Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een slaapkamer tv en na lang twijfelen is mijn keuze gevallen op de Samsung PS42C450. Ik wou hier even uiteenzetten waarom en kijken of er iemand niet akkoord is met mijn argumentatie :)

Eerste factor - Budget: hij past er prima in. Ik heb een tijdlang overwogen om de Panasonic TX-P42S20E te kopen maar die is mij net ietsje te duur. Klein nadeel is het feit dat de Samsung slechts HD Ready is, maar ik heb uiteindelijk besloten dat ik dat absoluut niet nodig heb. Ik beschik namelijk over geen enkele HD bron en ik ben ook niet van plan om daar binnenkort iets aan te doen. Voornaamste gebruik zal zijn voor:
- Playstation 2: Fan van console RPG's. De PS3 bibliotheek is net ietsje te klein om er eentje te kopen (trouwens ook geen geld voor)
- DVD's: Blu-ray? Nee dank u, de dvd doet het nog prima :P
- Avi's via computer (die er vlak naast staat)
- Analoge kabel tv: Ik weet van de afschuwelijke kwaliteit van een analoog signaal op een hdtv maar er zit niets anders op vrees ik (Zijn er trouwens zenders in 1080p ? :? )

De kijkafstand ligt trouwens rond de 275 cm. Veel te groot om iets van Full HD te merken op een 42" tv... De enige HD bron die ik wel zou hebben is mijn computer zelf, moest ik de tv als secundaire monitor willen gebruiken, maar dat zou eerder af en toe zijn.

Nu heb ik ook lange tijd in het LCD kamp gezeten. Ik ben uiteindelijk overgeschakeld naar plasma omdat de nadelen van LCD mijns inziens te groot zijn, en ik denk dat om deze weg te werken ik naar een veel hogere prijsklasse moet kijken. In de eerste plaats de refresh rate & responstijd waar ik bij plasma niet naar hoef te kijken. Tweede plaats de zwartniveaus. Geen idee hoe de entry LCD tv's vandaag hierop presteren maar ik heb gemerkt dat als je er op begint te letten het echt wel storend is (vliegtuig-tv). De nadelen van plasma vind ik dan weer niet zo erg. Burn-in valt te vermijden als je voorzichtig bent. Energieverbruik ligt volgens de Samsung website in energy saving mode op 90W.

Ik heb geen professionele reviews gevonden voor deze tv maar hij lijkt me in het algemeen toch positieve feedback te krijgen (Score van 9.2 op testfreaks.com, editor's choice: price award op plasmatvbuyingguide.com, user review op tweakers.net :) )

Dus ja. Enige opmerkingen of suggesties?

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Zenders in 1080p zijn er niet nee. Deze resolutie haal je alleen uit bronnen als Blu-ray etc.

Verder stel je nagenoeg geen eisen aan het toestel (analoge TV, PS2, DVD), dus je keuze is prima, toch? Ik zie niet in wat er fout kan gaan.

Schrik inderdaad niet van analoog op een plasma op die afstand.

Verwijderd

Topicstarter
Pff daarstraks gaan kijken in mijn favoriete elektrozaak. 530 euro, niet op voorraad. Beetje te duur naar mijn mening. Even rondgezocht op internet en dat is praktisch de laagste prijs in België, zo blijkt. 100 euro duurder??? Kan ik beter naar Nederland verhuizen, dan heb ik tenminste een regering :(

EDIT: Maar bedankt voor de reactie Bram :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2010 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Magnat-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-03-2020
In nederland is de samsung in de reclame voor 399euri :)
Misschien is dit een waardig alternatief voor je ? met nagenoeg dezelfde specs pricewatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:34

mr.paaJ

generatie cmd+z

Op minder dan drie meter zou ik ook de 37 inch X20 (of C20) van Panasonic overwegen, rond dezelfde prijs maar iets kleiner. Met beeldmateriaal dat op zijn best 'redelijk' is, is dat niet verkeerd.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet prof. reviews: http://www.amazon.co.uk/p...Viewpoints=1&tag=tesuk-21

Prof. review http://www.avforums.com/review/Samsung-PS50C450-Review.html (is 50 inch maar de 42 inch is vergelijkbaar)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2010 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 15:15

dread

Sluwe vlaming

Zit stevig te twijfelen tussen deze en de samsung LE40C630. Deze is toch een tikkeltje groter.

