Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[W7] Setups skippen RAM?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb bij mijn Windows 7 64 bit al een tijdje dit probleem:
1. Ik run een setup van wat voor programma dan ook(meestal groot programma als een spel)
2. Het RAM gebruik schiet omhoog naar 3.9GB/4GB
3. Ik doe broncontrole: msiexec gebruikt dit niet en heeft ook maar 3MB ofzo gereserveerd, als ik van alle processen het RAM optel komt dit bij lange na niet aan 3.9GB
4. Harde schijf controle blijkt uit dat de pagefile volop beschreven wordt

Hieruit concludeer ik dus dat om de een of andere reden een setup bij mij denkt dat het RAM vol zit, en dus pagefile gaat gebruiken, waardoor mijn setups extreem sloom worden en mijn hele pc laten hangen.

Weet iemand toevallig een oplossing hiervoor?

• Zandpad
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-11 16:01
Toevalig een ISO? Tijdje het zelfde gehad tot ik erachter kwam dat hij de ISO in de RAM zette,en daarom zat die constant vol...

Verwijderd

Topicstarter
Zandpad schreef op donderdag 23 september 2010 @ 00:37:
Toevalig een ISO? Tijdje het zelfde gehad tot ik erachter kwam dat hij de ISO in de RAM zette,en daarom zat die constant vol...
Het is vaker met ISO, maar ook bij bijvoorbeeld het installeren van Modern Warfare 2 vanaf de DVD.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Mooi, wordt dat werkgeheugen eindelijk eens gebruikt voor het doel waarom je het in je PC hebt zitten - om te werken :P

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-11 20:35

lier

MikroTik nerd

Misschien zit het in het virtuele geheugen (verbruik) ?

Lees anders eens deze site.

offtopic:
Virtueel geheugen te koop... ;)

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
Virtueel geheugen is toch juist die pagefile? Die moet ie namelijk juist niet gaan gebruiken eigenlijk XD

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-11 20:35

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op donderdag 23 september 2010 @ 21:58:
Virtueel geheugen is toch juist die pagefile? Die moet ie namelijk juist niet gaan gebruiken eigenlijk XD
Nee, virtueel geheugen bestaat zowel uit RAM als de pagefile.

Lees anders eens de Wiki

Eerst het probleem, dan de oplossing

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
och :) ik kijk er al niet meer van op.. installer die 8 GB vol weet te trekken met niks! ( CD / DVD5 iso.. ) dus dat past 100% in het geheugen ( nja mits er geen data gedecomprimeerd wordt natuurlijk ;) )

nu draait mn bak ook al op 5 van de 8 :| met niks byzonders open eiks :P

404 Signature not found

• Brian
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-11 19:32
Windows 7 probeert je RAM geheugen zo optimaal mogelijk te vullen, vandaar dat het lijkt alsof Windows 7 continu 90-95% RAM gebruikt terwijl in werkelijk een gedeelte van het gebruikte RAM in 'stand-by' (caching) staat.
Pagina: 1