Uiteindelijk toch maar een Bose Cinemate?

Pagina: 1
Acties:

• 3E3A37
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-08-2025
Inmiddels ben ik al enkele maanden bezig met mijn nieuwe audio set-up, maar ben er nog steeds niet uit. Eind volgende maand zit ik in mijn nieuwe woning waarbij ik vanaf de eerste dag wil kunnen genieten van mijn nieuwe "home cinema". Om een duidelijk beeld te krijgen heb ik al mijn bekeken opties hieronder benoemd.

Apparatuur (per oktober)
- Samsung Plasma 50" C7700
- UPC digitale TV + HD
- PS3 slim

Voorkeuren/eisen
- Set-up: 2.0 of 2.1.
- Speakers: "Design" boekenplank formaat.
- Budget: Max € 800,- ecxl. bekabeling.
- Content: Voornamelijk films en games.

Keuze 1 (2.0):
- Denon 1611 (destijds gekeken en 'geluisterd' naar de 1610, aangezien de 1611 nog niet leverbaar was).
- B&W 685
Dit is het niet geworden omdat ik zowel de receiver als de speakers te lomp/te groot vond en het daarnaast
eigenlijk net boven mijn budget is. Totaal € 1050,-.

Keuze 2 ('2.1'):
- Panasonic soundbar SC-HTB500
Positieve punten: Draadloze sub, HDMI 1.4.
Uiteindelijk toch niet overtuigd van de kwaliteiten van een soundbar en mijn budget is een stuk hoger. Totaal € 350,-

Keuze 3 (2.1):
- Bose Cinemate series II
Plus: Compact, design, losse sub.
Min: Niet echt gericht op de 'toekomst', enkel DTS en DD en geen HDMI maar optisch. Totaal € 595,-

Keuze 4 (2.0):
- Denon 1311
- KEF Q100
Klaar voor de "toekomst", zowel qua opties; HDMI 1.4, DTS HD en DD TrueHD als uitbreiding (naar bv. 5.1).
Minpunt: Als product omschrijving staat overal: "Ongeacht of ze gebruikt worden als hoofdluidsprekers, of voor stereo in uw studeer- of leefkamer, achtergrondluidsprekers in een thuisbioscoopsysteem of welke andere toepassing dan ook".
Minpunt 2: Net zoals bij keuze 1, zijn de speakers even groot, echter is de receiver wel íets compacter.
Totaal € 800,-

Dit hoeft geen Bose hate/love topic te worden, maar ik vraag me enkel af of keuze 4 evenveel 'power' als keuze 3 gaat geven, dit i.v.m. de missende subwoofer en aangezien in bovenstaande omschrijving duidelijk staat aangegeven 'geschikt voor' achtergrondluidsprekers.

Vraag 2: Er zullen nog weinig mensen bekend zijn met de nieuwe Denon 1311, daarom heb ik de link naar de product omschrijving toegevoegd. Bij deze omschrijving staat onder andere; 4 x HDMI in / 1 x HDMI out (Repeater). Repeater houd, als ik het goed heb begrepen dus in dat ik het geluid van de PS3 toch nog via een optische kabel om moet leiden, waardoor DTS HD en DD TrueHD nog niet mogelijk zijn?

[ Voor 11% gewijzigd door 3E3A37 op 22-09-2010 23:34 ]

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:45

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Heb je die Bose geluisterd? Zo nee, dan zou ik dat eerst eens doen.

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:25

Marc H

- - Is wakker - -

Doel: films en games. Waarom geen 5.1 installatie?

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

• 3E3A37
Marc H schreef op woensdag 22 september 2010 @ 23:53:
Doel: films en games. Waarom geen 5.1 installatie?
Omdat ik niet overal speakers/bekabeling wil hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door 3E3A37 op 23-09-2010 00:19 ]

• DriveSand
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-11-2024

DriveSand

Transform and roll out!

3E3A37 schreef op woensdag 22 september 2010 @ 23:56:
Omdat ik niet overal speakers/bekabeling wil hebben.
Als je dat niet wil snap ik niet waarom je een surroundreceiver zou willen hebben. Zou je niet beter naar een (2e hands) stereoversterker kijken met leuke monitors? Dan kom je met €800,- best een eind. Dan heb je een kleinere versterker die de receivers op je lijstje er in stereo makkelijk uitspeelt.

p.s. De KEF Q100s zijn gewoon volwaardige luidsprekers die je ook in stereo kunt gebruiken. Dat mensen ze als rears gebruiken komt omdat de Q500 zo onhandig op te hangen is ze makkelijk op te hangen zijn en goedkoper zijn dan een extra set Q300/500.

[ Voor 21% gewijzigd door DriveSand op 23-09-2010 00:10 ]

• 3E3A37
DriveSand schreef op donderdag 23 september 2010 @ 00:06:
[...]

Als je dat niet wil snap ik niet waarom je een surroundreceiver zou willen hebben.
Omdat zoals ik al aangaf ik het in de toekomst dan kan uitbreiden naar bv. 5.1 (of 3.1, met een center).

