Ik heb iets waar ik niet verder kom. 
Ik heb een oud servertje met Ubuntu 6.06LTS en de maildirs en dergelijke daarvan wil ik kopieren naar m'n nieuwe servertje met Ubuntu 10.04LTS.
Nu had ik bedacht om vanaf m'n nieuwe server de disk op de oude te mounten met sshfs:
Nu heb ik niet heel veel kennis van Ubuntu of Linuxen in het algemeen echter lijkt het mij dat de fuse die op m'n systeem staat voor een verkeerde kernel is.
Kan iemand mij uitleggen wat hier mis gaat, en hoe ik het eventueel fixen kan?
Het systeem is verder volledig up to date en ik heb 'm zojuist ook nog gereboot voor het geval hij een nieuwe kernel oid nog niet gestart zou hebben.
Ik heb een oud servertje met Ubuntu 6.06LTS en de maildirs en dergelijke daarvan wil ik kopieren naar m'n nieuwe servertje met Ubuntu 10.04LTS.
Nu had ik bedacht om vanaf m'n nieuwe server de disk op de oude te mounten met sshfs:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| root@jdsoft:~# sshfs root@jdsoft.eu:/ ~/oldserver/ root@jdsoft.eu's password: fuse: device not found, try 'modprobe fuse' first root@jdsoft:~# modprobe fuse FATAL: Module fuse not found. root@jdsoft:~# updatedb root@jdsoft:/# locate fuse.ko /lib/modules/2.6.32-308-ec2/kernel/fs/fuse/fuse.ko root@jdsoft:/# uname -a Linux jdsoft.nl 2.6.33.3 #3 SMP Thu Aug 26 16:47:53 UTC 2010 i686 GNU/Linux |
Nu heb ik niet heel veel kennis van Ubuntu of Linuxen in het algemeen echter lijkt het mij dat de fuse die op m'n systeem staat voor een verkeerde kernel is.
Kan iemand mij uitleggen wat hier mis gaat, en hoe ik het eventueel fixen kan?
Het systeem is verder volledig up to date en ik heb 'm zojuist ook nog gereboot voor het geval hij een nieuwe kernel oid nog niet gestart zou hebben.