[VoIP] Een fax welke werkt over een VoIP account met T38

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb momenteel een Fritzbox 5124 waar een Canon Fax op aangesloten is. In de Fritzbox is een fax-device aangemaakt en T38 staat aangevinkt.

Het blijkt dat bij de handshake de Canon roet in het eten gooit. het betreft een MF4370dn welke een G3 is.

Na een aantal keer navraag gedaan te hebben bij Canon zeggen zij dit niet te ondersteunen, faxen over VoIP.

Zijn er faxen, het liefst multifunctionals, welke mensen hier zonde problemen hebben draaien op een ata via een Sip account ?

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:58
Ik heb zelf een samsung scx 4721 wekt prima met voipbuster

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ondersteunt je SIP provider wel T38?

Verwijderd

Topicstarter
Wolly schreef op woensdag 22 september 2010 @ 13:33:
Ondersteunt je SIP provider wel T38?
Ja, ondersteunt dit!

• saharoen
Met SCX-4623F en SCX4623FN is faxen naar pc mogelijk. Heb geen faxlijn meer nodig

Verwijderd

Topicstarter
saharoen schreef op woensdag 22 september 2010 @ 14:27:
Met SCX-4623F en SCX4623FN is faxen naar pc mogelijk. Heb geen faxlijn meer nodig
In hoeverre weet je dit zeker ?

Kun je op deze machine ook een baudrate instellen ?

Op de Canon kan dit, maar dit zet geen zoden aan de dijk. Ik heb dus enige twijfel over de werking... no offence richting jou btw.

• saharoen
Ik weer niet zeker staat op website van samsung ;). Hoe het precies werkt geen idee heb je xiop overwogen als je niet veel faxt ook een optie http://www.xoip.com/ . Heb bij mijn broer gedaan heel makkelijk en geen fysieke fax meer nodig.

Verwijderd

Topicstarter
saharoen schreef op woensdag 22 september 2010 @ 13:32:
Ik heb zelf een samsung scx 4721 wekt prima met voipbuster
Ik lees nogmaals je replies maar jij faxt dus wel over een SIP account ?

• saharoen
Ja maar heel weinig misschien 3 per jaar met telefoon abo bestelling. Is zelfs gratis binnen Nederland als je freedays heb bij Voipbuster

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:12
Heeft je provider geen fax-to-mailoplossing?

Mijn ervaring met faxen over sip is dat het gewoon geen betrouwbare oplossing is. (Zelfde met frankeermachines enz). T38 ZOU idd horen te werken, maar de praktijk..

Als je amper faxed zou je kunnen kijken of je je fax kan forceren op een lagere snelheid. Ik heb bij klanten ook gezeik gehad met faxen. De fax gewoon zo 'traag' mogelijk zetten (9k6 bij voorkeur) verhielp een hoop problemen.

Voor een stabiele faxoplossing raad ik klanten altijd echter aan om een analoge lijn te nemen. Die is toch vaak al nodig ivm alarm, dsl, frankeermachine enz.

• Bart
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 07:20
Wat DJSmiley zegt...

Theoretisch is T38 leuk maar inderdaad, in de praktijk..

Mijn advies is ook om er een analoge lijn voor te nemen als je echt nog uitgaand wil faxen. Gaat het alleen om ontvangen kijken dan naar een fax2mail service.

I'm not deaf, I'm just ignoring you.

Verwijderd

Baud Rate zoals gezegd op 9600 baud proberen, en wat met Multi-Functionals vaak helpt is om ECM uit te zetten. Dit is over het algemeen aan of uit te zetten in het menu van de fax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Baud op 9600 lost het probleem niet op.

Ik heb nu een Samsung SCX-4824N aangesloten en ECM uit staan en nog steeds geen goede handshake.

Als ik een oude brother aansluit dan belt deze niet eens uit, krijgt geen kiestoon lijkt het hoewel bellen prima gaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:12
Verwijderd schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 10:23:
Baud op 9600 lost het probleem niet op.

Ik heb nu een Samsung SCX-4824N aangesloten en ECM uit staan en nog steeds geen goede handshake.

Als ik een oude brother aansluit dan belt deze niet eens uit, krijgt geen kiestoon lijkt het hoewel bellen prima gaat!
Kiestoondetectie enz uitzetten. Sommige 'slimme' apparaten gaan de kiestoon checken en willen daarna pas bellen. Maar door de compressie/settings is de kiestoon niet altijd exact de juiste frequentie en/of golfvorm en hangt ie gewoon.

Alle slimme functies uitzetten kan helpen, dan is het gewoon bellen ongeacht kiestoon oid en omzijl je die issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwhderksen
  • Laatst online: 12-04-2024
ik doe het bestand scannen. per mail versturen als fax met e-fax dienst van SpeakUp. Werkt perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het blijkt dat ik prima kan faxen met T38 uit in de Fritz!

Opzich best gek, ik ga dit nog eens uitzoeken hoe dit kan.
Pagina: 1