Vga over wlan, mogelijkheden

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Verwijderd

Topicstarter
Ben al een poosje op zoek naar een mogelijkheid om een vga signaal via wlan weer op te vangen op een andere locatie. (in dit geval signaal uitzenden vanaf een graafmachine naar de stuurhut van een schip)

Uiteraard ben ik al druk op zoek geweest naar producten maar het meeste wat ik zie is of wel in een fase dat men bezig is met ontwikkeling van het product of wel dat er onvoldoende documentatie bestaat om een goede keuze te maken.

Weet iemand een product dat dit voor mij kan doen ? Ik heb overgens op de graafmachine niet de mogelijkheid een extra dvi of vga signaal te pakken omdat het een industriele pc betreft. Het bestaande signaal naar de monitor kan dus alleen met een splitter worden gebruikt.

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06:03
Op sites als Conrad ben ik wel VGA over UTP tegen gekomen.
Ik denk dat het lastig gaat worden als het over WLAN moet (ethernet) dan moet het signaal getransformeerd worden naar iets wat aan de IEEE 802.11-standaard moet voldoen. Dat kost rekenkracht en tijd dus krijg je enigzins een 'lag' bij de ontvangst (maar dat lijkt me niet zo probleem in deze).

Die dingen die over kabels gaan doen dat iets anders: die gebruiken de puur en alleen de kabel om het signaal aan de andere kant te krijgen zonder dat ze voldoen aan de ethernet standaard. Misschien dat dat een mogelijkheid is?

Wat voor signaal komt er uit de PC? Als dat DVI is kan je dat misschien over wireless HDMI transmitters sturen.
Wel draadloos, alleen niet WiFI/WLAN/ethernet.

Zoiets: specs geven max 30 meter aan.
http://www.amazon.com/Gef...7AZ088/ref=pd_sim_dbs_e_5

Suc6 met zoeken!

[ Voor 22% gewijzigd door SniperGuy op 23-09-2010 08:34 ]

• Springuin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 20:13
Aten heeft "KVM over the net" producten waarbij je via TCP/IP je monitor kan bekijken. Wireless zou dan, als je genoeg bandbreedte hebt, ook moeten kunnen. Gezien de markt waarin het gebruikt wordt verwacht ik alleen wel dat daar een 'professionele' prijs aan zit.

Er zijn vast meer fabrikanten die gelijkwaardige producten hebben, dit is even wat ik zo snel kon vinden.

[ Voor 17% gewijzigd door Springuin op 23-09-2010 08:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Vga over utp gaat in deze helaas niet werken. De graafmachine rijdt gewoon over het dek en draait ook nog eens gewoon rond (dat gaat een kabel niet leuk vinden).

Een kleine lag is inderdaad niet zo'n heel groot probleem.

Nu ik er over nadenk zou misschien een klein share programma zoals logmein alleen dan voor een lokaal netwerk ook een optie zijn ? Wellicht iets met een wlan router aan boord van het schip ?

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-08 19:58

Maartenvs

For Sale

Waarom niet gewoon een draadloze bewakingscamera op WLAN? Of denk ik nu te makkelijk.

[ Voor 19% gewijzigd door Maartenvs op 23-09-2010 08:42 ]

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-09 22:18
Hmm, zoek je iets als DameWare Remote Control, maar dat je dan alleen maar rechten hebt om het andere scherm te zien?

Verwijderd

Topicstarter
Dan zit je weer met resolutie, het moet wel zichtbaar zijn op een monitor waarbij de kwaliteit het originele beeld in de graafmachine moet evenaren

/edit dat is een reactie op maartenvs

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2010 08:53 ]

• Pingelmonster
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
SniperGuy schreef op donderdag 23 september 2010 @ 08:28:
Op sites als Conrad ben ik wel VGA over UTP tegen gekomen.
Zoiets en dan met een draadloze brug van twee accesspoints met N-transmissie?

