Ik ben bezig met een hele simpele applicatie. Op dit moment krijg ik geen value uit een slider. Maar ik heb geen idee waarom.
Klasses: Main, GUI, Cards, DrawSpeed
Main: Doet niets bijzonders behalve GUI aanroepen en DrawSpeed runnen.
GUI: Verzorgt de GUI en hier wordt de Slider ook aangemaakt.
DrawSpeed:
Probleem: De Gui en alles draait gewoon normaal. Alleen de waarde van de Slider verandert niet. Dus in run() is speed.getValue(); altijd statisch. Ook al beweegt de slider. Als ik speed.getValue(); aanroep in de Gui dan werkt hij wel weer goed. De waarop ik de Slider zet d.m.v code komt ook overeen met hetgeen wat hij uitleest.
Disclaimer: Programmeren is verre van mijn beste kant dus als je iets ziet dat niet in orde is laat het even weten.
Klasses: Main, GUI, Cards, DrawSpeed
Main: Doet niets bijzonders behalve GUI aanroepen en DrawSpeed runnen.
GUI: Verzorgt de GUI en hier wordt de Slider ook aangemaakt.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| public class Gui implements ActionListener { JSlider speed = new JSlider(0, 10); protected JPanel ButtonArea() { speed.setValue(0); speed.setBorder(BorderFactory.createTitledBorder("Delay")); speed.setMajorTickSpacing(1); speed.setPreferredSize(new Dimension(195, 75)); speed.setSnapToTicks(true); speed.setValue(0); speed.setPaintTicks(true); speed.setPaintLabels(true); //Overige code return ButtonArea; } |
DrawSpeed:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| public class DrawSpeed extends Gui implements Runnable { int DeckValue2; public void run() { while (true) { System.out.println(speed.getValue()); while (speed.getValue() > 1) { //overige code } } |
Probleem: De Gui en alles draait gewoon normaal. Alleen de waarde van de Slider verandert niet. Dus in run() is speed.getValue(); altijd statisch. Ook al beweegt de slider. Als ik speed.getValue(); aanroep in de Gui dan werkt hij wel weer goed. De waarop ik de Slider zet d.m.v code komt ook overeen met hetgeen wat hij uitleest.
Disclaimer: Programmeren is verre van mijn beste kant dus als je iets ziet dat niet in orde is laat het even weten.
Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl