[outlook 2010] Slimme of samengevoegde mappen?

Pagina: 1
Acties:

• Dareus
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-07-2022
Ze bestaan: newbies in Outlook, en ik ben er zo één. Na bijna 10 jaar Thunderbird ben ik deze zomer overgestapt op MS Office.
Na wat wennen en oefenen heb ik Outlook wel aardig in beeld, en het bevalt. Hier wat geven, daar wat nemen.
Maar wat ik erg mis uit Thunderbird zijn de zgn "slimme" mappen (of zoals ze in de laatste versies heten: "samengevoegde mappen"). In deze map worden alle berichten van de verschillende accounts samengevoegd, en als ware het één in-box weergegeven. Het is me nog niet gelukt om dit ook in Outlook voor elkaar te krijgen. Weet iemand of het kan, en zo ja hoe?

Thanks!

Pieter

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
Kan volgens mij alleen via zelfgemaakte mappen en rules:
http://www.addictivetips....accounts-in-outlook-2010/

Desktop | Server | Laptop

• Dareus
Dank voor je snelle reactie- ga het vanmiddag uitproberen en zal daarna rapporteren!

• Dareus
Zojuist geprobeerd- en het werkt. Dat wil zeggen: het is bijna hetzelfde. In Thunderbird is het een soort samenvatting. De afzonderlijke mappen blijven in tact en ook alszodanig te raadplegen. In Outlook worden de berichten echt verplaatst, en zijn (volgens mij iig) niet meer per account apart te vinden.

Vermoed wel dat dit het dichtste in de buurt komt, maar houd me aanbevolen voor andere tips.

[edit:13:50] het werkt wel als ik "verplaats een kopie van het bericht naar" aanvink. Dat is precies wat ik bedoel.

SOLVED (waarvoor dank)

[ Voor 15% gewijzigd door Dareus op 22-09-2010 13:50 ]

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Probleem daarvan is dat je daadwerkelijk een tweede kopie maakt... Je moet straks op twee plekken je zaken gaan beheren (bijvoorbeeld bij het deleten van een email).

Wat je eigenlijk wilt zijn search folders, waarin je door middel van rules bepaalt wat je erin hebt. Daarmee creëer je een nieuwe view die precies weergeeft wat je wilt. Standaard heeft Outlook al *Unread Mail* voor je aangemaakt (staat in je favorite folders :))

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Dareus
Inde
BtM909 schreef op woensdag 22 september 2010 @ 14:20:
Probleem daarvan is dat je daadwerkelijk een tweede kopie maakt... Je moet straks op twee plekken je zaken gaan beheren (bijvoorbeeld bij het deleten van een email).
Dat ontdekte ik dus ook- vandaar ik hier terugkeerde. Dank voor je reactie en je opmerkzaamheid!
Standaard heeft Outlook al *Unread Mail* voor je aangemaakt (staat in je favorite folders :))
Dat bedoel ik, denk ik (ik zal wat minder enthousiast zijn, maar ik denk wel dat het werkt).
Pagina: 1