• Twanjo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-11-2019
Beste Leden,

Onlangs heb ik een Panasonic Tz10 fotocamera aangeschaft. Naast dat deze leuke foto's maakt kan je er ook behoorlijke hd-filmpjes mee opnemen, waarbij het geluid ook nog eens redelijk is. Echter vind mijn oude trouwe pentium 4 de avchd-lite standaard niet zo leuk. Inladen in magix video deluxe 16 gaat nog wel, maar als ik er ook maar één effect ingooi (title) wordt het hopeloos.

Ik wil toch graag aan de slag met mijn filpmjes. Wat kan ik nu het beste doen om het zo soepel mogelijk op mijn p4 te bewerken en dat het er toch nog leuk uitziet? Ik wil er ook graag wat fotot's tussendoor doen. Ik zag al dat als ik een project start van 1280x720p (wat mijn pc toch niet trekt) dat de foto's er nogal weird uitzien.

Kortom waar kan ik de avchd bron bestanden het beste naar converteren en wat voor project (kwaliteit) kan ik het beste starten. Filpmje is bestemd voor youtube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-07 17:28
Editten in mjpeg via een proxy

http://www.associatedcont...eo_in_adobe_premiere.html
zou ook moeten werken met andere programma's

[ Voor 70% gewijzigd door Exphy op 24-09-2010 22:16 ]

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 19:36

Caveman

whahoehaha

Wat mijn bovenbuurman zegt kan, maar je kunt je filmpjes ook gewoon omvormen naar een resolutie/codec die wat meer behapbaar is voor je pc. Als het voor Youtube is, dan zou ik zeggen een resolutie van 640 x ... of nog iets lager. Er zijn zat converters die dat voor je kunnen bv Super of Xvid4psp als je er niet teveel wilt overdenken. Als je complete controle wilt dan zou ik voor virtualdub gaan (met een mp4 plugin). Tja en de codec.... iig iets wat Magix kan lezen. Xvid is over het algemeen wel goed met een niet al te lage biterate. Je gaat nl. 2x converteren van mp4 naar xvid en van xvid naar flash (youtube is toch flash ?? ) en je wilt nog wel wat kwaliteit overhouden.

[ Voor 23% gewijzigd door Caveman op 27-09-2010 19:22 ]

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-11-2019
Ik heb uiteindelijk de filmpje gewoon rechtsreeks (.mts) bewerkt in Magix vdl16, dat trok mijn p4 nog net.......

Het was al een heel geode om een goede (gratis) converter te vinden die de boel ook echt goed omzet en niet dezelfde meuk levert als de freeware die bij de camera wordt geleverd.... Dat zag er echt niet uit toen ik klaar was. Toen wis ik echter wel hoe ik het e.a wilde hebben en heb het gewoon geprobeerd met de .mts file's. Dat ging nog best aardig behalve als je er een effect op gooide dan was het eigenlijk niet te doen. Maar gelukkig toch gelukt.

[ Voor 46% gewijzigd door Twanjo op 28-09-2010 17:33 ]