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Is de Kef Q300 geen optie dan? Iets groter, maar hogere gevoeligheid, groter frequentiebereik en hierdoor meer body.

Maar inderdaad: dat speaker mogelijk als rearspeaker gebruikt kunnen worden zegt niet over de kwaliteiten ervan. Iedere speaker die jij als mogelijk kandidaat gaat zien is een potentiële rearspeaker, aangezien we het hier over zeer compacte boekenplankluidsprekers hebben. :)

Bij mij zou die Bose niet eens op mijn lijstje komen, aangezien all-in-one nooit enorm succes is. Er is altijd ergens een compromis, in dit geval is dat dus sowieso de technisch beperkte houdbaarheidsdatum.

[ Voor 20% gewijzigd door TimMer op 23-09-2010 00:24 ]

• Killer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-02-2025

Killer

Hatseflats!

Zonder de specifieke Denon te kennen (wel even de link gevolgd) kan ik he garanderen dat keuze 4 vele malen beter zal klinken dan keuze 3. Dat is wat mij betreft een no-brainer.

keuze 4 heeft sowieso veel meer power en de KEFjes presteren veel beter dan de speakertjes van de Bose set. Ga het maar eens beluisteren.

Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!

• BLN
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-01 10:43

BLN

Ik heb de Cinemate GS laatst in de winkel beluisterd. En als je niks anders gewend bent is het een grote stap vooruit ten opzichte van het TV geluid. De subwoofer donderd leuk tijdens actie scenes, en het "sprankelende" hoog zal het geluid van langsfluitende kogels goed weergeven. Voor muziek, en zeker zang zou ik het zelf niet doen. De satelietluidsprekers missen echt het fysieke formaat om stemgeluid weer te geven. En het is vreemd als stemmen uit de hoek van de kamer komen (de plek waar de subwoofer vaak wordt neergezet)

Voor alles behalve films (actie) en games is optie 4 naar mijn mening de beste keuze, die zal bijvoorbeeld stemgeluid veel beter (mooier/realistischer) weergeven. Persoonlijk zou ik aan keuze 4 een simpele subwoofer toevoegen. Dan is dat zonder twijfel de beste keus. Daarbij heeft de Denon virtual surround, waarmee je uit twee speakers toch leuke geluidseffecten krijgt voor film.

NB. Als je een echt Home-Cinema gevoel wil krijgen, dan kom je niet om een surround systeem heen. Uit ervaring als installateur van dat soort systemen kan ik je vertellen dat je die kabels supermakkelijk kwijt kan, zeker als je een nieuwe woning betrekt. En een echt surround geluid, heb je alleen als je echt surround speakers hebt.

If it ain't broken, don't fix it

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:37

GaMeOvEr

Is een hork.

Wat is dat toch altijd dat mensen een home-cinema willen, maar geen speakers, geen kabels, etc?

Home cinema is 5.1. En als je ook nog enigzins goed geluid wilt ontkom je niet aan speakers met een beetje body.

Als het niet 5.1 is heb je geen home-cinema, maar een TV met geluid over de stereo. En dan kun je net zo goed een stereo versterker nemen met 2 leuke boekenplankjes erbij.

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

GaMeOvEr schreef op donderdag 23 september 2010 @ 02:26:
Wat is dat toch altijd dat mensen een home-cinema willen, maar geen speakers, geen kabels, etc?
Een woord afkorting: WAF
Home cinema is 5.1. En als je ook nog enigzins goed geluid wilt ontkom je niet aan speakers met een beetje body.
False, and true
Als het niet 5.1 is heb je geen home-cinema, maar een TV met geluid over de stereo. En dan kun je net zo goed een stereo versterker nemen met 2 leuke boekenplankjes erbij.
False, en false. 2.1 voegt wel degelijk wat toe tov van 2.0, omdat boekenplank luidsprekers nou eenmaal geen geweldige bass (meer dan "HiFi", want dat willen de meeste mensen) leveren. En de bassmodule is uit het zicht te plaatsen (verkoop argument nummer 1 van Bose), en de "fronts" kunnen dan een slagje kleiner blijven omdat je alles <80Hz niet hoeft te pakken.

Mijn mening: koop een 5.1 versterker met een mogelijkheid dat over 2.1 weer te geven, schaf die Kef's aan, en bereid ze eventueel later nog uit met een sub?

• Gotez
  • Laatst online: 15:44

Gotez

42

3E3A37 schreef op woensdag 22 september 2010 @ 23:20:
...
Minpunt: Als product omschrijving staat overal: "Ongeacht of ze gebruikt worden als hoofdluidsprekers, of voor stereo in uw studeer- of leefkamer, achtergrondluidsprekers in een thuisbioscoopsysteem of welke andere toepassing dan ook".
...
Wat bedoel je hiermee, wat is hier een minpunt aan?

