Toon posts:

Wat is thansch een goed monitor, eigenlijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 204 views

Verwijderd

Topicstarter
Zonet een kêk Dell-laptop met HDMI-poort besteld. Echter, de scherm is 15 inch, met ietwat ongebruikelijke resolutie van 1366 x 768. :{.
Zoals je het raadt, werkt het en kijkt niet echt lekker weg. Dus wil een externe monitor bestellen, liefst LCD/LED. Het geval wilt dat ik ook regelmatig 1080p films op laptop bekijk (geen Bluray overigens). Dus het moet per sé minstens 1080p resolutie aankunnen. :9~.

Bij het kijken op Pricewatch, prijst iedereen natuurlijk z'n net aangeschafte monitor aan (in trant van Jottem, hij doettut! Kleuren zijn wonderschoon!). Van al het aanbod word ik niet veel wijzer van. 8)7.

Een uurtje googlen leert mij dat er vele vergelijkingen bestaan, die echter uit jaar 2007 ofzo zijn, en geen 1080p monitoren zijn. :{.

Dusja, ik vestig m'n hoop op jullie, de Twiekers. O+.

- Liefst LED/LCD, andere technieken zijn geen probleem.
- HDMI poort.
- minstens 1080p resolutie (1920 x 1080 of meer).
- Voor max. 200 euro.

Heb gekeken naar een Samsung P2370, omdat deze toch wel door Tweakers aangeprezen werd. Helaas bleek deze ook geen HDMI-poort te hebben.

Wie helpt deze jongeman uit de brand? :$.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2010 00:46 ]

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ik zou me toch maar eens verdiepen in de pricewatch. Daar kun je netjes alle "Full-HD-monitoren-met-HDMI-poort" op prijs selecteren. Zo moeilijk is het dan toch niet meer :?

ps.
De goedkoopste die aan je criteria voldoet is een BenQ van €138. En nee ik zet hier bewust geen link neer, zoek en gij zult vinden.

🖥️ | 🚗

• Singular1ty
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-01 22:36

Singular1ty

EV Evangelist

Voor die prijs is er genoeg te vinden. Hangt ervan af hoeveel inch je wilt hebben. Als je naar de BBG kijkt vind je ook schermen die volgens Tweakers de beste prijs/kwaliteitverhouding bieden, in verschillende prijsklassen. Zie hier

Of ga eens verschillende webshops af en kijk in de prijsklasse die jij zoekt wat er te koop is, ga dan reviews lezen om de producten te beoordelen, zo voorkom je dat je uren informatie doorspit over schermen die 2 jaar oud zijn en/of niet meer geleverd worden. En wat is er mis met V&A? Kom op, waarom moet Tweakers jouw scherm uitzoeken, dit had je toch echt zelf wel kunnen bedenken.

• Svardskampe
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-03-2025
Eigenlijk hoort dit volgens mij hier niet? "Wat is een goede [vul onderdeel in]" zijn in de regel verboden op GoT?

Nuja, ik had een tijdje terug dezelfde voorwaarden als jij. Alleen is LED niet te combineren met 200 euro ;)

Ik ben dan toch gegaan voor de Samsung Syncmaster P2450H
http://tweakers.net/price...ng-syncmaster-p2450h.html

Azerty vond het trouwens curieus dat ik er gelijk 4 van bestelde :P

Een paar eurotjes duurder dan 200 euro, maar ik verzeker je dat het het waard is. Een van de betere contrastratio's die je kunt vinden, en werkelijk ook beter zijn. Met GIMP werk ik natuurlijk nogal eens met gradients, en zelfs de lichtste kleurverlopen doet hij mooi weergeven. Ik heb nogal wat ervaring gehad met slechte LCD's waar je in die gradient dan enkele kleuren ziet en de overgangen dan gedither'ed.

Oh, en de functie dat wanneer je naar een 4:3 schermresolutie overschakelt je kan kiezen of hij zwarte balkjes moet tonen aan de zijkanten. :) Heb je tenminste geen last van een lelijke stretch. (Niet alle monitoren doen dit).

Bij alle 4 de monitoren geen enkele dode pixel waargenomen, allemaal uitvoerig getest hierop. Ook niet na een maand ofzo.

het enige nadeel eraan vind ik de voet. Deze is vrij stroef en is moeilijk exact in de stellen op de juiste schuinte. Ook moet je een extra voet aan de bevestigingsgaten achter schroeven voor een portrait view.

Verwijderd

Topicstarter
MadMarky schreef op woensdag 22 september 2010 @ 00:48:
Ik zou me toch maar eens verdiepen in de pricewatch. Daar kun je netjes alle "Full-HD-monitoren-met-HDMI-poort" op prijs selecteren. Zo moeilijk is het dan toch niet meer :?
Da's m'n punt.

Wanneer ik op 1080p monitoren met HDMI poort filter.. krijg ik alsnog een shitload van monitoren over mij heen.

Als ik kan kiezen tussen die 'bagger'-monitor van 138 euro of die 'goede' (?) van 200 euro.. dan wil ik best bijbetalen. Alleen, welke? Da's m'n vraag.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:16

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

**LET OP** Welke monitor moet ik kopen?

^^

Te zien aan je topicstart lijk je bovenstaande nog niet gezien te hebben. Begin daar eens mee - op GoT is het geen helpdesk, we verwachten dat je zelf doet wat je kunt voor je een topic opent, en het doornemen van de info die we als sticky aanbieden hoort daar zeker bij.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.