Toon posts:

DIMM geheugen chips vragen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een Biostar M5ATA mobo. Daar zitten 2 DIMM banken op die 8-256 MB supporten.

Maar nu zit ik met het volgende. M'n bussnelheid is 66 MHZ. En het geheugen van tegenwoordig is PC133.

Kan ik nu wel gewoon 2x 128 PC133 MB geheugen op m'n moederbord pluggen?

Verwijderd

Yep

Die 133 is de gegarandeerde snelheid!! dus 66 Mhz moet hij prima doen. Het hele zakie loopt dan wel op 66 Mhz

Verwijderd

No problem.
Te snelle geheugens geeft nooit problemen als ze van een juiste familie(SDRAM-familie, DDR-ram-familie,...) zijn. Installeer geen RAMBUS in een 486:).

Verwijderd

Op maandag 12 maart 2001 23:29 schreef algabra het volgende:
No problem.
Te snelle geheugens geeft nooit problemen als ze van een juiste familie(SDRAM-familie, DDR-ram-familie,...) zijn. Installeer geen RAMBUS in een 486:).
Ok, dat zal toch wel duidelijk zijn. Je tankt toch ook geen diesel in de benzineautootje

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Niet elk 66 MHz-bord doet het met sneller geheugen ! Het zou theoretisch wel moeten, maar in de praktijk wil dat nog wel eens niet lukken. Support tot 256 MByte (per bank of totaal ?) laat echter hopen dat het bord modern genoeg is om ook met moderner geheugen te kunnen werken. Maar, wat let je om even wat stripjes te lenen, of te kopen onder terugname-beding ?

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large