• Exirion
  • Laatst online: 22:08

Exirion

Gadgetfetisjist

GaMeOvEr schreef op donderdag 23 september 2010 @ 02:26:

Amen. En verder snap ik echt niet dat er zo moeilijk wordt gedaan over 2 extra speakers als je die woning nog moet gaan betrekken en alle gelegenheid hebt om die kabels weg te werken. Als je een beetje moeite doet zie je helemaal geen kabels lopen. En rear speakers voegen veel toe aan de beleving, ook als het compacte speakertjes zijn. Maar wat je ook doet, begin alsjeblieft niet aan die Bose troep zeg :X

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Dan moet je geen home-cinema willen. ;)
False, en false. 2.1 voegt wel degelijk wat toe tov van 2.0, omdat boekenplank luidsprekers nou eenmaal geen geweldige bass (meer dan "HiFi", want dat willen de meeste mensen) leveren. En de bassmodule is uit het zicht te plaatsen (verkoop argument nummer 1 van Bose), en de "fronts" kunnen dan een slagje kleiner blijven omdat je alles <80Hz niet hoeft te pakken.
Ja, 2.1 voegt wat toe als je kleine speakers hebt ja. Maar dan heb je alsnog geen "home-cinema" maar gewoon een stereo staan. Homecinema is 5.1. Met surrounds en een center. 2.0/2.1 zijn gewoon 2 verschillende vormen van stereo, niets home-cinema aan. En die belachelijke bose sets, dat is geen subwoofer. Dat is een boombox. Dat ding speelt vrolijk tot 250 Hz, aangezien de fronts zo belachelijk klein zijn, dat er amper mid uit kan komen.
Mijn mening: koop een 5.1 versterker met een mogelijkheid dat over 2.1 weer te geven, schaf die Kef's aan, en bereid ze eventueel later nog uit met een sub?
Als je toch niet aan "al die speakers" wil, waarom zou je dan in vredesnaam een 5.1 versterker kopen.

Wat mij betreft zijn "goed geluid" en "melkpak speakers" met elkaar onverenigbaar. Net zoals een Ferrari willen, maar hij moet wel erg zuinig zijn.

En een homecinema willen en dan voor een 2.1 oplossing gaan is net zoiets als een sportwagen willen en dan een lada kopen "omdat daar het kinderzitje wel in past".

Bepaalde eigenschappen zijn gewoon niet verenigbaar met elkaar. Minispeakers -kunnen- geen goed geluid geven. Dat is gewoon natuurkundig bepaald. Voor een evenwichtig geluid heb je een bepaald minimum aan klankkast nodig. En een homecinema willen met maar 2 speakers (al dan niet aangevuld met een Sub) is geen homecinema, omdat je daarmee nooit de surroundervaring krijgt, hoe erg fabrikanten van 2.1 je ook anders willen doen geloven.

[ Voor 23% gewijzigd door GaMeOvEr op 23-09-2010 11:46 ]

Aannames zijn fataal.

• DinoBe
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:34
Bepaalde eigenschappen zijn gewoon niet verenigbaar met elkaar. Minispeakers -kunnen- geen goed geluid geven. Dat is gewoon natuurkundig bepaald. Voor een evenwichtig geluid heb je een bepaald minimum aan klankkast nodig. En een homecinema willen met maar 2 speakers (al dan niet aangevuld met een Sub) is geen homecinema, omdat je daarmee nooit de surroundervaring krijgt, hoe erg fabrikanten van 2.1 je ook anders willen doen geloven.
Amen to that!

Als we nu toch bij melkpak oplossingen blijven: waarom kijk je eens niet naar een setje van Canton?

Verwijderd

Ik wil hier geen rel starten ofzo, maar er is ook nog een tussenweg tussen melkpakjes en all-out 5.1 of all-out stereo toch? Teven ben ik geen Bose fan hoor ;) ik haalde het maar aan omdat het goed verkoopt.

Mijn inziens kun je met 2.x ook HEEL goed genieten van je films, en mag je dan homecinema noemen. Ik heb liever een degelijke 2.1, dan een cheap-ass 5.1 ;) Natuurlijk heb ik liever een all-out 5.1 set van 2000 euro, maar daar moet je wel budget voor hebben.

Mijn inziens zou je bijvoorbeeld een 2e hands REL sub neer kunnen zetten, met Kef iQ1's, en een leuk surround ampje. Die surround amp is voor mogelijke upgrade in de toekomst, en je hebt gelijk de ondersteuning voor DTS waardoor je sub gewoon een stuk beter uit de verf komt.

Sommige mensen hier zijn wel heel radicaal in hun mening, iedereen heeft gewoon andere wensen.. Punt blijft staan dat je prima van films kan genieten over een 2.x set, dat doe ik thuis ook, maar dan wel met een iets hoger budget dan 2000 euro...

Ontopic: ik zou ongeveer keuze 4 nemen, met een sub erbij, omdat je geen zware fronts wil, en kleine boxen leveren per definitie geen mooi laag.

2x Kef IQ30, 2x200euro = 400
Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/41mowzM9P1L.jpg

Denon 1311 = 350 euro

Mivoc SW-1100 subwoofer = 135 euro
Afbeeldingslocatie: http://static.letsbuyit.com/filer/images/de/products/original/16/32/mivoc-sw-1100-a-ii-walnuss-subwoofer-1632033.jpg

Totaal: 885 euro.

