• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023
Ik heb een nokia c6, maar dat doet er eigenlijk niet toe. Waar het wel om gaat is dat daar een 3,5mm jack ingang in zit. Deze heeft het altijd gedaan, en wat ik er ook indeed aan hoofdtelefoontjes dan kwam dat op het scherm te staan.

Nu zat ik vanmorgen muziek te luisteren en ik werd gebeld, dus ik haal dat ding eruit. Wil ik deze daarna weer terug erin stoppen past ie niet meer. De aansluiting gaat er niet diep genoeg in, er blijft 2 a 3 mm over. Doordrukken kan niet, en heb er al stuk of vijf geprobeerd maar die gaan er ook niet meer in.

Uiteraard klantenservice gebeld en die vroegen of de simkaart wel goed zat, en de batterij was opgeladen dus ook maar gelaten voor wat het was en opgehangen |:(

Heb er in gekeken met een zaklampje, maar hij ziet er nog gewoon normaal uit net als een andere ingang van de HTC HD2. Hij zit niet verstopt of iets dergelijks, hij zegt alleen geen 'klik' meer op het moment dat ie eigenlijk aansluiting moet vinden. Ik denk dus dat het contactpunt-systeem het heeft begeven waar die normaal in klikt of achter blijft hangen.

Heeft iemand hier wel eens vaker zoiets meegemaakt, dat een 3,5 mm jack aansluiting ineens niet meer in de ingang past ?

Ga morgen even naar de winkel, zal hem wel achter moeten laten. Hopelijk krijg ik gewoon een nieuwe of dat ie wordt gemaakt want heb geen reserve telefoon liggen.

[ Voor 10% gewijzigd door NeoMe op 22-09-2010 13:53 ]

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

• FrameWork.
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-09 19:16
Ja, met mijn iPhone. Ik dacht dat er ook niks in zat maar ben toen met een dun voorwerp de 3,5mm jack in gegaan en daar kwam wat stof uit.

Het lijkt mij namelijk dat er wel wat inzit.

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 20:12

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Een stukje stof wat er voor zorgt dat de connector niet meer past lijkt me wel heel sterk (dat moet dan een stuk stof zijn van heb ik jouw daar). :P
Een ander materiaal zou best goed kunnen (tenzij je stof bedoelde als in, textiel).

Wat echter ook goed kan is dat je de connector er een beetje scheef uitgetrokken hebt waardoor de krammetjes die aan de binnekant op de jack stekker vallen (voor contact) een klein beetje zijn verbogen.
Je stekker kan er dan niet langs en komt tegen het verbogen krammetje aan (Misschien kan je hem met een paperclip ofzo weer een beetje rechtbuigen, zo niet dan zal de telefoon open moeten vrees ik).

Afbeeldingslocatie: http://www.experts-exchange.com/images/59405/Jack-plug--socket-switch.gif
Degene met blauwe omschrijving is zo'n krammetje wat ik bedoel.
Deze zitten soms ook zijwaarts in de connector en omdat het een telefoon is, zijn ze hoogstwaarschijnlijk een beetje kleiner.

[ Voor 18% gewijzigd door Da_maniaC op 22-09-2010 14:17 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• NeoMe
Er zit niks in, dit omdat ik hem misschien twee minuten eruit heb gehad. Ik denk eerder dat er iets is verbogen zoals hierboven is beschreven. Ik zal eens een beetje gaan pielen, misschien schiet er wel iets terug op de goede plaats.

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

• FrameWork.
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-09 19:16
Het was inderdaad een zooi stof (uit mijn broekzakken) die zich in de loop van de maanden had opgespaard ;)

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Dit heeft toch echt meer met een telefoon te maken, dus een tikje naar NBM.

• NeoMe
RoD schreef op woensdag 22 september 2010 @ 16:03:
Dit heeft toch echt meer met een telefoon te maken, dus een tikje naar NBM.
Gaat puur en alleen om de aansluiting, die gemaakt is om geluid over te dragen dus was in mijn ogen Audio ;)
Of het nu op een telefoon of een mp3-speler zit maakt mij weinig uit maar ik vind het best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een onhandige constructie: als ze die rode en paarse pin verwisselen zodat de pin tegen de stekker niet meer van onderaf terug hoeft te komen zoals nu kan het ding nooit meer zodanig ombuigen dat de stekker er niet meer in kan.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2010 19:59 ]

Pagina: 1