt die -n niet kunnen, en het is niet essentieel in je dagelijks leven.
Leave it!
Het is een enorm gekloot om het werkend te krijgen, en dan als het werkt, doen de agb devices het niet meer.

Ik heb een (DD-WRT) WRT320N met een Dell Wireless 1510 Wireless-N WLAN mini card.
En raad is? Geen -n mogelijk te krijgen. En dan heb ik vrijwel alle vinkjes/keuzes/mogelijkheden wel gehad, na dat ding een jaar te hebben.
Hij zegt wel 802.11N maar is nog steeds 54mb... Ik leef daar ook wel mee, voor torrents of NAS verkeer loop ik wel naar kabeltje met laptop, dat is toch nog sneller dan N. En me ipod heeft het lang niet nodig.

[ Voor 30% gewijzigd door jeroen3 op 24-09-2010 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spongerobie

Spongerobie

Keizacht de sponsigste!!

Topicstarter
Nivk schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 12:26:
[...]
Sinds 11 september 2009 is 802.11n al een officiële standaard die daarna op 29 oktober is gepubliceerd, bijna een jaar.

Voor Intel kaartjes moet WMM aan staan op de router, anders komt je verbingssnelheid niet hoger dan 54Mbps. Daarnaast WPA(2) met alleen AES encryptie, geen WEP of TKIP.
Als het mogelijk is zet je router dan op N-only force 40MHz channel width om te testen of je boven de 54Mbps verbindingssnelheid komt. Naar 5GHz hoef je niet te kijken deze frequentieband gebruikt je router niet. Reboot de router na het wijzigen van een wireless setting.
En daar lag mijn probleem dus, encryptie stond op TKIP, die naar AES gezet en ik begin gelijk op 270Mbps :D
Heel erg bedankt!!
jeroen3 schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 17:40:
Als je nog apparaten in je netwerk hebt die -n niet kunnen, en het is niet essentieel in je dagelijks leven.
Leave it!
Het is een enorm gekloot om het werkend te krijgen, en dan als het werkt, doen de agb devices het niet meer.

Ik heb een (DD-WRT) WRT320N met een Dell Wireless 1510 Wireless-N WLAN mini card.
En raad is? Geen -n mogelijk te krijgen. En dan heb ik vrijwel alle vinkjes/keuzes/mogelijkheden wel gehad, na dat ding een jaar te hebben.
Hij zegt wel 802.11N maar is nog steeds 54mb... Ik leef daar ook wel mee, voor torrents of NAS verkeer loop ik wel naar kabeltje met laptop, dat is toch nog sneller dan N. En me ipod heeft het lang niet nodig.
Als ik iets heb wat het kan dan wil ik ookdat het kan :) nare eigenschap :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-05 20:23
Jij bent lucky, hier wil het nooit werken. Zelfs niet zonder beveiliging.

Off:
Maar dan moet je geen ferrari kopen hè, die kan heel erg snel. Dan moet je dat ook. :P
Pagina: 1