Nederlandse (.NET) developer forums

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• CMG
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-12-2024
Ik was benieuwd of er nog andere (.NET) developer forums zijn die drukker bezocht worden dan Tweakers; ik lees graag draadjes zoals "Welke tools heb jij gemaakt?", etc; maar het valt me op dat er hier steeds minder gepost wordt. Iemand nog tips voor andere bronnen van (nederlands) development related gereutel? Daarmee bedoel ik niet de microsoft forums (asp.net en msdn(2).microsoft.com of social.microsoft.com).

Niets ten nadele van Tweakers, maar ik zoek wat meer volume :)

NKCSS - Projects - YouTube

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 26-09 20:57

Sebazzz

3dp

Zoek je een dedicated forum of net zoals Tweakers.net het heeft "als een onderdeeltje van"?

Overigens twijfel ik of je een ander Nederlandstalig forum vindt dat de kwaliteit en niveau van Tweakers.net haalt. Zowel qua gemiddeld niveau van de bezoeker, als het niveau van de mods. Tweakers.net is best goed georganiseerd, en ik moet nog een ander forum tegenkomen waarbij het net zo professioneel en geregeld gaat maar waar je toch een vrijheid van meningsuiting houdt en gewoon af en toe lol kan trappen.

[ Voor 69% gewijzigd door Sebazzz op 22-09-2010 00:19 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• yade
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-07 13:47
Ik heb hetzelfde probleem. De volume is hier veel te laag om het interessant dan wel leerzaam te houden. Ik lees af en toe StackOverflow. Ik wil daar ook best vragen beantwoorden, maar mensen zijn daar zo snel. ;)

• CMG
Ik zit inmiddels al meer dan 8 jaar op T.net; ik voel me hier echt wel thuis :) Het enige wat ik jammer vind is dat het programming forum steeds rustiger wordt. Ik ben verslaafd aan programmeren, doe het al 10 jaar zowel prive als op het werk, dus het is nooit genoeg :)

Ik heb een tijdje op de asp.net forums rondgehangen, maar dan is het meer sport om zo veel mogelijk punten te halen; als je dan een maand #1 staat heb je het ook wel weer gezien; je bent alleen aan het geven en krijgt weinig tot niks terug. Hier kun je vrij praten op redelijk niveau en nog eens wat inspiratie op doen :)

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-09 19:48

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Meer volume? Dan vraag je een van de weinige dingen die wij (als moderators) niet voor je kunnen doen. Tenminste, niet op een niveau wat jullie niet zelf kunnen doen. Je mag uiteraard gewoon topics openen over wat algemenere zaken, zoals ontwerpkeuzes, best practices en weet ik wat meer. Dergelijke topics zijn vaak enorm interessant om te lezen imho.

Het leerzaam houden is vechten tegen de bierkaai, daar kan bijna niemand iets aan doen. Je wordt als programmeur (meestal) beter in de loop der jaren. Kijk eens terug naar je eigen posts uit je begintijd zou ik zeggen. Ik heb daar zelf wel een paar keer mijn handpalm tegen mn voorhoofd laten eindigen door sommige oude topics. Maar ja, toen wist ik nog niet beter.

Dat het forum rustiger wordt zal niemand ontkennen. We hebben altijd wel een paar pieken in het jaar. Helaas vallen die pieken meestal samen met bepaalde perioden in het schooljaar, waardoor het vaak ook een piek in slotjes betekent. Maar CMG bijvoorbeeld geeft al aan dat het nooit genoeg is, wat moeten wij dan doen? ;)

Als je ideeen hebt om meer leven in deze fora te blazen, laat het ons gewoon eens weten. We bijten niet hoor :) (nou ja, Creepy wel)

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:21

Standeman

Prutser 1e klasse

Als eerste wat MueR zegt: een betere devschuur begint bij jezelf :)

Een andere vraag is waarom je op zoek bent naar een Nederlands forum? Ik zie het nut van de taal er niet zo in.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-09 22:11

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Hmm? O-)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• CMG
Standeman schreef op woensdag 22 september 2010 @ 10:19:
Als eerste wat MueR zegt: een betere devschuur begint bij jezelf :)

Een andere vraag is waarom je op zoek bent naar een Nederlands forum? Ik zie het nut van de taal er niet zo in.
Het hoeft niet Nederlands te zijn; zoals vele hier zijn we vaker in het Engels bezig dan het Nederlands. Het voordeel van een Dederlands forum dat je dan meer raakvlakken hebt omdat zaken toch vaak gerelateerd zijn aan Nederlandse zaken (winkels/overheid/regels/werkomstandigheden). Zoals ik eerder al aangaf ben ik eigenlijk gewoon op zoek naar PRG :)

