[Win7] regedit niet te benaderen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Verwijderd

Topicstarter
Hoi iedereen,

Ik heb een vervelend virus gehad en ik probeer mijn pc weer normaal te krijgen. Alle virussen zijn weg, maar ik zit nu nog met een vervelende nasleep. Ik kan namelijk de instellingen van de mappen niet veranderen, nu wil ik dit wel veranderen in regedit, maar helaas ik heb geen rechten om dit te openen.
Ik kan als andere administrator gebruiker wel in regedit, ik heb mezelf ook alle rechten gegeven, maar nog steeds kom ik er niet in.
Ik heb de editor voor lokaal groepsbeleid gebruikt, en daar toegang tot registerbewerkingsprogramma's uitschakelen op uit staan.

Ook heb ik het onderste geprobeerd:

Controleer de volgende waarden maar eens met bijvoorbeeld een offline regedit tool vanaf een bootCD of iets dergelijks..
http://www.pctools.com/guides/registry/detail/190

[HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System]
Value Name: DisableRegistryTools
Data Type: REG_DWORD (DWORD Value)
Value Data: (0 = allow regedit, 1 = disable regedit)

Ik kan alleen geen offline regedit tool vinden om dit bovenste te kunnen testen. De bootcd van windows 7 heeft geen regedit, en de regedit van de winxp cd werkt niet.

Iemand hulp aub?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2010 17:41 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op woensdag 22 september 2010 @ 16:31:

Ik kan als andere administrator gebruiker wel in regedit, ik heb mezelf ook alle rechten gegeven, maar nog steeds kom ik er niet in.
Dan load je de registry hive van je niet werkende user toch?

[google=load user registry hive]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
alt-92 schreef op woensdag 22 september 2010 @ 18:59:
[...]

Dan load je de registry hive van je niet werkende user toch?

[google=load user registry hive]
Ik heb een nederlandse Windows 7 en ik snap niets van de verschillende uitleggen via google. Hoe heet dit in nl?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Alleen al de eerste link geeft een aantal stappen aan - lijkt me niet al te veel moeite om te zien welke optie in je menu's de engelse versie het meest benadert toch? :)

En anders ga je zelf een nederlandse googlequery verzinnen - iets als registerbestand laden of zo.

[ Voor 23% gewijzigd door alt-92 op 22-09-2010 19:26 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
alt-92 schreef op woensdag 22 september 2010 @ 19:25:
Alleen al de eerste link geeft een aantal stappen aan - lijkt me niet al te veel moeite om te zien welke optie in je menu's de engelse versie het meest benadert toch? :)

En anders ga je zelf een nederlandse googlequery verzinnen - iets als registerbestand laden of zo.
Ik zal het nog eens proberen, maar ik heb die eerste link gevolgd en daar kon ik dus geen wijs uit worden.
Maar in ieder geval bedankt.

Verwijderd

Topicstarter
Gelukt!!

Maar niet volgende de bovenste methode.

Toegang verschaft via cmd.exe --> regedit /s

Daarna het volgende aangepast:
computer\HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System

DisableRegistryTools REG_DWORD waarde=0

Kan een slotje op!
Pagina: 1