Kleurtjes enzo dat kun je natuurlijk variëren :)

De tweede optie: een mooie Harman Kardon 5.1 set kopen voor dat geld, en de center/rears nog even niet neerzetten? Bij Harman / Kardon betaal je wat minder voor het merk van bij Bose imho. Denk bijvoorbeeld aan de Cinefortune 7BQ (750 euro)

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2010 12:59 ]

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Ik beweer nergens dat je met 2.0/2.1 niet aanzienlijk meer geniet van je films dan met je standaard crappy TV geluid. ;)

Ik beweer alleen dat een -echte- homecinema een 5.1 opstelling is. Want wat is het "cinema" aspect bij het "home"? Juist, de bioscoopervaring. En dat is multikanaalsgeluid, niet stereo. ;)

Daarmee wil ik niet zeggen dat 2.0/2.1 voor sommigen niet goed genoeg is, het is alleen geen cinema. Ik zou dit zelf niet zozeer als mening, maar meer als feit willen presenteren. :+ Hetzelfde verhaal met minispeakers, het is een feit dat je daar gewoon geen goed geluid uit krijgt.

De vraag is alleen, wat is "goed" voor de TS? Misschien vind hij zo'n bose melkpakjes set wel "goed genoeg" dus wat dat betreft is de definitie van "goed" erg rekbaar.

Aannames zijn fataal.

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:53
Mijn keuze zou zijn 2.0 met Denon en B&W simpel omdat boze niet mijn smaak is.

Zoiezo hou ik niet van 5.1 :), maar dat is per gebruiker anders en per smaak weer anders.
Audio is moeilijk te bevatten voor iemand en te helpen kiezen.
De een vloekt bij alles van harman karton en boze ( ik ook maar goed persoonlijk nogmaals ) een ander wil niks zonder buizenversterkers etc.

Keuzes & Smaken, ik zou zeggen beluister het en kijk wat je het mooiste vindt klinken, doe het wel in een HIFI zaak en niet in een mediamarkt of scheer en foppen, want in een huiskamer klinkt het altijd anders als waar je het gehoord hebt.

Maar nogmaals als ik jouw was keuze 1 all the way, en nogmaals persoonlijk ;) en als budget echt niet overschreden mag worden dan keuze 4 ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Mektheb op 23-09-2010 13:36 ]

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Hoe kun je van zoiets niet houden? :?

Ik ben met je eens: muziek moet gewoon stereo zijn. Voor films en games is de ervaring met 4 of meer speakers echter wel een stuk beter.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Mektheb
Exirion schreef op donderdag 23 september 2010 @ 13:37:
[...]

Hoe kun je van zoiets niet houden? :?

Ik ben met je eens: muziek moet gewoon stereo zijn. Voor films en games is de ervaring met 4 of meer speakers echter wel een stuk beter.
Sja vindt ik dus niet :).

Ik heb liever gewoon hele goeie speakers 2.0 zonder sub waar ook genoeg power en kwaliteit uitkomt in combinatie met een goeie versterker en dat klinkt in mijn oren / ogen beter als een 5.1 harmon kardon setje.
Maar dat is dan ook verschil van 5000 euro setje vs een 800 euro setje. ( er zullen vast wel 5.1 sets zijn die ook heel erg goed zijn en duur waarschijnlijk, maar dat heeft nog niet mijn voorkeur )

En je hebt altijd baas boven baas, maar goed ik heb een speciale voorkeur en ik game niet op een console want pc > console ( ook persoonlijk ) dus het is voor mij alleen films en vooral vinyl.
om het even te benadrukken, smaken verschillen voor iedereen ( gelukkig )

[ Voor 29% gewijzigd door Mektheb op 23-09-2010 13:43 ]

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Er zijn ook nog andere mogelijkheden dan of een een goeie stereo set en een pruts 5.1 setje.

Feit is dat de speakers bepalend zijn voor de kwaliteit die je krijgt, maar een goede 5.1 setup is voor films stukken beter dan een 2.0 setup. (Mits vergelijkbare kwaliteit speakers.)

Of je moet gewoon een hekel aan surround hebben, maar goed, dat is een ander verhaal.

Aannames zijn fataal.

• Mektheb
GaMeOvEr schreef op donderdag 23 september 2010 @ 13:43:
Er zijn ook nog andere mogelijkheden dan of een een goeie stereo set en een pruts 5.1 setje.

Feit is dat de speakers bepalend zijn voor de kwaliteit die je krijgt, maar een goede 5.1 setup is voor films stukken beter dan een 2.0 setup. (Mits vergelijkbare kwaliteit speakers.)

Of je moet gewoon een hekel aan surround hebben, maar goed, dat is een ander verhaal.
Ja dat zeker zo ( daarom had ik ook in de edit er bij gezet dat een goeie set 5.1 waarschijnlijk ook prima is )
Maar kwa mijn smaak / budget en ruimte een 2.0 beter tot ze recht kom en daarom me voorkeur heeft.

