Anoniem: 312728

Topicstarter
Allereerst mocht dit topic niet goed staan aub verplaatsen naar het juiste topic.

Beste medetweakers,

Ik zit met een groot k.t probleem. Dat is namelijk de driver installeren van graka van mijn laptop. Ik heb een Acer Ferrari 5005WLMI die maar 3 ipv 4GB RAAM heeft. Ik maak gebruik van windows 7 32bit Professional. Op een of andere manier ziet windows 7 NIET dat de driver die ik heb geselecteerd heb nieuwer is. Windows geeft dan aan dat de standaard driver meer up-to-date is. Graag zou ik willen weten hoe ik dit kan oplossen. De volgende dingen heb ik al gedaan:

- Driver downloaden van de Acer site en deze proberen te installeren
- Driver downloaden van de Ati site en deze proberen te installeren
- Het programma downloaden van de Ati site die dit probleem zou moeten verhelpen en installeren

Graag snel hulp want ik moet mijn laptop morgen avond weer gebruiken (ivm werk)

Alvast hartelijk dank voor de moeite

De laptop specs:

pricewatch: Acer Ferrari 5005WLMI

De windows7 specs:

http://www.microsoft.com/.../system-requirements.aspx

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-06 13:00
maar wat is het probleem met de standaard driver?

Topicstarter
boers706 schreef op woensdag 22 september 2010 @ 22:31:
maar wat is het probleem met de standaard driver?
Deze ondersteunt de native resolutie van het scherm niet. Deze is namelijk 1680x1050 en hij kan nu op max 1400x1050. En ik irriteer mij eigen er enorm aan een voor mij te kleine resolutie

• Groentenman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02-06 20:42
Volgens mij bestaat er een driver cleaner, Driver Sweeper. Misschien kan je die proberen om te kijken of je dan alles weg krijgt en daarna de nieuwe installeert.

[ Voor 7% gewijzigd door Groentenman op 22-09-2010 22:38 ]

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 20:29
Ik heb het probleem niet bij de hand gehad, maar kun je niet de bestaande drivers uit je systeem verwijderen?
Als hij dan na een herstart iets wil pakken kun je toch naar de nieuwe verwijzen?
Of download een ATi driver cleaner/remover of zo iets.

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:10

Pixeltje

Woo-woohoo!

Klik

Daar vind je hoe je de driver helemaal verwijderd. Daarna kun je de nieuwe driver installeren.

Kan op het net overigens geen meldingen vinden over jou specifieke probleem, is er iets gebeurd waarna/waardoor de schermresolutie niet meer hoger kan worden ingesteld dan 1400 bij 1050 pixels?

offtopic:
Hoe kom je aan een RAAM in je laptop? Wil ik ook!

[ Voor 9% gewijzigd door Pixeltje op 22-09-2010 22:41 ]

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

• KinZikor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:33
Welke versie van Catalyst probeer je te installeren? Want je videokaart wordt in de huidige release niet meer ondersteund. Je moet dus de Legacy versie 10.2 hebben. Wellicht is de driver dus al up to date..

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:41
http://support.amd.com/us...ct=2.4.1.3.9&lang=English
says it all

in essentie DirectX9 kaarten worden niet meer ondersteunt in de reguliere drivers.Wel nog in een legacy driver die officieel alleen voor vista gemaakt wordt, maar ook redelijk werkt met windows 7.

Dat ligt dus niet aan een k#t driver, maar aan de verkeerde driver.

[ Voor 51% gewijzigd door PROnline op 22-09-2010 23:40 ]

Topicstarter
Allemaal bedankt voor de moeite. Maar de oplossing was simpel. Ik moest namelijk verbinding met internet hebben en Windows zelf naar een driver laten zoeken voor de grafische kaart. Ik had dit gedaan en het probleem is opgelost.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-06 09:42

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Fijn dat het is opgelost. :)

Ik wil je echter wel wijzen op het feit dat je dit een volgende keer iets netter zou kunnen doen.
Om te beginnen met de titel, onnodig een scheldwoord in je titel. Je topic valt er zeker door op, maar wel op een verkeerde manier, daarmee trok je dan ook meteen mijn aandacht. En wie aandacht wil, kan die krijgen ;)
Ik heb je titel trouwens gelijk maar even wat aangepast.
Graag snel hulp want ik moet mijn laptop morgen avond weer gebruiken (ivm werk)
Het is hier een community waar men vrijwillig elkaar helpt. Als je snel hulp nodig hebt ga dan een helpdesk bellen. Men zit hier niet om jou direct te helpen met je probleem.
Ik snap dat je graag snel geholpen wilt worden, maar op deze manier ga je wel een zekere druk uitoefenen.
Waarschijnlijk door een keuze van jouw kant ben jij begonnen met (her?)installatie van deze PC terwijl je wist dat je de PC de volgende dag nodig hebt. Ik zeg waarschijnlijk, want daar kan ik niet zeker van zijn natuurlijk, misschien is er wel gewoon wat kaputt gegaan. Maar als het wel je eigen keuze was om een herinstallatie te doen, realiseer je dan ook dat dat jezelf aan te schrijven is.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1