Toon posts:

sms.db terug zetten op iPhone

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb voor 2 weken geleden een compleet nieuwe iphone ontvangen van de profider omdat de andere te duur was om te repareren.

Nu heb ik mijn backup bestanden gewoon op me pc staan van die oude iphone.

Nou zou ik graag mijn smsjes van die andere telefoon op de nieuwe willen zetten.
Ik heb gehoort dat dat kan doormiddel van sms.db terug te zetten op je telefoon ofzo.
Maar nu is het probleem dat ik niet weet hoe ik die op mijn telefoon krijg.
Kan dit via itunes?
Kan dit via een extern programmatje?

Mijn iphone heeft de firmware 4.0.1
Type: 3GS
Gejailbreakt.

Alvast bedankt.

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:13
Je kan sowieso gewoon een backup terugzetten via iTunes, daar zitten dan ook de smsjes bij. Als je het op de moeilijke manier (:P) wil doen, dan is daar al aardig wat over te vinden op GoT: http://gathering.tweakers...&where=Dit+forum#hitstart. Kortom, wat heb je zelf al geprobeerd?

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Verwijderd

Topicstarter
ja maar dat is het juist. Ik wil niet mijn volledige backup terug zetten omdat ik namelijk met een schone telfeoon wou beginnen en omdat ik hem nu goed werkende heb. Ik wou alleen mijn contacten terug zetten en mijn smsjes.
Mijn contacten heb ik handmatig al terug kunnen zetten door een programmatje te vinden die de backup bestanden kon lezen waardoor ik nummers+namen kon vinden en handmatig weer heb ingevoerd.

Dus nu wil ik alleen nog mijn smsjes terug zetten.
Ik ben hier al heel de dag mee bezig en ik heb dingen gelezen over SQlite maar ik kom er niet echt uit.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-10 22:00

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik heb voor m'n schone installatie van 3.1.2 (zelfde firmware restore) destijds een volledige kopie gemaakt van m'n iPhone's file system. Hierna heb ik met de JB de bestanden zelf terug gezet op de locatie waar ze stonden. Geen probleem mee gehad. Dus heb je die bestanden uit je iPhone gehaald, of heb je 't over de iTunes bestanden?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik mijn orginele itunes backup bestanden (met die lange codes) en ik heb doormiddel van iphone backup extractor de bestanden omgezet naar bijvoorbeeld JPG enz, maar ook naar sms.db en zelfs naar exel bestanden.
Ik heb idd veel gelezen over dat je het doormiddel van een JB alles handmatig terug kan zetten, ook word er dan gesproken over SQlight. Maar ik heb hier tot nu toe nog geen duidelijke handleiding over gevonden.

Als iemand hiervoor een andwoord of een handleiding heeft zou dat erg prettig zijn.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je sms database, sms.db, staat gewoon in /private/var/mobile/Library/SMS. Heb je dus het werkelijke bestand, dan kan je die zo vervangen en klaar. Misschien nog een respring of reboot en werken maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

vaak moet je nog de rechten (en de eigenaar) van het bestand goed zetten
chmod 644 hoort het, met als eigenaar mobile.

je kan ook 777 doen, dan maak het niet uit wie de eigenaar is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

randje schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 14:16:
je kan ook 777 doen, dan maak het niet uit wie de eigenaar is
Je bedoelt 666. Als je 777 doet, mag iedereen 't bestand ook uitvoeren, nogal weinig nut voor een database. Read/write is meer dan genoeg ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik ben dankzij jullie heel ver gekomen maar nu loop ik een beetje vast.
Ik heb doormiddel van Iphone explorer in /private/var/mobile/Library/SMS kunnen komen.
Nu moet ik de permisie in 777 of 666 verranderen met de app mobileterminal.
Maar wanneer ik mobile terminal heb geinstaleerd via Cydia en en wil openen op me iphone dan opent die hem en 2 sec later sluit die gewoon af zonder iets ingevoert te hebben.
Is hier misschien een fix voor te vinden of een andere manier of programma om de permissie in 666 of 777 ter verranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

Hero Of Time schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 22:31:
[...]

Je bedoelt 666. Als je 777 doet, mag iedereen 't bestand ook uitvoeren, nogal weinig nut voor een database. Read/write is meer dan genoeg ;).
weinig nut, maar scheelt meestal extra uitleg bij het kopieren/wijzigen/etc van bestanden in de iphone aan anderen..
Over het algemeen kom je op internet vaak tegen: permissies op 777 zetten, een soort garantie dat je app/iphone in ieder geval met het bestand aan de slag kan. Ook al is het ontzettend overkill.
In principe is 666 ook al overkill, 644 is al genoeg (mits je eigenaar goed is)

@bazz1090
mijn gok is dat je een nieuwere mobileterminal moet installeren...
426 ofzo.

en je kan ook met andere programma's de permissies wijzigen. Bijv. ifile (cydia programma) maar ook met alle ssh clienten (cyberduck en winscp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo randje,
Ik ben al weer een stap verder dankzij jou.
Maar nu loop ik vast want ik moet dus mijn sms.db bestand een andere permissie code geven (666,777 of 644)
maar waar kan ik deze code invoeren in het programma ifile?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

in ifile vertaald dat zich in
4 - read
6 - read/write
7 - read/write/execute

en er zijn 3 getallen voor root, user en everyone (niet perse in die volgorde)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,
Heel erg bedankt voor jullie hulp, ik heb het nu eindelijk voor elkaar.
Ben er echt heel blij mee.
Dank u!
Pagina: 1