Studio de Schop

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 372325

Topicstarter
Dag dames en heren,

Ik ben op zoek naar een mooi speakersetje, eerst wil ik redelijke speakers vinden om deze later nog een keer een echte / betere set te kopen.

Nu zijn mij een Sudio de Sschop speakers ML 1.3 aangeboden, nu hou ik wel van vintage dus zit ook wel in mijn straatje. Alleen er is helemaal te vinden op de site behalve wat globale informatie.

Zijn er nog audiofiele die mij iets over deze speakers kunnen vertellen / advieseren (doen / niet doen) etc.

P.S. worden waarschijnlijk op een marantz SR6004 gekoppeld, muziekstijl is van Jazz tot hip hop (rustig vorm) en van instrumental tot Neo Soul

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 372325 op 23-09-2010 11:19 ]

• Xanax959
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:42

Xanax959

relax...

Mijn vader heeft studio de schop boxen. Kleine zwarte boxen, loodzware behuizing. Was een merk van Eringa of zo? In ieder geval érg mooi geluid, mede door de zware behuizing.
Het laag moet je wel wat in toom houden.

Atari portfolio Dos 2.11

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Mail de originele maker?
http://www.koosnieuwenhuis.nl/
1e hit op google :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ik heb zelf de ML 1.2 gehad. Erg mooie speaker. Morel tweeter en Monacor mid-laag (sp-150 geloof ik)
Kijk hier eens voor meer info http://www.zelfbouwaudio....viewtopic.php?f=4&t=11178
Ze zijn ontworpen door Koos Nieuwenhuis http://www.koosnieuwenhui...t&task=view&id=8&Itemid=9
Misschien niet direct high-end, maar toch zeker hele goede, mooi uitgewogen luidsprekers. Het zal niet eenvoudig zijn om voor redelijk geld betere speakers te vinden, maar de vraag is natuurlijk of het geluid aan jouw smaak voldoet.

[ Voor 14% gewijzigd door blissard op 23-09-2010 20:51 ]

Anoniem: 40013

De 1.3en zijn denk ik de beste speakers die Koos ontworpen heeft. Ze produceren een erg 'eerlijk' geluid, niet iets wat ik zou proberen te omschrijven met vintage... Zoals Xanax959 ook al zegt produceren ze wel een erg stevig laag (ze lopen heel erg ver door). Koos vindt zelf dat je de basreflexpoort moet tweaken op de ruimte waar je hem plaatst.

Ga in ieder geval eerst even luisteren. De gemiddelde 1.3 is al vrij oud en de vraag is of de drivers nog helemaal in orde zijn... Ik kan me voorstellen dat je geen zin hebt om eerst nieuwe drivers in te bouwen nadat je een paar speakers gekocht hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 372325

Topicstarter
Nou mensen ik heb ze beluisterd van het weekend, was toch niet helemaal me ding.Op het moment dat er wat vermogen doorheen werd gegooid werden ze erg schel in de hoge tonen en inderdaad zat behoorlijke bas in, maar stond voor mij niet in verhouding met de hoge tonen.

Misschien was de vergelijking ook niet helemaal lekker, omdat ik bij een echte audiofiel was die zo trots was op zijn eigen set dat hij me even het verschil liet horen. Tja dan luister je naar een verschil in geluid zeg! (maar ook in prijs). Maja echt een verkoper was het dus niet, maar was wel gezellig.

Hartelijk dank voor al jullie input!

Maar hebben jullie nog ideeen een mooie set, mede omdat ik bij hem was met een echte hifi installatie zit ik te denken om ook maar echte hifi installatie te nemen t.o.v. surround. Draai toch meestal muziek, maar wil uiteraard ook wel lekker geluid hebben bij een film / tv.

Jullie idee hierover?

@ The Eagle: Zelf zou ik daarop niet echt zitten te wachten om vragen te beantwoorden van elke jan doedel dus dan mail ik hem ook maar niet, maar wel bedankt voor je reactie.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 372325 op 27-09-2010 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:24

mr.paaJ

generatie cmd+z

Een goede stereo set is ook voor films goed geschikt hoor. Lijkt me de betere oplossing als je toch vooral muziek luistert, beter geluid voor het zelfde geld (maar dan zonder surround, zelf mis ik het niet...).

Om tot een goede combinatie te komen kun je het best luisteren in een winkel, daar heb je meer aanbod naast elkaar. Advertenties in de omgeving zoeken is wat lastiger onderling te vergelijken maar natuurlijk ook leuk, beetje koffie drinken en over muziek praten tijdens het luisteren.

[ Voor 40% gewijzigd door mr.paaJ op 27-09-2010 10:19 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-06 15:40
Mijn vader heeft ook een set van studio de schop, al meer dan 20 jaar erg mooi geluid zonder iets te overdrijven. Kan ik je zeker aanraden om daar even te gaan luisteren.

~ Mijn prog blog!

Pagina: 1