Verwijderd

Topicstarter
Mastermind schreef op donderdag 23 september 2010 @ 08:48:
Hmm, zoek je iets als DameWare Remote Control, maar dat je dan alleen maar rechten hebt om het andere scherm te zien?
Zoiets inderdaad maar rechten op zo'n mini netwerk maak ik me niet zo heel druk om. Als het niet anders is dan 'fulltime control' is het geen ramp, dan moeten ze daar maar gewoon van af blijven.

• Mastermind
De resolutie met DameWare is, als je een monitor met dezelfde resolutie hebt nagenoeg hetzelfde. Als je gaat scalen vervormt het beeld wat. Je ziet gewoon precies hetzelfde als wat op het scherm van de andere computer staat.
Edit: Ik dacht dat je op mij reageerde.

[ Voor 9% gewijzigd door Mastermind op 23-09-2010 08:55 ]

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Ik snap niet wat de bedoeling is, leg nog eens uit. Over wlan ontvangen: meerdere ap's met een wlan controller voor goed ontvangst.

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Topicstarter
PcDealer schreef op donderdag 23 september 2010 @ 09:01:
Ik snap niet wat de bedoeling is, leg nog eens uit. Over wlan ontvangen: meerdere ap's met een wlan controller voor goed ontvangst.
Op de graafmachine draait een speciale applicatie om het graafproces te monitoren. Om communicatie op het schip gemakkelijker te maken wil ik graag dat de overige personen op het schip kunnen zien in de stuurhut wat de machinist van de graafmachine ook ziet. Omdat de graafmachine 'los' van het schip opereert kan ik alleen uit de voeten met een draadloze oplossing. De maximale afstand van de stuurhut naar de graafmachine is 30 meter.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Waarom gebruik je niet gewoon een Remote Desktop programmatje? Of is het geen normale Windows op dat systeem? (En zelfs dan zou Teamviewer een optie moeten bieden)

Dit kan gewoon over het internet.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Topicstarter
Ben er inmiddels wel uit qua config. Ik installeer een wlan router in de stuurhut en gebruik een wlan usb stick op de graafmachine. Nu nog een (liefst) gratis programma om de desktop te streamen. Zit nu te kijken naar ScreenStream maar lijkt me oud en langzaam.

Zaken als VNC enz. zijn te uitgebreid, ik zoek geen remote beheer programma maar alleen iets om het scherm 'over te zetten'

• Mastermind
http://www.nchsoftware.com/screen/index.html
Waarom probeer je het niet gewoon? Het is een gratis programma :)
Je hoeft er geen eens extra software voor te installeren op de stuurhut pc's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Verwijderd schreef op donderdag 23 september 2010 @ 20:14:
Ben er inmiddels wel uit qua config. Ik installeer een wlan router in de stuurhut en gebruik een wlan usb stick op de graafmachine. Nu nog een (liefst) gratis programma om de desktop te streamen. Zit nu te kijken naar ScreenStream maar lijkt me oud en langzaam.

Zaken als VNC enz. zijn te uitgebreid, ik zoek geen remote beheer programma maar alleen iets om het scherm 'over te zetten'
TeamViewer? Kun je remote deskops mee openen/besturen/bekijken.

http://www.teamviewer.com/nl/index.aspx

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• jeroenikke
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 19:18
MaxiVista doet exact wat jij vraagt.

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 16:19
Zorg voor een goeie kwaliteit N Router en stick, bijv. Linksys/Cisco etc..
VNC is prima, je stelt de VNC server op de graafmachine in op disable remote keyboard mouse (paar vinkjes) en in de stuurhut VNC Viewer (geen install nodig voor de viewer).

Andere programma's zijn ook mogelijk natuurlijk maar ik vind (Ultra) VNC meestal professioneel overkomen qua interface ;)

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zaterdag opgebouwd en het werkt perfect met idd een N router en het programma ScreenStream lijkt prima te werken. Dank voor de replies
Pagina: 1