Maar heb ook woonkamers gezien waar ik denk daar kan je een leuke set neer zetten en dat zou zeker wel mooi klinken, alleen mijn mening van de 5.1 setjes van harmonkardon lg sony en al die andere en boze is dan wel wat beter maar klinkt nog steeds niet in mijn oren.
( en ik vergelijkde een beetje appels met peren )

Hekel eraan heb ik niet maar het moet gelijk zoveel kosten wil het aangenaam zijn dat er voor mij kwa investering liever een 2.0 zou zijn.
Maar alles blijft het persoonlijk en smaak.

Back ontopic :
Daarom moet de TS denk ik het maar gaan beluisteren voor die een keus maakt.

[ Voor 5% gewijzigd door Mektheb op 23-09-2010 13:51 ]

• sbmuc
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-02 11:53
Je kunt de B&W 685(een paar) meestal wel voor +- 300 euro 2e hands vinden( zo heb ik ze ook), en het zijn echt prachtige speakers. En mensen die dit soort speakers hebben zijn er over het algemeen zeer zuinig op. Dus geen krasje niks.
En een simpele Denon of Onkyo versterker voor 300 euro. Dan heb je een hele leuke setup voor 600 euro, met wat speaker kabels erbij max 700 euro.

• TimMer
  • Niet online
sbmuc schreef op donderdag 23 september 2010 @ 14:41:
Je kunt de B&W 685(een paar) meestal wel voor +- 300 euro 2e hands vinden( zo heb ik ze ook), en het zijn echt prachtige speakers. En mensen die dit soort speakers hebben zijn er over het algemeen zeer zuinig op. Dus geen krasje niks.
3E3A37 schreef op woensdag 22 september 2010 @ 23:20:
- B&W 685
Dit is het niet geworden omdat ik ... de speakers te lomp/te groot vond
Lezen. ;)

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Mektheb schreef op donderdag 23 september 2010 @ 13:39:
k heb liever gewoon hele goeie speakers 2.0 zonder sub waar ook genoeg power en kwaliteit uitkomt in combinatie met een goeie versterker en dat klinkt in mijn oren / ogen beter als een 5.1 harmon kardon setje.
Je redeneert heel krom. Je zegt dat je liever een motor dan een auto hebt omdat een goeie motor met 2 wielen beter is dan een slechte auto met 4 wielen. Wie zegt dat je een slecht 5.1 setje als referentie voor 5.1 moet nemen? Dat slaat nergens op.

• 3E3A37
Bedankt voor alle reacties, in hoeverre deze mij tot dusver hebben geholpen. A.s. vrijdag of zaterdag ga ik zowel naar de Bose Cinemate (Eindhoven) als naar de KEF Q100 (Tilburg) luisteren. Waarbij mijn voorkeur nu toch wel uitgaat naar keuze 4.

Toen ik belde naar de zaak in Tilburg vertelde de man mij dat de KEF's beter presteren (voornamelijk bij het afspelen van film) met een receiver van Onkyo. Met een Onkyo zou het levendiger klinken, maar het 'ontwerp' van de Onkyo receivers staat mij niet aan. Daarnaast (zover ik heb kunnen zien om zijn website) levert hij geen Denon, dus wellicht dat hij dit daarom zei. Graag jullie mening.

Dan nog even over 'vraag 2', die tot dusver nog niemand heeft beantwoord. Gaat de Denon 1311 goed samen met een PS3 i.v.m. het geluid. De Denon 1311 heeft HDMI-out (repeater). Overal lees ik weer andere verhalen over HDMI switching, repeating en pass-thru. Wat is nu waar?

En dan toch nog één nadelig puntje over de KEF's, en waarom ik de B&W 685's dan ook te lomp vond is omdat mijn tv-meubel 165 cm breed is. Mijn TV komt aan de muur te hangen, maar dit houd in dat alles vrijwel tegen elkaar aanstaat (en nee ik wil ze niet op een standaard).

18 cm | 1 cm | 127 cm | 1 cm | 18 cm

• Mektheb
Exirion schreef op donderdag 23 september 2010 @ 17:51:
[...]

Je redeneert heel krom. Je zegt dat je liever een motor dan een auto hebt omdat een goeie motor met 2 wielen beter is dan een slechte auto met 4 wielen. Wie zegt dat je een slecht 5.1 setje als referentie voor 5.1 moet nemen? Dat slaat nergens op.
Klopt zoals ik al zei appels met peren vergelijken.
Misschien moet ik maar zeggen dat een 5.1 set die niet uit de melkpakjes generatie komt ver boven het budget komt van wat hij wil uitgeven.

En dat hij wel voor ongeveer dat budget volwaardige speakers kan kopen die 2.1 of 2.0 zijn ?.
Maar nogmaals gaat mijn voorkeur uit naar een 2.0 zonder sub.
En er zullen vast wel gigantisch veel sets zijn 5.1 7.1 die ook enorm goed zijn, maar je het budget er maar voor moeten hebben.
En ja de vergelijking was inderdaad niet zo slim :)

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Mektheb schreef op donderdag 23 september 2010 @ 18:17:
Klopt zoals ik al zei appels met peren vergelijken.
Misschien moet ik maar zeggen dat een 5.1 set die niet uit de melkpakjes generatie komt ver boven het budget komt van wat hij wil uitgeven.

