• Feroz
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-08 18:09
Hey mensen,

Ik heb vandaag een PS3 bij de mediamarkt gekocht.
Heb wel een vraagje over hoe ik hem het beste kan aansluiten.

Ik heb deze tv LG RZ-42px11:
http://www.ciao-shopping...._tuner_Plasma_PDP__360566

Daar staan dat mijn tv 480p kan afspelen.

Ik zie dat je het op deze manieren kan aansluiten
1 x samengestelde video/audio-invoer ( RCA geluid x 3 )
1 x S-video-invoer ( 4 PIN mini-DIN )
1 x component video-invoer
3 x SCART ( 21 PIN SCART )
1 x DVI-digitaal
1 x VGA-invoer ( 15 PIN HD D-Sub (HD-15) )
Geluidsinvoer
Serieel

Nou heb ik bij de PS3 een AV-Kabel erbij gekregen. In het boekje staat dat als ik hem met dat aansluit hij 576i kan afspelen.

Mijn vraag is nu: Is het handig op een andere kabel erbij de kopen, een component kabel ofzo?
Krijg ik dan beter beeld?
En zo ja, wat is dan de beste kabel die ik kan kopen?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:24
Eventueel HDMI --> DVI zou misschien nog kunnen, geen idee of de PS3 vga kan en anders is Component en daarna Scart RGB 't beste.

[ Voor 4% gewijzigd door Nielson op 22-09-2010 17:17 ]

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:33

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik neem aan dat de DVI geen HDCP heeft (welke vereist is bij de HDMI uitgang van de PS3), daar heb ik al weinig aan.

Ik zou het gewoon eerst testen met die AV kabel, 'beter' beeld is eigelijk al niet meer van toepassing bij zulke resoluties.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Nielson
DVI lijkt inderdaad vooral voor pc gebruik bedoeld op dit model. Weet niet precies wat die AV kabel van de PS3 inhoudt, maar als dat gewoon drie maal cinch uit is (Rood/Wit/Geel) en dus composiet video dan ben je met component een heel stuk beter af.

• Feroz
Ja ik had dus in gedachte om een component kabel te kopen dan. In het boekje staat dat je daarmee 1080p / 1080i / 720p etc ermee kan afspelen.
Maar heeft dat wel nut dan om zo'n kabel te kopen met mijn tv?
Wordt het beeld dan scherper of blijft het beperkt, omdat ik een wat oudere tv heb?

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:45
Feroz schreef op woensdag 22 september 2010 @ 17:42:
Wordt het beeld dan scherper of blijft het beperkt, omdat ik een wat oudere tv heb?
Is sowieso (veel) scherper dan composiet en Scart. Je tv moet wel heel brak zijn als dat niet zichtbaar is.

Nickname does not reflect reality

• Nielson
Feroz schreef op woensdag 22 september 2010 @ 17:42:
Ja ik had dus in gedachte om een component kabel te kopen dan. In het boekje staat dat je daarmee 1080p / 1080i / 720p etc ermee kan afspelen.
Maar heeft dat wel nut dan om zo'n kabel te kopen met mijn tv?
Zover ik kan zien accepteert je tv 480i/480p/576i/576p, en volgens dit overzicht kan de PS3 op component ook 576p uitvoeren, dus met zo'n kabel zit je wel goed. Via Scart RGB kan blijkbaar ook, maar zorg dan wel dat je de goede kabel hebt.

[ Voor 24% gewijzigd door Nielson op 22-09-2010 18:10 ]

• Feroz
Nielson schreef op woensdag 22 september 2010 @ 17:51:
[...]
Zover ik kan zien accepteert je tv 480i/480p/576i/576p, en volgens dit overzicht kan de PS3 op component ook 576p uitvoeren, dus met zo'n kabel zit je wel goed. Via Scart RGB kan blijkbaar ook, maar zorg dan wel dat je de goede kabel hebt.
Waar kan jij zien dat mijn tv 480i/480p/576i/576p accepteerd.
Misschien wel een domme vraag :9

Ik ga hem vanavond even uittesten met de normale kabel en dan haal ik morgen wel een component kabel erbij.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:25

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Sorry Feroz,

Maar dit is echt basic spul.. je televisie ondersteunt een aantal videoformaten op verschillende aansluitingen. Dat staat netjes in je handleiding. Voor je PS3 kun je voor de beste beeldkwaliteit een HDMI-kabel gebruiken.Aangezien je die aansluiting niet hebt, komt een componentkabel het dichtst in de buurt (dat ga je niet merken op een EDTV).

Op deze gooi ik een slotje.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.