[Ubuntu 10.04LTS] FATAL: Module fuse not found.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:45
Ik heb iets waar ik niet verder kom. :P
Ik heb een oud servertje met Ubuntu 6.06LTS en de maildirs en dergelijke daarvan wil ik kopieren naar m'n nieuwe servertje met Ubuntu 10.04LTS.

Nu had ik bedacht om vanaf m'n nieuwe server de disk op de oude te mounten met sshfs:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
root@jdsoft:~# sshfs root@jdsoft.eu:/ ~/oldserver/
root@jdsoft.eu's password:
fuse: device not found, try 'modprobe fuse' first
root@jdsoft:~# modprobe fuse
FATAL: Module fuse not found.
root@jdsoft:~# updatedb
root@jdsoft:/# locate fuse.ko
/lib/modules/2.6.32-308-ec2/kernel/fs/fuse/fuse.ko
root@jdsoft:/# uname -a
Linux jdsoft.nl 2.6.33.3 #3 SMP Thu Aug 26 16:47:53 UTC 2010 i686 GNU/Linux

Nu heb ik niet heel veel kennis van Ubuntu of Linuxen in het algemeen echter lijkt het mij dat de fuse die op m'n systeem staat voor een verkeerde kernel is.
Kan iemand mij uitleggen wat hier mis gaat, en hoe ik het eventueel fixen kan?
Het systeem is verder volledig up to date en ik heb 'm zojuist ook nog gereboot voor het geval hij een nieuwe kernel oid nog niet gestart zou hebben.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Boot eens de stock kernel van Ubuntu, ipv je eigen kernel. Ik heb ook geen fuse module. Je kernel lijkt ook wat anders (kernel module locatie) dan wat er bij mij staat. Nu zou het kunnen komen door de kernel flavour (generic vs ???). Maar het ziet er naar uit dat de nieuwe kernel geen fuse build in heeft.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Noxious
Hmm in dit geval is het een VPS bij een 3e partij, kan ik daar zelf invloed op uitoefenen?
Hij is net een weekje vers en zo geinstalleerd afgeleverd (behalve dat ik er een mailserver en apache2+php+mysql op heb gegooit.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Tja, dat wordt dan even je grub config aanpassen zodat die de andere kernel boot en op die manier je stuff overhevelen. Of handmatig via scp. In geval je op Windows zit (maar er zal vast ook wel een Linux alternatief zijn) kan je met WinSCP 't doen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Noxious
Ahja, rsync is ofc ook nog een optie, vraag me alleen af of me dit in de toekomst nog meer problemen op gaat leveren...

• DutchNutcase
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

DutchNutcase

E = mc^2

Het zou eventueel problemen op kunnen leveren als je aan de gang gaat met smbfs of eventueel zfs. Deze filesystems zijn voor zover ik weet (nog) niet ondersteund vanuit de kernel.

Luctor et Emergo || specs

• Noxious
Ah, naja daar ga ik niet mee aan de slag dus dan doe ik het lekker met rsync ;)
Pagina: 1