Het is plasma tegenover LCD.

De kijkafstand is ongeveer 3 meter en tv signaal is analoog (not good for plasma?). Er wordt wel veel op gegamed met xbox en xbox360 (voordeel plasma).

Hoe zit het met de image retentie waar in de prof review zo over gesproken wordt. Ik vind dat helemaal niet kunnen. Heeft iemand deze thuis staan?

edit: blijkbaar is de plasma geen full hd. helaas.

[ Voor 5% gewijzigd door dread op 09-11-2010 09:52 ]

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonkma
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-09 14:24
dread schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 09:23:
Zit stevig te twijfelen tussen deze en de samsung LE40C630. Deze is toch een tikkeltje groter.

Het is plasma tegenover LCD.

De kijkafstand is ongeveer 3 meter en tv signaal is analoog (not good for plasma?). Er wordt wel veel op gegamed met xbox en xbox360 (voordeel plasma).

Hoe zit het met de image retentie waar in de prof review zo over gesproken wordt. Ik vind dat helemaal niet kunnen. Heeft iemand deze thuis staan?

edit: blijkbaar is de plasma geen full hd. helaas.
Ik heb deze tv en van een normale kijkafstand (ong 2,5 MTR ) zie je er helemaal niets van dat hij niet full HD is. Bijkomend voordeel is dat je onder elke kijkhoek een perfect beeld hebt en dat is bij de LCD toch wel anders. En hij is nog eens erg goedkoop 380 euro. De image retentie heb ik nog helemaal niets van gezien er zit ook een tooltje in de TV die het logo van de zender om de zoveel minuten iets verschuift. Ik heb er voetbal en tennis op gekeken en dat ziet er perfect uit mooi vloeiend ik ben super tevreden met deze plasma.

[ Voor 15% gewijzigd door jonkma op 09-11-2010 12:42 ]

Camber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yi-Long
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-05 16:18
Ik heb deze TV ook, en ook puur en alleen voor de slaapkamer, dus op een soortgelijke afstand als TS voor ogen heeft.

Ik moet zeggen dat het me qua beeld wel aardig bevalt. Alleen is het soms met panning-shots soms een beetje stotterig, en soms met voetbal vind ik het iets onrustig overkomen.

Daarnaast heeft mijn exemplaar een ietwat aanwezige en dus storende 'buzz', dus daar moet ik nog iets op vinden.

Maar al met al is dit in zijn prijsklasse een uitstekende TV. Vooral voor gamen bevalt ie me uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb de volgende vraag:

In mijn huiskamer heb ik een Panasonic TH-37PV70, nog steeds zeer tevreden mee. Had alleen achteraf toch 1 maatje groter willen hebben.

Op de slaapkamer staat een oude CRT die sinds afgelopen week de geest heeft gegeven. Nu zoek ik voor op de slaapkamer een nieuwe tv. De eerste optie was een leuke LCD van 32inch. We liggen wel op 3,5 meter dus dat is wel wat er minimaal moet staan denk ik om ook leuk een film te kunnen kijken. Ik kwam terecht bij de Samsung LE32C530. Die kost 349,-.

Toen zag ik ook staan: Samsung PS42C450 voor 389,-

Nou kan je deze 2 modellen nauwelijk met elkaar vergelijken maar het idee erachter is: Panasonic naar boven en Samsung 42 inch nieuw beneden.

Mijn enige vraag is: ga ik er op achteruit t.o.v. mijn oude Panasonic waar ik erg gek mee ben qua beeld. Toen ik de Pana kocht was dit een van de betere schermen.Kan iemand mij wat meer vertellen over verschillen waar ik rekening mee moet houden?

400 euro is echt mijn maximum wat ik wil uitgeven.

Graag advies.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2010 19:08 ]

Pagina: 1