Anoniem: 172293

Topicstarter
Hey,

Ik heb het probleem met fotoshop dat mijn kleuren niet correct zijn in fotoshop.

Ik kies bijv blauw, en dan blijft hij altijd grijstinten hanteren... kies ik een lichtere kleur gaat hij richting wit, kies ik een donkere kleur gaat hij richting zwart.... erg vervelend, vooral om op te zoeken in google.

(elke zoekactie eindigt standaard in een verwijzing naar een tutorial wat ik dus niet)

Iemand die weet hoe dit is op te lossen.

Jan

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:13
image -> mode -> rgb.. zoiets

|>

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16:45

g0tanks

Moderator CSA
Bij het openen van een nieuw document, wat staat er dan bij Color Mode? Waarschijnlijk Grayscale i.p.v. RGB Color. ;)

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Topicstarter
Jezus zo simpel, maar waarom is hij dan ineens bij dit overgesprongen op grayscale :( Krijg hem niet meer terug ook

Topicstarter
Edit:

Het probleem ligt bij de ellipse tool....

Wanneer ik die wil gebruiken kan ik nie de opacity zien om in te stellen... tenzij ik edit in quickmasq mode zit.. maar dan zie je weer de ellipses niet...

waarom kan ik niet gewoon opacity instellen bij me ellipse tool

edit:

plus voor elke elipse die ik maak, maakt hij een nieuwe layer aan wtf :) nieuwe cs5 is stom

[ Voor 94% gewijzigd door Anoniem: 172293 op 22-09-2010 23:41 ]

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-06 16:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Wil je nu echt geholpen worden met je probleem? Neem dan alsjeblieft een wat serieuzere houding aan. :|

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:47
Tja, de ellipse tool
Afbeeldingslocatie: http://www.photoshopessentials.com/images/type/effects/text-wrap/photoshop-ellipse-tool.gif
is inderdaad om een shape te maken die je later eventueel aanpast. Wil je gewoon een selectie maken van een ellipse, kies dan gewoon de ronde selectie (hier linksboven)
Afbeeldingslocatie: http://www.adobe.com/designcenter/photoshop/articles/phs8select/main.jpg
Daarmee kan je ook ellipsvormen selecteren.
En doe/zoek eerst een Photoshop cursus, dan weet je wel in welke modus je werkt, en waarom je wel of geen opacity in kan stellen. Er zijn al boekjes voor weinig, en ook online (zie bv Adobe site) is zat te vinden.

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josipbroz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21-05 13:07
Ben je een beginner ? Dan heb ik een aantal interessante pdf bestanden voor je indien geinteresseerd.
Of lukt het puur niet met cs5...

"The problem with Internet quotes is that many are not genuine." Abraham Lincoln

Pagina: 1