Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[W7] Toetsenbord uitzetten om uit slaap te komen

Pagina: 1
Acties:

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-10 10:54
Ik heb een netbook welke ik elke dag meeneem naar mijn studie. Om snel op te starten en weer weg te bergen, staat deze altijd in sleep modus.

Nu is het echter zo dat soms een toets op mijn toetsenbord ingedrukt wordt terwijl de laptop in mijn tas zit en de laptop weer geactiveerd wordt. Echt een fijn idee is het niet om een draaiende laptop in mijn rugtas te hebben, dus graag zou ik keyboard input in sleep modus willen negeren en gewoon de power button willen gebruiken.

Is hier een mogelijkheid voor om de keyboard input te negeren? Of is dit geen windows 7 issue maar een optie welke in de laptop zelf zit?

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Kun je dat niet instellen via die MCE Standby tool?

Desktop | Server | Laptop

• frennek
Dat lijkt helaas niet te werken, iemand anders nog ideeën?

• diabolofan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23-11 21:41
Ga naar Deze Computer, Apparaatbeheer, Toetsenborden, HID-toetsenbordapparaat, Rechtermuisknop, Eigenschappen, Energiebeheer, Vinkje uitzetten bij "Dit apparaat mag de computer uit slaapstand halen".

Volgens mij moet dat werken?!

• frennek
Helaas ziet mijn pc mijn laptop toetsenbord als een PS/2 device en daar zijn geen energiebeheer opties mogelijk, dus via deze weg is het ook niet mogelijk.

Vervelend, het zou toch mogelijk moeten zijn. Het probleem is toch wel zodanig dat mijn laptop zo'n 2x per week vanzelf aangaat in mijn tas.

• Proxx
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-05-2024
met je laptop dicht in je tas toch nog een knopje kunnen indrukken :?
als ik dat zou proberen is mijn scherm stuk.

Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)

• diabolofan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23-11 21:41
frennek schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 10:41:
Helaas ziet mijn pc mijn laptop toetsenbord als een PS/2 device en daar zijn geen energiebeheer opties mogelijk, dus via deze weg is het ook niet mogelijk.

Vervelend, het zou toch mogelijk moeten zijn. Het probleem is toch wel zodanig dat mijn laptop zo'n 2x per week vanzelf aangaat in mijn tas.
Vreemd!?! Welke laptop heb je? Ik zie ook nog een HID-toetsenbordapparaat daar staan, en ook een standaard PS/2 toetsenbord. En als ik het bij Hid-toetsenbordapparaat instel, dan werkt het zoals jij het zou willen.

Maar inderdaad wel erg knap om met een dichte klep nog knopjes in te kunnen drukken.. Weet niet hoe je er precies mee omgaat..?!

• frennek
Het is een Acer AS 1810T.

Dat ik een knopje indruk moet wel zeker zijn, want vaak is het password invoer ingevuld met letters.

Hij zit standaard in mijn rugtas in het laptop compartiment. Daar ligt soms wel 4 kilo bovenop, maar altijd geheel verspreid over het oppervlak van mijn scherm. Feit is dat hij erdoor uit slaapstand wordt gehaald en het scherm dus buigzaam genoeg moet zijn hiervoor.
Pagina: 1