Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb mij een iPad 3G gekocht maar ik heb een probleem.

Ik heb nog geen 3G abonement dus waarschijnlijk ligt het daar aan. Dus 3G staat af bij mij.

Als ik op YouTube kijk dan zie ik mensen op google Map een zeer correcte locatie van hun zelf met de iPad. Maar als ik dat doe dan krijg ik zo de wifi versie, dus een locatie met een zeer grote cirkel rondom.

Zit er in elke iPad 3G een gps?

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Zonder 3G werkt de locatiebepaling haast niet omdat er ook op basis van de antennemasten wordt gewerkt waarmee je 3G verbinding maakt.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Ja, ik denk dat je het niet zo goed snapt.

GPS heeft niets te maken met Wifi. Die grote cirkel krijg je als je positie met A-GPS (loopt via GSM/3g) is bepaald.

Dus misschien heb je een ander probleem, maar je GPS module werkt in ieder geval wel. Binnenshuis werkt dat niet goed, dat weet je?

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17-09 19:39
Kun je 3G wel aanzetten? Je hoeft geen sim te hebben om in ieder geval contact met de zendmasten te maken en op basis daarvan je plaats te lokaliseren.

3kwp pvoutput

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Je hoeft 3G helemaal niet aan te zetten, alleen duurt het zonder A-GPS langer voordat je een fix hebt. En ja: je moet wel buiten gaat staan om een beetje GPS fix te krijgen, binnen is het vaak problematisch.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."