Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[exchange2003] alle email niet intern maar extern afhandelen

Pagina: 1
Acties:

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-11 15:21

wvdburgt

MacOS all the way baby!

Topicstarter
Momenteel ben ik bezig met het testen van Google Apps. Dit gaat vrijwel helemaal zonder problemen op 1 punt na: intern mailen gaat niet goed. Dit heeft te maken met de lokale Exchange server. Wanneer een gebruiker mailt dan probeert Exchange dit lokaal af te handelen. Daardoor komt het nooit via de MX records bij Google. Ik vroeg me af: kan ik local delivery geheel uitschakelen en dat dus de exchange server een doorgeef luik wordt naar buiten?

Ik had het volgende gevonden maar vond het een beetje eng:
Exchange 2003 zelfde domein op andere server
Verder kan ik het niet vinden bij technet.http://technet.microsoft.com/en-us/library/bb124134(EXCHG.65).aspx

Iemand een simpele logische oplossing voor dit probleem?

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:59
Je zal dan moeten denken om je externe domeinnaam uit exchange te verwijderen.
Maar je geeft even te weinig info.

Je gebruikt Google Apps, maar hoe doen de users hun emailen lezen en versturen ? Ik denk zo te lezen vanuit Outlook. Maar zit outlook dan gekoppeld aan Exchange en aan Google Apps ?
En waarom niet alleen aan Google Apps ?

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• wvdburgt

wvdburgt

MacOS all the way baby!

Topicstarter
We gebruiken intern Outlook. Voor de IT afdeling gebruiken we Google Apps om dit te testen. De rest gebruikt nog Exchange. Wanneer zij mailen blijft de mail lokaal op de server. Wat ik wil is dus zorgen dat Exchange lokale mail via het internet afhandeld ipv lokaal.

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dan zou je kunnen instellen dat je Exchange doosch niet langer authoritative is voor je domain, al ontgaat me waarom je zoiets zou willen doen voor al je gebruikers omdat jij enkel voor IT een test aan het runnen bent.

Stel dan een rule op en een filter op jullie adressen zodat die naar buiten gaan via een connector en gooi niet al je zakelijke communicatie over Google.
Bedenk ook even wat de juridische consequenties zijn in het geval dat je medewerkers regelmatig contact hebben met klanten buiten de deur?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Remco
alt-92 schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 07:23:
..knip...
Bedenk ook even wat de juridische consequenties zijn in het geval dat je medewerkers regelmatig contact hebben met klanten buiten de deur?
Hoe bedoel je dat ?

• wvdburgt

wvdburgt

MacOS all the way baby!

Topicstarter
alt-92 schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 07:23:
Dan zou je kunnen instellen dat je Exchange doosch niet langer authoritative is voor je domain, al ontgaat me waarom je zoiets zou willen doen voor al je gebruikers omdat jij enkel voor IT een test aan het runnen bent.

Stel dan een rule op en een filter op jullie adressen zodat die naar buiten gaan via een connector en gooi niet al je zakelijke communicatie over Google.
De rede waarom ik toch zou willen doorgaan is het feit dat ik niet in een keer door wil gaan. Hoewel ik al een hoop emails al bij google heb geupload gaat de initiële sync te veel stress geven op het netwerk. Juridisch gezien ben ik ook wel benieuwd. Overigens is het zo dat voor klanten we alleen de servers gebruiken en de e-mail zelf afhandelen met Cerberus.

• Remco
wvdburgt schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 00:22:
Wat ik wil is dus zorgen dat Exchange lokale mail via het internet afhandeld ipv lokaal.
Dus je wil interne email eerst routeren naar internet, om vervolgens weer naar binnen te laten komen :?

Pagina: 1