Hoi
Ik probleer doormiddel van preg_replace_callback bepaalde codes in een tekst om te zetten naar een waarde. Ik krijg de matches goed in mijn callback functie, zolang ik maar 1 code in de string heb... bij 2 op meer gaat het fout:
Ik heb me suf gezocht waarom het in het 2e geval fout gaat, maar krijg het niet opgelost, weet iemand raad?
Ik probleer doormiddel van preg_replace_callback bepaalde codes in een tekst om te zetten naar een waarde. Ik krijg de matches goed in mijn callback functie, zolang ik maar 1 code in de string heb... bij 2 op meer gaat het fout:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
| <?php $string = "This is uri one {uri_code1} blaat blaat"; $string2 = "This is uri one {uri_code1} and this {uri_code2}"; preg_replace_callback("|\{uri_(.*)\}|","mycallback",$string); /* OUTPUT IS OK: Array ( [0] => {uri_code1} [1] => code1 ) */ preg_replace_callback("|\{uri_(.*)\}|","mycallback",$string2); /* OUTPUT IS NOT OK: Array ( [0] => {uri_code1} and this {uri_code2} [1] => code1} and this {uri_code2 ) */ function mycallback($matches) { print_r($matches); } ?> |
Ik heb me suf gezocht waarom het in het 2e geval fout gaat, maar krijg het niet opgelost, weet iemand raad?