En dat hij wel voor ongeveer dat budget volwaardige speakers kan kopen die 2.1 of 2.0 zijn ?.
Maar nogmaals gaat mijn voorkeur uit naar een 2.0 zonder sub.
En er zullen vast wel gigantisch veel sets zijn 5.1 7.1 die ook enorm goed zijn, maar je het budget er maar voor moeten hebben.
En ja de vergelijking was inderdaad niet zo slim :)
Zo is het al een heel ander verhaal. Je deed het voorkomen alsof je per definitie niet van surround geluid houdt en altijd liever stereo luistert.

• Mektheb
Exirion schreef op donderdag 23 september 2010 @ 18:20:
[...]

Zo is het al een heel ander verhaal. Je deed het voorkomen alsof je per definitie niet van surround geluid houdt en altijd liever stereo luistert.
Ja dat was inderdaad ook niet helemaal zoals het bedoelt was >.<.
Ik maakte de domme vergelijking van speakers van 2500 de stuk vs een 699 alles in 1 pakketje en dat is natuurlijk niet te vergelijken en had ik ook niet moeten doen.
mijn excuses :)

• 3E3A37
Iemand enig idee waarom de prijs zoveel scheelt tussen de enige twee webshop die de Denon AVR-1311 momenteel kunnen leveren. Iemand slechte ervaring met Redcoon? Ik ben namelijk bang dat het een 'fout' is en dat de prijs snel bijgesteld zal worden naar € 399,- en wil hem uiteraard dan nog stel bestellen.

Redcoon € 299,-
Hi-Fi Corner € 399,- (zoals de adviesprijs)

• Mektheb
3E3A37 schreef op donderdag 23 september 2010 @ 19:19:
Iemand enig idee waarom de prijs zoveel scheelt tussen de enige twee webshop die de Denon AVR-1311 momenteel kunnen leveren. Iemand slechte ervaring met Redcoon? Ik ben namelijk bang dat het een 'fout' is en dat de prijs snel bijgesteld zal worden naar € 399,- en wil hem uiteraard dan nog stel bestellen.

Redcoon € 299,-
Redcoon heb ik altijd wel een goeie ervaring mee, hifi corner helaas ook.
Weet dat redcoon vaak goedkoper is als een ander, hoe dan ook de afhandeling kwa defecten zijn weet ik niet.

• TimMer
  • Niet online
Redcoon is een gigantische grote dozenschuiver, maar heb er nog nooit problemen mee gehad, ook nooit problemen over gehoord van anderen. :)

• Killer

Killer

Hatseflats!

3E3A37 schreef op donderdag 23 september 2010 @ 18:16:
[...]
Toen ik belde naar de zaak in Tilburg vertelde de man mij dat de KEF's beter presteren (voornamelijk bij het afspelen van film) met een receiver van Onkyo. Met een Onkyo zou het levendiger klinken, maar het 'ontwerp' van de Onkyo receivers staat mij niet aan. Daarnaast (zover ik heb kunnen zien om zijn website) levert hij geen Denon, dus wellicht dat hij dit daarom zei. Graag jullie mening.
[...]
Ik zal hier wel veel mensen mee tegen de haren in strijken, maar als die verkoper in een blinde test, alleen op gehoor, de Onkyo en de Denon uit elkaar kan houden, dan is hij de 1ste en direct een onsterfelijke held. De kans is groter dat hij naar zijn eigen straatje praat.

Er zullen best meetbare verschillen zitten tussen de verschillende merken en typen, maar of die ook hoorbaar zijn..Dat betwijfel ik ten zeerste. Kies gewoon een goede versterker\receiver die jij mooi vindt en bij je budget past,

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18:20

servies

Veni Vidi Servici

Exirion schreef op donderdag 23 september 2010 @ 13:37:
Ik ben met je eens: muziek moet gewoon stereo zijn.
Ik hoef maar 1 band te noemen om je stelling onderuit te halen: Pink Floyd

Verwijderd

servies schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 11:42:
[...]

En de Eagles, met hun 5.1 opgenomen Seven Bridges Road _/-\o_
Killer schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 00:46:
[...]

Ik zal hier wel veel mensen mee tegen de haren in strijken, maar als die verkoper in een blinde test, alleen op gehoor, de Onkyo en de Denon uit elkaar kan houden, dan is hij de 1ste en direct een onsterfelijke held. De kans is groter dat hij naar zijn eigen straatje praat.

Er zullen best meetbare verschillen zitten tussen de verschillende merken en typen, maar of die ook hoorbaar zijn..Dat betwijfel ik ten zeerste. Kies gewoon een goede versterker\receiver die jij mooi vindt en bij je budget past,
I'm with stupid :)

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2010 11:54 ]

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:24

mr.paaJ

generatie cmd+z

servies schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 11:42:
[...]

