Toon posts:

Realtek RTL8191SU Wireless Lan probleem na uitbreiden mem.

Pagina: 1
Acties:

• Msel
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08-2022
Beste tweakers,

Ik zit sinds vanmiddag met een vreemd probleem.
Ik heb de medion akoya p6310d (win7-64) en ik heb via internet 2x2gb ddr3 geheugen gekocht. Vanmiddag geinstalleerd, geen problemen, werd in de bios herkend en in windows. Het vreemde is dat het wireless netwerk sindsdien niet meer werkt. Ik zie nog wel netwerken alleen kan ik er niet op. Hij vraagt nog wel om de netwerksleutel maar daarna geeft hij een foutmelding. Na probleemoplossing word me aanbevolen de stekkers van de router opnieuw te checken maar dit mag niet baten.

Om te checken heb ik het geheugen eruit gehaald en hiermee was het probleem weer opgelost, maar ik wil natuurlijk graag 8gb geheugen en internet! Ik heb er niet zoveel verstand van maar kan dit een probleem zijn met IRQ's of praat ik nu jargon van 10 jaar geleden? Ook heb ik geprobeerd andere drivers te installeren, want ik dacht dat het misschien een 64bit probleem kon zijn, maar dit gaf ook geen succes. Zoekpogingen leveren niets op en daarom leg ik de vraag nu bij jullie. Hoop dat ik deze post in het goede subforum heb geplaatst.

Alvast bedankt!
Marcel Koggel

ASROCK 990FX X3 | AMD FX-8350 | ATI HD 5670 | 8GB DDR3-1333 | SAMSUNG 830-256GB | ADATA S510-64GB | SAMSUNG HD103SI 1TB | SEAGATE ST310005 1TB | WIN7 PRO X64

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-03 20:19
Als het goed is beschikt dat systeem over een Realtek RTL8191SU Wlan kaart, een kaart die via USB aangesloten is als het goed is. Doen andere USB apparaten het wel na de upgrade?

Je hebt zelf de 64 bit erop gezet? Volgens mij wordt er normaal wel 64 bit meegeleverd door Medion maar staat 32 bit standaard geinstalleerd.

Desktop | Server | Laptop

• Msel
Ja ik heb win7 64 bit er zelf opgezet. En ik heb inderdaad die netwerkkaart, wist niet dat die via usb verbonden was. Ik heb ook verschillende 64bits drivers geprobeerd maar niets lukt. De muis, toetsenbord, usb stick en draadloze muis/toetsenbord werken nog prima.

[Voor 17% gewijzigd door Msel op 23-09-2010 11:06]

ASROCK 990FX X3 | AMD FX-8350 | ATI HD 5670 | 8GB DDR3-1333 | SAMSUNG 830-256GB | ADATA S510-64GB | SAMSUNG HD103SI 1TB | SEAGATE ST310005 1TB | WIN7 PRO X64

• Msel
Een vriend raadde me aan om even een bootable usb stickje met linux te maken en kijken of het probleem zich hieronder ook voordoet. Dan weet ik direct of het aan windows ligt of niet. Iemand nog andere ideeen?

Bedankt voor jullie tijd.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-03 20:19
Wat voor foutmelding geeft de software trouwens als je verbinding probeert te maken? Verschijnen er toevallig meldingen in de eventviewer?

Een bootable usb stick (of cd/dvd) met linux kan wellicht uitsluiten of het een driver probleem.

Desktop | Server | Laptop

• Msel
het feit dat na het verwijderen van het geheugen alles weer werkt sluit een driverprobleem toch sowieso uit? ik moet zeker ook nog speciale drivers hebben voor linux?
mvg Marcel

• Msel
Opgelost! Een biosupdate van de medion site geinstalleerd en alles werkte direct!

Bedankt voor de moeite.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee