Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

IMAP mail account sychroniseren tbv backup

Pagina: 1
Acties:

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-10 12:25
Ik wil graag een IMAP mail account op m'n Windows mailserver 'backuppen'. Nu is het het meest overzichtelijk om dit in exact dezelfde structuur te (kunnen) doen als de originele account (accountA) . Inclusief alle submapjes (postvak IN, UIT, verzonden en god mag weten welke andere mapjes er nog aangemaakt gaan worden).

Dus eigenlijk een parallel account (accountB) naast een bestaande ahw.

Mijn eerste gedachte was een soort (standaard windows) file sync proggie te gebruiken die gewoon 1-op-1 de hele folder(structuur) van accountA op de IMAP server naar een andere folder kopieert/synchroniseert. Dit laat ik bijv. 's nachts draaien zodat elke nacht de twee folders (accounts) hetzelfde zijn.

Lijkt dit wat of heeft iemand een beter idee?

(edit: mods, wellicht beter thuis in: Serversoftware en Windows Servers)

[ Voor 5% gewijzigd door kaajee op 22-09-2010 13:55 ]

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-10 13:46
Is het niet zo dat als je Oulook gebruikt in cache-modus Outlook een .ost-bestand aanmaakt met steeds je complete mail-structuur?
Dat is dan je "backup"

Houdoe

• kaajee
Zal best maar ik gebruik geen oulook (wil ik ook niet)........
(en wil het ook niet op die manier, ik wil een algehele backup)

[ Voor 7% gewijzigd door kaajee op 22-09-2010 15:50 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik mis wat info, zoals gebruikte client en server.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• kaajee
Nou die info wil ik best geven, alhoewel ik denk dat dit niet echt relevant is. De gebruikte cliënt al helemaal niet, want het gaat niet om de clients. Ik wil dus aan de server zijde deze actie doen. Clients gebruiken allerlei programma's, bijv: OE, Thunderbird, Webmail, ea.
De mailserver is Mdaemon, en deze slaat de berichten op in std. msg formaat. Dus door ieder client te lezen.

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Daarbij heb je neem ik aan voor elke mail een aparte file? Dan kun je toch simpelweg de hele directory behorende bij het account backuppen en deze met een tijdsinterval syncen op mutaties? Beetje knutselen met een batch script ofzo en deze in de scheduler gooien en klaar :)

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
Volgens mij bestaat er een tooltje zoals imap sync ik weet niet of het is wat je zoekt

http://freshmeat.net/projects/imapsync/

Kun je mij dan vertellen of een SSD nuttig is in een mediacenter

[ Voor 21% gewijzigd door raymonvdm op 22-09-2010 21:14 ]

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-11 17:47

DeTeraarist

#Boots2Asses

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

kaajee schreef op woensdag 22 september 2010 @ 21:00:
Nou die info wil ik best geven, alhoewel ik denk dat dit niet echt relevant is.
Dat is dus wel relevant anders wordt het je ook niet gevraagd. Als je je IMAP via DoveCot of een andere OSS variant had gebruikt krijg je waarschijnlijk een ander antwoord terug.

Nog even afgezien van het gebruiksscenario wat in jouw geval semi-hosting is en daardoor al een andere aanpak vergt dan enkel een thuisomgeving met standaardiseerde mailclients.

[ Voor 19% gewijzigd door alt-92 op 22-09-2010 23:11 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• kaajee
Ok niemand heeft dus een beter idee dan een ordinaire (file)copy actie. Ook Alt-N zelf niet. Die had ik zelf al bedacht, zie TS. Prima dan gaan we dat doen......

en @raymonvdm, nee imap sync is het niet echt. Maar wat bedoel je met het ssd verhaal?

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
kaajee schreef op woensdag 22 september 2010 @ 23:16:
Ok niemand heeft dus een beter idee dan een ordinaire (file)copy actie. Ook Alt-N zelf niet. Die had ik zelf al bedacht, zie TS. Prima dan gaan we dat doen......

en @raymonvdm, nee imap sync is het niet echt. Maar wat bedoel je met het ssd verhaal?
Je bent toch ook een groeneknopper ? Ik denk antwoordje geven, vraagje stellen :p

• kaajee
aha, vandaar..........(pm)
Pagina: 1