Een van de weinige, voor de rest van het muziek aanbod heb je veel meer aan een goede stereo set dan aan een gelijk geprijsde surround set.
In mijn ervaring geldt dat ook voor films, liever goed geluid van voren dan matig geluid van alle kanten.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:35
3E3A37 schreef op donderdag 23 september 2010 @ 19:19:

Redcoon € 299,-
Kaart het prijsverschil aan bij hifi corner.
Het zijn hele redelijke lui.
Overigens is hc geen webshop, maar een winkel met een goed ingerichte web site/shop.
Ik wip er regelmatig aan in Groningen voor een praatje (en luisteren naar m'n favoriete RX monitor audio's :P )

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:38
Redcoon en Denon zou ik niet doen. Penhold NL wijst bij garantie alles van Redcoon af, en accepteert alleen NL geautoriseerde Dealers en Webshops. Apparaat zal dus door Redcoon opgehaald moeten worden en dan naar de reperateur (niet eens bekend of het wel en Denon reparateur is).

Dus zeker met Denon zou ik wat voorzichtiger zijn.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

• Killer

Killer

Hatseflats!

Wicked-Game schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 13:20:
Redcoon en Denon zou ik niet doen. Penhold NL wijst bij garantie alles van Redcoon af, en accepteert alleen NL geautoriseerde Dealers en Webshops. Apparaat zal dus door Redcoon opgehaald moeten worden en dan naar de reperateur (niet eens bekend of het wel en Denon reparateur is).

Dus zeker met Denon zou ik wat voorzichtiger zijn.
Je moet je afvragen of de €100,- verschil je die "peace of mind" waard is denk ik. De kans dat zo'n ding kapot gaat binnen de garantieperiode is klein en als het dan gebeurt is de kans nog klein dat de reparateur van Redcoon het ding niet zou kunnen repareren binnen de garantieperiode. Lukt hem dat niet, zal Redcoon een oplossing voor je moeten bedenken. Dus binnen de garantieperiode zou het mij niet heel veel uitmaken wie nu wat doet, als ik maar geholpen word.

In mijn ogen verzeker ik mij dus voor €100,- tegen iets wat nauwelijks een risico is.

• DinoBe
Het is voor mij overduidelijk dat 3E3A37 voornamelijk op zoek is naar iets dat zo 'design' mogelijk is:

wat met een setje van Teufel?

http://www.teufelaudio.com/home-cinema-speakers.html

• 3E3A37
DinoBe schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 17:38:
Het is voor mij overduidelijk dat 3E3A37 voornamelijk op zoek is naar iets dat zo 'design' mogelijk is:

wat met een setje van Teufel?

http://www.teufelaudio.com/home-cinema-speakers.html
Uiteraard is de geluidskwaliteit van groot belang maar daarnaast speelt inderdaad de 'design' factor wel een belangrijke rol.
Enige tijd geleden heb ik toevallig ook gekeken naar de Teufel Ultima 60 (http://www.teufelaudio.com/stereo-speakers/ultima-60.html), maar vond ook deze uiteraard weer te lomp.
Morgen heb ik contact met Stassen Hifi, die zowel de Denon 1311 als de KEF's Q100 kunnen leveren. Dus wellicht dat hier iets uitkomt.

• DinoBe
Laatste aanbod: wat dacht je van een paar Revox speakers?

de Re:sound G mini of
Re:sound G shelf

eventueel aan te vullen met een de Re:sound G center?

Ik heb ze nooit gehoord, maar vind ze wel strak :)

Verwijderd

Klinkt bekend, hier ook op zoek naar kwaliteit geluid in compact design. Ik zit nu te denken aan Geneva Labs. Alles zit in 1 enkele kast, versterkers, stereo speakers, sub, radio, cd-speler, iPod dock. Alleen maar 1 netsnoer nodig. Klinkt echt geweldig, google maar eens voor reviews. Model L of XL zit ik aan te denken, misschien ook iets voor jou?

http://www.geneva-audio.nl/

Afbeeldingslocatie: http://img831.imageshack.us/img831/9248/2701315992474ea9c98.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2010 19:37 ]

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op zondag 26 september 2010 @ 19:36:
Klinkt bekend, hier ook op zoek naar kwaliteit geluid in compact design. Ik zit nu te denken aan Geneva Labs. Alles zit in 1 enkele kast, versterkers, stereo speakers, sub, radio, cd-speler, iPod dock. Alleen maar 1 netsnoer nodig. Klinkt echt geweldig, google maar eens voor reviews. Model L of XL zit ik aan te denken, misschien ook iets voor jou?

http://www.geneva-audio.nl/

[afbeelding]
- Stereo uit 1 kast :X
- Zogenaamde 600W versterker en een maximaal verbruik van 350W aan de stekker
- Design boven geluid

Leuk hoor, maar voor die meer dan 2000 euro kun je heel wat leukers samenstellen dat er ook leuk uitziet in je kamer.

Verwijderd

Exirion schreef op zondag 26 september 2010 @ 21:30:
[...]