Ik zal mijn best gaan doen om zelf ook wat vaker te posten de komende tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDelete
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:28
Op sites zoals stackoverflow ben ik ook vaak te vinden; deze is alleen in het Engelse terwijl je hier wat makkelijker de vraag in het NL kunt posten. Op stackoverflow zie je dat er gewerkt wordt met een ranking mechanisme, waarbij je als beantwoorder punten kunt scoren en als de vraag-steller hem correct vindt, dan krijg je extra punten bij (of bij nutteloze antwoorden krijg je punten in mindering). Voor sommigen blijkt het inmiddels meer een sport te worden om zo veel en snel mogelijk de punten binnen te sprokkelen; ik vraag me bij sommigen toch echt wel af of ze wel een prive-leven hebben met ranking van 200.000 punten (!!!), zie http://stackoverflow.com/users/22656/jon-skeet) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-07 01:14
och, 200K punten op SO, 500K karma op T.net, wat is het verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

CMG schreef op woensdag 22 september 2010 @ 00:36:
Ik zit inmiddels al meer dan 8 jaar op T.net; ik voel me hier echt wel thuis :) Het enige wat ik jammer vind is dat het programming forum steeds rustiger wordt. Ik ben verslaafd aan programmeren, doe het al 10 jaar zowel prive als op het werk, dus het is nooit genoeg :)
Mja, maar als meer mensen besluiten dat het niet leuk of niet genoeg is en dus maar vertrekken om andere fora op te zoeken wordt het ook niet beter natuurlijk. :P De opmerking "een betere Devschuur begint bij jezelf" is ietwat cliché maar wel accuraat. :P

Dus kom vooral op met ideeën om het een betere plek te maken, alles is welkom. :)

Wat SO en diens ratings betreft: er staat al een wijziging met user ratings op stapel, al is daar nog geen devtijd voor ingepland voor zover ik weet. Misschien dat "achievement-drang" een boost in gebruik betekent. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Sven_Vdb
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-09 20:48
Misschien enkele thema topics aanmaken. Of uitgebreide topic maken over een bepaald onderwerp waar we kunnen over doorpraten. Zoals bv Entity Framework, Reporting Service's (SSIS) , WPF, WCF , .... en ga zo maar door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:32

Flapmo

and back is gigi!

Eerlijk gezegd is GoT voor mij juist niet de ideale site voor PRG. GoT zie ik meer als diepgaandere discussies over bepaalde onderwerpen. Dus inderdaad een topic "Ervaring met het Entity Framework" of iets dergelijks. Voor rechtoe-rechtaan problemen lees ik veel liever SO (en beantwoord indien antwoord aanwezig in brein). Van de vragen waar ik het antwoord niet op weet leer ik iets, van de vragen waar ik het wel weet help ik anderen.

Waarom ik dat niet op GoT doe, hm, kip/ei probleem? Er wordt niet snel genoeg gereageerd, er zijn niet genoeg topics met wat geavanceerde vragen in mijn gebied. Nu kan je zeggen, dan moet je zelf ermee starten; ik denk alleen dat er gewoon te weinig users op GoT in totaal zijn om dit wel te kunnen bieden. Daarom SO, userbase is groot en groeiende, veel topics en hoge snelheid van reageren.

Een optie is om voor de grote "dingen" aparte topics komen waar je kleine vraagjes kan stellen. Een soort: "Het grote kleine mededelingen topic voor xyz" zodat je niet een heel topic hoeft aan te maken voor een vraag waar je in 1 post antwoord op kan krijgen.

Het probleem hiermee is echter weer dat je zo ondersneeuwt als de eerste 2-3 reageerders zelf een vraag hebben / het antwoord niet weten. Dus dan maar aparte topics, maar GoT is niet echt bedoeld voor zeer korte topics (hele forum framework niet) denk ik.

Mijn twee centjes dan he..

[ Voor 24% gewijzigd door Flapmo op 27-09-2010 17:08 ]

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-09 17:09
Mja, ... Een dedicated .NET forum; ik weet niet of ik persoonlijk dit zo interessant zou vinden (als .NET devver).
Het voordeel van de Devschuur op Tweakers is juist de verscheidenheid aan talen / technieken / technologiën die hier behandeld worden. Het helpt een beetje bij het vermeiden van het 'oogkleppen-fenomeen'. Je kan altijd dingen bijleren uit andere toepassingsgebieden / technologieën vind ik.

Ik ben ook wel op StackOverflow te vinden, maar die site heeft heel wat nadelen:
- het gaat echt heel snel; er wordt snel gereplied, er komen snel nieuwe topics bij. HIerdoor ben je vaak de spreekwoordelijke spuit11. Daarom reply ik vrijwel niet meer op de 'UTFS-topics'. Je raakt ook snel het overzicht kwijt vind ik.
- de UTFS topics; er wordt daar niet echt strak gemodereerd. Er zitten veel topics bij waarbij je het antwoord zo in de een of andere help kunt vinden
- geen community gevoel
- er is geen mogelijkheid tot discussie.

https://fgheysels.github.io/

Pagina: 1