minder fysiek geheugen aanbieden in windows

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• BachW
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-07 21:05

BachW

Tweaker in Noorwegen

Topicstarter
Tweakers,

Wij willen het e.e.a. gaan testen aan op een nieuwe iSCSI San. We zijn bezig met de voorbereidingen en het volgende kwam ter sprake.

Onze linuxbeheerder vertelde dat het redelijk makkelijk is om in de kernel de grootte van het geheugen aan te passen. Nu is mijn vraag of dit op Windows (2008) ook te doen is of dat hier tools beschikbaar voor zijn. Let op, het OS wordt op een fysieke server geïnstalleerd. (dus niet op vmware oid waar dat gemakkelijk gaat). ;-)

Voorbeeld: Server met 16GB intern geheugen afknijpen op 2GB. Zodat het OS 'denkt' dat er maar 2GB in de server zit.

Toegang tot de servers is wat lastig, vandaar dat wij ons afvroegen of dit op Windows ook softwarematig af te vangen is.

BOINC stats

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:49

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Voor Windows 7 zit dat in msconfig. Misschien kan je dat in Windows Server ook vinden daar?

Waarom zou je 'm willen knijpen eigenlijk?

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

Een testserver kan bijvoorbeeld 16 GB RAM hebben, maar de uiteindelijke productieserver maar 2 (of 4 of..)? Of je wil de impact testen van het uitschakelen van één of meerdere memory boards voor hot-swap vervangingen.

Maar het kan inderdaad via msconfig.

Yes, but no.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Free rider
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-08 23:52
Windows NT 4, 2000, XP en 2003 server: Gebruik in Boot.ini de /maxmem switch.
Available switch options for the Windows XP and the Windows Server 2003 Boot.ini files

@strandbal: Doe je bijvoorbeeld om te controleren of de minimale configuratie van je software inderdaad werkt.

[ Voor 20% gewijzigd door Free rider op 24-09-2010 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-09 01:02
Is het een optie om dit virteel uit te voeren/testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurenssie
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-08-2024
msconfig -> Computer Opstarten -> Geavanceerd -> Maximaal geheugen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BachW
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-07 21:05

BachW

Tweaker in Noorwegen

Topicstarter
Bedankt allemaal!

dit zou ik eigenlijk moeten weten

We willen Disk IO's meten op Linux en Windows op zowel fysieke als virtuele hardware. Maar met heel veel geheugen blijft er veel in een cache hangen, en ik vroeg het me gewoon af... ;-)

BOINC stats

Pagina: 1