Windows 7 installatie HD + SSD

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil graag tips voor het installeren van Windows 7 Professional met een gewone harddisk en een Solid State Disk.

Ik krijg binnenkort een systeem met een 1TB harddisk en een 80GB SSD waar ik Windows 7 op ga installeren. Het systeem wordt gebruik voor software ontwikkeling. De Solid State Disk is dan ook voornamelijk bedoeld om de broncode op te zetten en zo het compileren e.d. te versnellen.

Een mogelijkheid is om Windows 7 gewoon te installeren op de gewone harddisk en dan de page en hibernate file op de Solid State Disk te zetten. Dan is het wel jammer dat je de Solid State Disk niet gebruikt voor een versnelde opstart van Windows.

Een andere mogelijkheid is om Windows 7 op de Solid State Disk te installeren. Dan zal echter Program Files ook op de Solid State Disk terecht komen. En ik heb liever zoveel mogelijk ruimte over op de Solid State Disk.

Wat zijn de mogelijkheden om Windows 7 op de Solid State Disk te installeren, maar folders, zoals Program Files, op een andere harddisk te plaatsen tijdens de installatie of achteraf verplaatsen?

• GeertH
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:01
Heeeel veel programma's kun je op een andere partitie/schijf installeren, mischien is dit een optie?

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-09 11:20
Naar mijn idee is compileren voornamelijk een taak voor de CPU. En heeft de HDD er weinig invloed op.

Ik zou dus gewoon Windows op de SSD installeren en de data op de HDD.

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Verwijderd

Topicstarter
De broncode bestaat uit een enorme hoeveelheid kleine bestanden die ingelezen en geindexeerd worden door de IDE. Op dit moment is de harddisk de bottleneck in dit proces.

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:47
Hoeveel ruimte denk je nodig te hebben voor je broncode? Ik draai Windows 7 Ultimate op een 80 GB ssd met visual studio 2008, 2010 en zo'n beetje alle optionele addons, office 2010, een spelletje (BFBC2), nog wat progs, diverse (kleinere) projectjes en ik heb nog zo'n 27GB vrije ruimte over. Ik zou in ieder geval zorgen dat windows, je ontwikkelomgeving en je source op de SSD staan.

[ Voor 13% gewijzigd door sig69 op 22-09-2010 14:31 ]

Roomba E5 te koop

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:19
En een 2e SSD toevoegen? Je zou ook een kleinere SSD kunnen nemen voor je Windows installatie, de 80GB SSD voor de benodigde files en dan de 1TB voor opslag.

Desktop | Server | Laptop

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:50
Je kunt je applicaties gewoon op een andere partitie installeren. De program files folder moet je wel laten staan aangezien er meerdere windows onderdelen hun meuk daar dumpen. Die locatie staat onder andere ook hardcoded in het register.

Maar je kunt je applicaties daarna gewoon installeren in d:\Program Files. Dan draai je de rest van de apps gewoon vanaf de D (lees conventionele HDD)

Carpe Diem

Verwijderd

Topicstarter
Er zou helaas teveel data terecht komen op de SSD als er een gewone installatie wordt gedaan.

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:47
Rupie schreef op woensdag 22 september 2010 @ 14:31:
En een 2e SSD toevoegen? Je zou ook een kleinere SSD kunnen nemen voor je Windows installatie, de 80GB SSD voor de benodigde files en dan de 1TB voor opslag.
Neem dan gewoon 1 grotere SSD

Roomba E5 te koop

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:28
Ik gebruik hier Windows 7 Professional (x64) met een aantal optionele componenten van Windows zelf en alle updates het behoorlijk aantal programma dat ik gebruik zijn geïnstalleerd op een andere partitie. De grote van mijn Windows 7 partitie komt nog niet boven de 25GB (23GB) uit, ik zie dus niet het probleem als je Windows 7 op de SDD zet en de programma's gewoon op je HDD neerzet, denk er wel aan je index cache en Mijn Documenten locatie ook op je gewone HDD te dumpen en als je de Pagefile op de SDD zet deze een static size te geven.

[ Voor 4% gewijzigd door Starke op 22-09-2010 14:48 . Reden: verduidelijking ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind net deze informatie
http://tuts4tech.net/2009...to-a-different-partition/

Ik denk dat ik dit eens kan proberen, maar dan alleen voor de Program Files.
Ik ben nu ook een harddisk analyze aan het maken zodat ik kan zien hoeveel ruimte een developer zeker nodig zal hebben aan bron code, libraries, caches, e.d.

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-09 11:20
Verwijderd schreef op woensdag 22 september 2010 @ 14:27:
De broncode bestaat uit een enorme hoeveelheid kleine bestanden die ingelezen en geindexeerd worden door de IDE. Op dit moment is de harddisk de bottleneck in dit proces.
Ah ok, ik heb er nooit echt last van gehad dat ik dacht: "Goh wat duurt dit lang...".

Maar dan ga ik met de rest mee en zou zeggen koop nog een kleinere SSD voor je Windows installatie.

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Pagina: 1