Toon posts:

MicroDVD doet irri

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik word helemaal gek. Telkens als ik met MicroDVD een AVI open met een subtitle via QuickINI, dan speelt ie 4 seconden af ofzo, en dan staat het beeld stil. Heel af en toe heb ik dat ie hem WEL goed pakt. De ondertiteling komt pas veel later erin, dus ik denk niet dat het daar aan ligt. Het beeld ziet er dan bijvoorbeeld zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.thijs208.homestead.com/files/screenie-microdvd.gif

En zo blijft het. Als je goed kijkt zie je 2 randjes aan de zijkanten... die bewegen wel, het lijkt dus alsof dit plaatje bovenop de werkelijk DiVX is geplakt. Als ik wat ga kutten met mn muis krijg ik het beeld uiteindelijk weer terug, maar klik ik dan 1 keer om bijvoorbeeld het geluid harder te zetten, dan krijg ik DIT plaatje weer (dus niet dat ie weer een nieuw plaatje erover heen gooit). Als iemand me hiermee kan helpen: graag.

Verwijderd

Topicstarter
Ah, weer wat ontdekt:
als ik op de randjes klik, dan krijg ik het beeld te zien, maar dan moet ik de knop wel ingedrukt houden. Als ik op het bevroren plaatje klik, gebeurt er nix...

Edit: Ik heb er trouwens ook alleen last van bij Full Screen. (hij doet het ook fout als ik GEEN subtitles gebruik)

Verwijderd

Ja, heb ik ook last van.. volgens mij komt het door je videokaart drivers. (teminste bij mij was dat het geval)

• jos_zwa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

Op dinsdag 13 maart 2001 08:22 schreef Xanandu het volgende:
Ja, heb ik ook last van.. volgens mij komt het door je videokaart drivers. (teminste bij mij was dat het geval)
Nope het is een bug in microdvd :( ik heb er ook last van en nog veel meer andere

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

Verwijderd

Je moet dit doen: open de film met subtitles.
Druk op pauze, daarna zet je hem fullscreen en wacht tot het aftellen (3 seconden of zo) is afgelopen, daarna druk je op play. Zo moet het wel lukken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap niet wat je bedoelt met 'aftellen'. Als ik Auto Play Full Screen ofzo uitzet, en gewoon het filmpje eerst afspeel in een window, gaat alles goed. Doe ik dan full screen, dan gaat ie na 4 sec alsnog weer op 'freeze' staan. Volgens mij is het gewoon een bug die er niet uit te krijgen is. Ik ga nog wel even nieuwe videodrivers installeren, misschien dat dat dan helpt...

Verwijderd

Topicstarter
Ooh, ik zie het nu! Als ik hem Full Screen doe TERWIJL ik hem op pauze heb staan ja!!! Ik snap nu hoe het werkt (het is dus tot nu toe nog niet fout gegaan met deze methode):
-open het filmpje, niet automatisch full screen
-druk op pauze
-doe het filmpje full screen
-wacht 3 of 4 seconden, het beeld knippert even
-druk op play
Dit werkt tot nu toe nog perfect bij mij! Hartstikke bedankt!!!

Verwijderd

deze info kwam ik tegen op
http://users.pandora.be/black.phantom/

OPGELET !!!!Sommige machines hebben alleen langs de zijkanten beeld en in de midden een "Black Box", met andere woorden : stilstaand of geen beeld) als de transparant subtitles zijn aangevinkt in de subtitles options - deze moeten dan ook het vinkje weg halen daar en die kunnen dus geen OSD gebruiken !
Pagina: 1