Overclock met: Intel Baby-AT Baseboard - Neptune chipset

Pagina: 1
Acties:

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-08 22:11

Booster

Superuser

Topicstarter
Iemand ervaring met het overklokken van een iP90 (of anders) met een Intel Baby-AT baseboard met neptune chipset? Gaat dat goed bij deze processor en mobo? (+ win95)
Het board is geschikt voor p75, p90 en p100.

Ik heb het hiero op me werk en dat moet toch wat sneller kunnen...

The cake is a lie | The Borealis awaits...

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:52
Ik weet het: het is niet precies hetzelfde, maar ik heb een Intel Zappa gehad met een Tritron chipset (i430FX) chipset erop en mijn P75 deed het altijd prima op 120 mhz.

Volgens mij, als je de FSB kan veranderen dan maakt het niet zo veel uit wat voor chipset of moederbord je hebt. Je moet gewoon een beetje mazzel hebben met je CPU.

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Als het een echt Intel bord is zal het moeilijk worden omdat intel nooit zo pro fsb's anders dan 50 en 60, 66 ( maal x natuurlijk) is geweest.

• White Feather
  • Laatst online: 22:43
Zet hem eens op 100, gaat niet echt veel sneller, maar ik weet niet of je bord meer dan 1,5 als multiplier ondersteund, als jij zegt 75/90/100 neem ik aan van niet => maximum =100

• budi
Ja ik kon toen met mijn Zappa mijn multiplier omhoog doen. Maar een hogere FSB dan 66 mhz zit er inderdaad niet in.
Waar je wel naar kan kijken zijn de zogenaamde 'factory test' jumpers. Ik had er ééntje op mijn zappa waardoor er wel een P166 inkon, terwijl het bord volgens de specificaties maar tot P133 kan.

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• Booster

Booster

Superuser

Topicstarter
Dit moederbord heeft geen multiplier volgensmij, alleen een switch voor welke processor erin zit... Dus een jumper met als opties 75/90/100.

Kan ik die gebruiken om die 10 Mhz meer eruit te trekken?

Het is wel een computer van de zaak dus ik moet ook _zeker_ zijn dat ik die proc er niet uitblaas.
Opzich lijkt me niet dat een Intel van 10 Mhz over de zeik raakt maar je weet nooit :)

• budi
Ik heb ook een keer een andere P75 gehad en die was dus niet één megahertz op te voeren, het leek wel of er een lock inzat.

Nou je moet trouwens goed kijken of er niet een 'vage' jumper opzit waarmee je tóch de multiplier kan worden verhoogd. Je kon dus geen eerder beschreven jumper vinden?

Met tien megahertz meer blaas je hem écht niet op hoor! :)

• budi
Misschien kun je hem trouwens beter wèl opblazen, krijg je misschien een nieuwe :)

• Booster

Booster

Superuser

Topicstarter
Had ik al ingecalculeerd, nee dan krijg ik geen nieuwe, zelfs nog een slechtere... :(

Verwijderd

Een klasgenoot van mij had een P75 die op 133mhz nog prima liep, wel ff extra koelen, extra fan derop ofzo.
misschien 120 mhz proberen als het moederbord het aankan ?
Proberen = Weten !
Pagina: 1