- Stereo uit 1 kast :X
- Zogenaamde 600W versterker en een maximaal verbruik van 350W aan de stekker
- Design boven geluid

Leuk hoor, maar voor die meer dan 2000 euro kun je heel wat leukers samenstellen dat er ook leuk uitziet in je kamer.
Eerst luisteren, dan pas oordelen!
Ik had eerst precies hetzelfde idee totdat je ze luistert, spectaculair goed geluid met een breed stereo beeld uit 1 kast. Tijdje terug eens gedaan bij hobo hifi. Er zijn genoeg heel positieve reviews te vinden in de hifi vakbladen en op sites als whathifi.com.

Het is net een heule grote Jukebox :9 Voor de TS is Model L meer binnen budget.
http://www.hifi.nl/nieuws...Geneva-Sound-Systems.html

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op zondag 26 september 2010 @ 22:23:
Eerst luisteren, dan pas oordelen!
Ik heb al teveel van dit soort "wondersystemen" gehoord.
spectaculair goed geluid met een breed stereo beeld uit 1 kast.
Bestaat niet. Het doet wat Bose al jaren uitmelkt: het geluid alle kanten op smijten en via de muurreflecties in je oren laten komen. Heeft niks met echt stereo te maken.
Tijdje terug eens gedaan bij hobo hifi. Er zijn genoeg heel positieve reviews te vinden in de hifi vakbladen en op sites als whathifi.com.
Van die gesponserde bladen/sites die bol van de reclame staan...

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Is dat design? Ik vind het een lelijke witte kist op een jaren 60 voetje.

Aannames zijn fataal.

• 3E3A37
3E3A37 schreef op donderdag 23 september 2010 @ 18:16:
Dan nog even over 'vraag 2', die tot dusver nog niemand heeft beantwoord. Gaat de Denon 1311 goed samen met een PS3 i.v.m. het geluid. De Denon 1311 heeft HDMI-out (repeater).

En dan toch nog één nadelig puntje over de KEF's, en waarom ik de B&W 685's dan ook te lomp vond is omdat mijn tv-meubel 165 cm breed is. Mijn TV komt aan de muur te hangen, maar dit houd in dat alles vrijwel tegen elkaar aanstaat (en nee ik wil ze niet op een standaard). Zie onderstaande 'opzet':

18 cm | 4 cm | 121 cm | 4 cm | 18 cm

Zouden hierdoor de geluidsprestaties/effecten minder zijn?
Door de "discussie" van Mektheb en Exirion afgelopen donderdag/vrijdag is er volgens mij over bovenstaand bericht heen gelezen.

Verwijderd

Exirion schreef op zondag 26 september 2010 @ 23:07:
[...]
Ik heb al teveel van dit soort "wondersystemen" gehoord.
[...]
Bestaat niet. Het doet wat Bose al jaren uitmelkt: het geluid alle kanten op smijten en via de muurreflecties in je oren laten komen. Heeft niks met echt stereo te maken.
[...]
Van die gesponserde bladen/sites die bol van de reclame staan...
Waar vind je nog bladen zonder reclame? Whathifi.com en ilounge.com zijn wat mij betreft kritisch genoeg, die zijn niet bepaald mals in hun kritieken. En de meest kritische test doe ik nog altijd zelf.

Geneva smijt het geluid niet zoals Bose alle kanten op via muurreflecties, ze werken met 180 graden fase draaing tussen links rechts en speaker opstelling. En met 2 tweeters, 2 woofers en 2 subs met ieder een eigen 100 watt versterker in de kast gaat dat hard. Enfin, ieder moet voor zichzelf uitmaken wat je mooi vind. Er bestaat meer in de wereld dan de keuze tussen 2 of 5 boxen en een setje of het compacte Bose spul.

De hele familie, tot 3500 euro:
Afbeeldingslocatie: http://img408.imageshack.us/img408/8926/ipodgenevasoundsystem02.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img26.imageshack.us/img26/6125/genevaxlwalnutweb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img337.imageshack.us/img337/5470/genevalab1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img834.imageshack.us/img834/7479/genevamodelssettingblac.jpg

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-02 20:19

Metro2002

Memento mori

bah wat een schijtlelijke dingen. Lijken wel mono radio's uit de jaren 60 ofzo.
WAF is zo'n mooie term die overal opduikt en heel makkelijk te omzeilen is. Laat je vrouwtje gewoon eens luisteren naar het verschil en geen vrouw die meer moeilijk doet over iets grotere speakers of meerdere speakers.

Bovendien kun je (zeker in een nieuwbouwwoning) de kabels perfect wegwerken zodat je geen kabels meer hebt lopen en als je kleine achterspeakers neemt die je bv aan de muur hangt en de kabel netjes in de muur wegstuct is er echt geen enkele reden meer om NIET voor 5.1 te gaan.
Alles beneden de 80hz kun je inderdaad aan de subwoofer overlaten maar vergeet niet dat als er op een speaker staat dat deze tot bv 80hz gaat dat ie de 80Hz echt niet makkelijke trekt en al bij bv 100Hz begint af te vallen. Kies in elk geval een speakers met een beetje fatsoenlijk formaat driver (5 inch of meer) zodat je ook de middentonen fatsoenlijk kunt laten weergeven.

En vergeet de bose set als de set ook als muziek wilt luisteren.
Pagina: 1