Bleeding scherm (alu) macbook

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• trinite_t
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09 14:06
Ik heb thuis en ALU macbook liggen. Hierbij is de onderste rand van het scherm veel lichter dan de rest van het scherm (Een soort langwerpige vlek waarbij het lijkt of de backlight hier meer door het scherm heen komt).

Jammer genoeg is het apparaat al uit garantie, maar het probleem begint steeds meer zichtbaar te worden.

Zijn er meer mensen met dit probleem? Ik kan er namelijk op internet niets over vinden. Aangezien ik zaterdag naar een service punt ga en dan graag wat streker in m'n schoenen wil staan ben ik hier benieuwd naar.

The easiest way to solve a problem is just to solve it.

• Awoodentree
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Zou je even wat meer informatie kunnen geven? ;) Bijvoorbeeld van welk jaar hij is, specificaties,etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:06
Met bleeding bedoel je dat je schermverlichting onderin je scherm door de verf heen brandt? Ik had dat ook, het is onder de garantie vervangen. Ik had dan wel Apple Care. Ik weet niet of t ook onder de "gewone" garantie valt... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinite_t
@awoodentree
Het is de eerste serie alu macbooks. Volgens system specs een MacBook 5.1, 2GHz intel core 2 duo

@Volkan1984
Het is een soort lichtere vlek in het scherm, als je zwart beeld op het scherm zet zie je onderin een vlek van een paar centimeter hoog en over bijna de hele breedte van het scherm die veel lichter is dan de rest van het scherm.

[ Voor 12% gewijzigd door trinite_t op 24-09-2010 07:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asaki
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:59
Is de MacBook al lang uit de garantie? Zo niet, zou het waard kunnen zijn dit probleem aan te kaarten bij de dealer.

Apple wil de hand nog wel eens over haar klokhuis strijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer het dan wel bij de winkel waar je het gekocht hebt. Als je het bij de Online Apple Store hebt gekocht kun je het beste eerst een ticket aanmaken. Als ze toezeggen tot reparatie kunnen de Resellers en ARC namelijk arbeidsloon in rekening brengen, terwijl dat niet de afspraak is die zij met Apple hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debom
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-09 17:06
Ik heb een tijdje bij een reseller gewerkt en de meest effectieve manier is de support desk te bellen en je probleem. Als er na het afgeven van serienummer wordt gezegd dat de garantie verlopen is van de macbook, dan kun je zeggen dat de europese wetgeving ook voor apple geldt en dat 2 jaar standaard is. Als blijkt dat ze nog steeds moeilijk doen, dan je dreigen dat je de bent aangesloten bij de consumentenbond. Meest van tijd
zwicht apple dan.

Je kunt zien wanneer de macbook is gemaakt. Het serienummer is alsvolgt opgebouwd:
W811111AB22

Hierbij is 1 het laatste getal van het jaar en 11 het week nummer. Dit ziet apple als garantie datum. Heb je een factuur die bijvoorbeeld 6 weken verder ligt, dan is dat je garantiedatum. Blijkt nou dat je maar tot 3 maanden over je garantie heen zit, dan moeten ze zeker het scherm vervangen.

Dit alles geldt natuurlijk alleen als de macbook particulier is aangeschaft. Voor zakelijk dingen gelden andere regels.

Een goed reparatiecentrum is leliveld.nl in De Meern.

• trinite_t
Het is week 45 2008, dus hij is al even over de garantie heen, maar nog niet over de 2 jaar. Alhoewel dat niet veel scheelt. Moet het nu dus ook echt zien te regelen. Ik zal vandaag eens langs een service center gaan, en anders direct apple zelf bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-09 15:46
Komt weer iemand met het 2 jaar verhaal hoor... Na een half jaar dien je namelijk te bewijzen dat het euvel een fabrieksfout is... Succes daarmee. Je recht hebben is wel iets anders dan je recht krijgen...
Pagina: 1