Crystal Reports [Crosstable] filter

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• extractor
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-08 13:38
Ik ben bezig met Crystal Reports, hierin heb ik een crosstable gemaakt die een bepaalde statussen van iets genereert. Middels een parameter heb ik het voor elkaar dat ik kan sorteren op datum: waarin bij de parameter de keuze is tussen per jaar en per kwartaal.

Nu is mijn vraag kan ik middels een parameter aangeven dat ik de gegevens alleen van een bepaald jaar wil zien.
Ik ben er al een aantal dagen mee bezig, heb formules bij suppress getest maar deze werken niet. Verder zoeken op het www levert ook niets op vandaar dat ik deze vraag hier stel.

Afbeeldingslocatie: http://www.vvkessel.nl/75jaor/uploads/images/test.jpg
http://www.vvkessel.nl/75jaor/uploads/images/test1.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door extractor op 22-09-2010 14:07 ]

• Moraelyn
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-08-2024
Ja hoor dit kan. Je maakt gewoon een parameter veld en dan kan je middels de select expert (bv. met formule Year ({Orders.Order Date}) = {?Jaar}) deze koppelen aan gegevens in het rapport of uit de database.

• extractor
Klinkt heel makkelijk, maar ik heb dat inderdaad geprobeerd maar kreeg het niet voor elkaar.

Ik had eerst een parameter Year, hierin had ik voor te testen 3 statische antwoorden in gezet: 2010, 2009, 2008.
In de Crosstable expert heb ik vervolgens van alles geprobeerd hiermee maar kreeg het niet voor elkaar. Daarna heb ik middels groeperen getracht alleen de resultaten te laten zien zoals ik het aangeef in de parameter maar lukte niet.

Normaal zou je in de details gewoon zeggen dat hij middels de select expert een bepaalde "conditie" meeneemt, maar nu loopt hij met de crosstable door mogelijkheden en heb ik nog niet kunnen vinden hoe ik in de crosstable kan filteren... En waarin ik dan bijv. alleen de resultaten van het jaar 2010 laat zien.

[ Voor 5% gewijzigd door extractor op 23-09-2010 11:12 ]

• Moraelyn
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-08-2024
wil je de parameter alleen op je crosstable loslaten dan? dan zou je de cross-tab in een subrapport kunnen plaatsen en op dat subrapport de select expert loslaten. Je kunt niet filteren op een onderdeel van het rapport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• extractor
Mwaw heel vreemd, ik ging er vanuit dat er niks in de details gebeurd als ik mijn crosstable in de group header zet. Maar nu heb ik voor de gein eens de datum geplaatst in de details en met de select expert de parameter meegegeven en nu werkt hij gewoon.

Dus conclusie is dat een crosstable wel door details loopt alvorens hij gegevens laat zien :D

Bedankt voor de moeite Moraelyn!