Toon posts:

X-server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heeft er iemand ervaring met een X-server programma onder Windows.:r Ik zou graag mijn X-omgeving van Redhat 7 overnemen op mijn windws machine. Zodat ik geen twee schermen moet kopen. B-)

Ik heb al een paar programma's geprobeerd waaronder :
WinaXe en Winmanager>:) maar ik weet niet hoe ik ze defig moet configureren en/of ik nog iets aan de linux kan moet aanpassen.

Verwijderd

als je in windows je linux wilt booten
gebuik dan vm

Verwijderd

Op dinsdag 13 maart 2001 02:03 schreef lemac4444 het volgende:
als je in windows je linux wilt booten
gebuik dan vm
Volgens mij had ie het toch echt over een X-server en niet een windows-emulator of virtual machine. Verder denk ik dat je VMware bedoelt

Ik gebruik bij ons op de UNI zelf exceed en die bevalt prima moet ik zeggen.

Verwijderd

Topicstarter
Zoals nelske zegt is het de bedoeling om een X-server te draaien geen emulatie zoas VMware.|:( Dat heb ik ook getest en dat werkt goed maar ik zou graag Linux en Windows op 2 verschillende pc's draaien terwijl ik toch maar op 1 scherm moet plaatsen. IK heb al een paar Demo's getest van X-servers maar ik krijg er geen 1 aan de praat van die exceed van ik geen demo dus dat kan ik dan ook niet proberen.:?

Als er iemand praktisch informatie heeft over hoe je dat aan de praat krijg is hij altijd welkom.>:)

• thunderbird2k
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 05:55
Je moet de X-server op je windowspc starten.
Type dan in een telnet of ssh sessie naar de linux pc: "DISPLAY=windowsip:0.0; export DISPLAY" (zoiets was het dacht ik). Nu kun je X programma's starten. Je kan nu bijvoorbeeld /etc/X11/Xsessions/kde of zoeiets doen om kde te starten.

Verwijderd

vergeet vooral de xhost <windowsip> op de linux box niet :)

• Prozaq
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-08 13:03
kijk ook eens naar xdm (kdm als je kde gebruikt)

man xdm

Verwijderd

Topicstarter
Dat werkt dus niet. ALs ik de startx uitvoer dat start hij de X op de console in plaats van op mijn pc. In gebruik die winaXe normaal moet je daar niets meer in instellend denk ik ??? :?
Pagina: 1