• Yarisken
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-02 11:27
Beste,

Binnenkort eindigen mijn verbouwingen en ga ik een nieuwe flatscreen kopen en een netbox om video's te streamen. Ik heb al wat gezocht en de foxconn netbox nt330i lijkt te voldoen voor mij.
Zijn er mensen die ervaring hebben met dit toestel en tevreden zijn met dit toestel ? Zijn er mensen die een ander toestel aanraden ?
Als ik met mensen op mijn werk erover praat spreek raden ze me allemaal een hardware video streamer aan maar dat lijkt me niet echt handig.

pricewatch: Foxconn NetBox-nT330i

Groeten

• Falco
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16:11
Tsja, je zou nog naar de nieuwe Shuttle XS35GT kunnen kijken, want die is passief gekoeld en dus stil. Verder heb je in dat kastje nog de mogelijkheid een dvd speler te plaatsen, maar of je dat nodig hebt weet je zelf het beste.

Dat geluid vind ik zelf wel belangrijk. Ik heb kort zo'n asrock systeempje gehad, maar ik vond het veel te veel geluid maken zo'n hoge irritante fluittoon zeg maar. Weinig decibellen, maar bloed irritant...

En ik zou persoonlijk ook voor een optie als deze gaan ipv een hardware video streamer. Met een pc ben je veel flexibeler qua codecs en mogelijkheden.

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-02 21:27
Ik ben zelf ook aan het zoeken naar een dergelijke oplossing. Zit nog te twijfelen tussen Asrock ION 330HT, de door jou genoemde FoxConn, een Zotac ND01/ID11, een Jetway (met D525 cpu) of een Shuttle XS35GT.

Ze hebben allemaal voor of nadelen, en afhankelijk van of deze belangrijk voor jou zijn zal je moeten kiezen.
Wil je absoluut stil, dan zou ik voor de Shuttle XS35GT met SSD gaan (alles staat bij mij toch op de NAS). Nadeel daarvan is wel dat hij geen aparte SPDIF uitgang voor geluid heeft, dus je zit vast aan hdmi. Shuttle heeft ook - samen met Asrock als enige - de mogelijkheid voor een dvd of bluray station (als ze iets goedkoper worden in dat laatste geval).

De Asrock lijkt hier wel een beetje de standaard geworden door DVD / BR station en meegeleverde afstandsbediening voor een acceptabele prijs en lijkt me mede daardoor ook een veilige keuze.
Overigens heb ik zelf ook een HDX-1000 staan, maar ik wil toch graag iets stevigers waar ik ook zo nu en dan een pagina met streaming video op kan openen.

Ik zou gewoonweg alle opties met ION even naast elkaar zetten en goed bedenken voor welke features je wilt betalen. Kijk ook naar zaken zoals max geheugen, maar ik zou me totaal niet druk maken om snellere processoren.

M.i. is een foxconn met XBMC (op een SSD) een hele degelijke keuze. Je zit dan wel snel op het dubbele van een hardware streamer...