LG 47lx9500 ziggo gecertificeerd? Online verwarring!

Pagina: 1
Acties:

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-02 08:46
Sorry dat ik hiervoor een topic aanmaak, maar ik heb een snelle antwoord nodig van iemand die ook deze TV heeft icm Ziggo.

Zonet is de monteur van Ziggo langs geweest. Deze beweerd dat mijn TV wel CI+ heeft (dus een ziggo module).
Aan de buitenkant zie ik alleen een PCMCIA vakje. Dit terwijl op de website van Ziggo mijn model niet wordt vermeld als ondersteund. Online zoektocht geef meer verwarrend dan opheldering. Er zijn websites die beweren dat de TV niet gecertificeerd is door Ziggo. Andere geven aan dat het wel kan in combinatie met de Ziggo Module. Nu weet ik niet meer wie of wat ik moet geloven.

Ik wil het liefst zo een module en kan mijn HD reciever ook wel retourneren.

Heeft iemand een verlossend antwoord?

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Ik kijk hier meestal: https://www.ziggo.nl/#pro...sie-module-ci/televisies/

Deze site is voor zover ik weet redelijk up-to-date, maar deze kende je vast al.

De LX9500 staat er in ieder geval niet tussen. Ken je niet toevallig iemand die ook CI+ gebruikt? Dan kun je het eventueel testen.

• kx22
bram1984 schreef op woensdag 22 september 2010 @ 14:12:
Ik kijk hier meestal: https://www.ziggo.nl/#pro...sie-module-ci/televisies/

Deze site is voor zover ik weet redelijk up-to-date, maar deze kende je vast al.

De LX9500 staat er in ieder geval niet tussen. Ken je niet toevallig iemand die ook CI+ gebruikt? Dan kun je het eventueel testen.
Ja die site heb ik gebruikt en daarom had ik gekozen voor de HD reciever. Alleen nu krijg ik van die monteur te horen dat die module daar wel in past. Daarnaast lees ik op enkele sites dat het wel gecertificeerd is, en op enkele weer niet!?!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:41

The Zep Man

🏴‍☠️

CI+ ondersteuning: de TV kan hoogstwaarschijnlijk met de Ziggo CAM en smartcard samenwerken.
Ziggo certificering? Ziggo heeft de TV getest voor gebruik met hun CAM en smartcard, en goedgekeurd.

Als het ondersteuning heeft voor DVB-C CI+, dan is het praktisch al zeker dat het werkt in combinatie met een Ziggo CAM en smartcard, zelfs als de TV (nog) niet gecertificeerd is.

[ Voor 11% gewijzigd door The Zep Man op 22-09-2010 15:21 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• kx22
Analoog (PAL/SECAM/NTSC) Ja
DVB-T Ja
DVB-C Ja
DVB CI+ Ziggo gecertificeerd Nee

Dit staat op de website van LG.com
Ik heb ook met Ben van Dijk gebeld, maar die zeggen weer dat ze het zeker weten dat hij wel de ziggo module pakt.

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-02 16:57
kx22 schreef op woensdag 22 september 2010 @ 15:54:
Analoog (PAL/SECAM/NTSC) Ja
DVB-T Ja
DVB-C Ja
DVB CI+ Ziggo gecertificeerd Nee

Dit staat op de website van LG.com
Ik heb ook met Ben van Dijk gebeld, maar die zeggen weer dat ze het zeker weten dat hij wel de ziggo module pakt.
Je kunt toch eventueel naar een winkel gaan waar ze een CI+ kaart verkopen en dan afspreken dat je hem terug kunt brengen als het niet werkt?

• bram1984
dôh schreef op woensdag 22 september 2010 @ 15:56:
[...]

Je kunt toch eventueel naar een winkel gaan waar ze een CI+ kaart verkopen en dan afspreken dat je hem terug kunt brengen als het niet werkt?
Inderdaad, gewoon geld terug. Doen ze meestal niet zo moeilijk over. Gewoon proberen dus.

• kx22
Ja dat moet ik dan maar doen, maar dat wordt pas zaterdag.
Ik dacht dat iemand het wel zou weten, jammer genoeg niet.

• bram1984
Wie is Ben van Dijk eigenlijk?

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Winkel voor allerhande elektronische spullen :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• kx22
Ok, vandaag naar de MM gegaan en een CI+ module gehaald.
DOET HET NIET!

Erg balen, koop je een 3D Tv, een van de beste op de markt.....kan die niet in samenwerking met Ziggo. Nu moet ik dus met een lelijke ziggo HD-reciever werken.
Is dit iets softwarematisch of kan ik waarschijnlijk NOOIT met zo een ci+ module werken.
Wat is trouwens het nut van een CI module als geen provider dit ondersteund?

Kx22

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:01

mr.paaJ

generatie cmd+z

Grote kans dat het nog softwarematig bij te werken is, zo'n beetje alle andere LG series ondersteunen het ondertussen wel.

En met CI kun je natuurlijk ook digitenne kijken... ;)

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Verwijderd

Hieronder het bericht wat ik van de klantenservice van LG heb gekregen:

Hartelijk dank voor uw bericht aan LG Electronics

Geachte heer/ mevrouw Meijer,

Graag wil ik u bedanken dat u contact heeft opgenomen met de LG Customer Service.

Helaas moeten wij uw mededelen dat de LX9500 tv niet door Ziggo is gecertificeerd. Dit betelend dat u deze tv niet in combinatie met een CI+ module kunt gebruiken. Deze tv zal naar waarschijlijkheid ook niet in de toekomst door Ziggo worden gecertificeerd.
Uiteraard kunt u wel gebruik maken van een externe decoder.

Ik hoop hiermee uw email naar tevredenheid te hebben beantwoord.

Met vriendelijke groet,

LG Customer Service

• kx22
Dank je wel voor de antwoord.
Ik zat weer een hopeloos rond te zoeken naar een oplossing.
Zou een overstap naar KPN dan wel doen?
Want dit zit me behoorlijk diep, koop je een tv van +2000 euro en moet je altijd met 2 afstandbedieningen werken.
Pagina: 1