Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[bug] profiel bewerken toont geen beroep

Pagina: 1
Acties:
  • 378 views

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-10 10:49

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Topicstarter
Ik heb zojuist mijn profiel geüpdatet (helaas zag ik pas na het aanpassen dat je tegenwoordig alleen categorieën hebt en dat freetext verloren is gegaan, jammer hierdoor worden profielen wel erg generiek).

Nu heb ik mijn beroep ingevuld en bij aanpassen klopt deze ook, helaas wordt er niets op mijn profiel weergegeven:
swtimmer
Ik verwacht dus bij beroep iets van overheid/wetenschap te zien.

Daarnaast gaan de vragen op de CV over hoeveel IT-ers alleen maar over in Nederland, is dit by design?

[ Voor 7% gewijzigd door swtimmer op 22-09-2010 00:04 ]

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:04

crisp

Devver

Pixelated

Da's op zich geen bug; 'beroep' is uitgesplitst in 'functiegroep' en 'functie'. De laatste kan alleen gespecificeerd worden voor de functiegroep 'Automatisering' en dat is wat uiteindelijk in de gallery getoond wordt.

Ik ben het met je eens dat we wellicht beter de functiegroep kunnen tonen daar indien het geen Automatiserings-functie betreft.
Daarnaast gaan de vragen op de CV over hoeveel IT-ers alleen maar over in Nederland, is dit by design?
Ja, aangezien VNU's recruitment operaties zich beperken tot Nederland.

[ Voor 20% gewijzigd door crisp op 22-09-2010 00:07 ]

Intentionally left blank

• d3vlin
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:29
crisp schreef op woensdag 22 september 2010 @ 00:06:
Da's op zich geen bug; 'beroep' is uitgesplitst in 'functiegroep' en 'functie'. De laatste kan alleen gespecificeerd worden voor de functiegroep 'Automatisering' en dat is wat uiteindelijk in de gallery getoond wordt.

Ik ben het met je eens dat we wellicht beter de functiegroep kunnen tonen daar indien het geen Automatiserings-functie betreft.

[...]

Ja, aangezien VNU's recruitment operaties zich beperken tot Nederland.
Daarmee zeg je min of meer dat de profielpagina's alleen interessant moeten zijn voor IT/automatiseringsrecruiters. Er zijn natuurlijk nog veel meer soorten tweakers. Toch veel leuker als ieder daar zelf wat eigen expressie aan kan geven? (Zoals voorheen, of zie ook mijn suggestie hier.)

Leaping Lab Rats!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Ik heb er in ieder geval voor gezorgt dat er in het profiel nu functiegroep wordt getoond , eventueel aangevuld met daadwerkelijke functie (indien het Automatisering betreft).

Intentionally left blank

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

d3vlin schreef op woensdag 22 september 2010 @ 01:00:
[...]

Daarmee zeg je min of meer dat de profielpagina's alleen interessant moeten zijn voor IT/automatiseringsrecruiters. Er zijn natuurlijk nog veel meer soorten tweakers. Toch veel leuker als ieder daar zelf wat eigen expressie aan kan geven? (Zoals voorheen, of zie ook mijn suggestie hier.)
Het probleem met vrije tekstvelden is dat daar lastig statistieken uit te verkrijgen zijn en het voor verschillende doeleinden (zoals specifieke targetting van mailings - indien je daarvoor opt-in hebt gedaan) niet echt bruikbaar is.

Intentionally left blank

• d3vlin
  • Laatst online: 16:29
crisp schreef op woensdag 22 september 2010 @ 01:08:
[...]

Het probleem met vrije tekstvelden is dat daar lastig statistieken uit te verkrijgen zijn en het voor verschillende doeleinden (zoals specifieke targetting van mailings - indien je daarvoor opt-in hebt gedaan) niet echt bruikbaar is.
Daarom juist (zie mijn genoemde andere post), doe beide. Vrije tekstvelden voor weergave op de profielpagina's en hapklare keuzepulldowns voor de statistieken en whatnot.

Overigens erg jammer dat het doel marketing/mailings nu voor 'profielvrijheid/tweakbaarheid' gaat. Niet heel tweakers.net eigen. En hoeveel mensen willen nu eigenlijk werkelijk die mailings? (spam?)

Leaping Lab Rats!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

d3vlin schreef op woensdag 22 september 2010 @ 01:12:
[...]

Daarom juist (zie mijn genoemde andere post), doe beide. Vrije tekstvelden voor weergave op de profielpagina's en hapklare keuzepulldowns voor de statistieken en whatnot.
Ik kan me nog wel vinden in een 'Anders: namelijk <vrije invoer>' optie, maar de vraag is hoe nuttig dat daadwerkelijk is. Als de keuzemogelijkheden niet genoeg opties bieden horen we dat graag; uitbreiding is geen probleem.
Overigens erg jammer dat het doel marketing/mailings nu voor 'profielvrijheid/tweakbaarheid' gaat. Niet heel tweakers.net eigen. En hoeveel mensen willen nu eigenlijk werkelijk die mailings? (spam?)
Dat is voor een ieder om voor zichzelf te bepalen; we bieden het niet voor niets als opt-in aan ;)

Intentionally left blank

• .oisyn
  • Laatst online: 17:17

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Fijn is dat. Onder welke selectie past "gamedeveloper"? Heb nu maar automatisering - developer gekozen, maar de gamesindustrie heeft natuurlijk geen zak met automatisering te maken...

* .oisyn haat voorgekozen beroepsgroepen, en heeft er nu spijt van z'n profiel geupdate te hebben :(

[ Voor 80% gewijzigd door .oisyn op 22-09-2010 02:25 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• teaser
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17:47
.oisyn schreef op woensdag 22 september 2010 @ 02:21:Heb nu maar automatisering - developer gekozen
Ik vond niets passend voor mijn beroep in de functiegroep-dropdown, dus had ik maar 'Overige' gekozen. Pas na het lezen van deze post had ik door dat ik na het kiezen van 'automatisering' ook 'developer' kon kiezen.

Zéér onduidelijk imo.

Verwijderd

Je kunt maar 1 functie kiezen, terwijl veel mensen juist een combinatie van functies hebben. Zo komen jullie natuurlijk nooit te weten hoe briljant ik ben :+

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Topicstarter
.oisyn schreef op woensdag 22 september 2010 @ 02:21:
Fijn is dat. Onder welke selectie past "gamedeveloper"? Heb nu maar automatisering - developer gekozen, maar de gamesindustrie heeft natuurlijk geen zak met automatisering te maken...

* .oisyn haat voorgekozen beroepsgroepen, en heeft er nu spijt van z'n profiel geupdate te hebben :(
Tja ik vind het ook jammer. Ook had ik voorheen gewoon mijn echte opleiding staan ipv wetenschappelijk, jammer dat ik heb geupdate! Blijkbaar zit Tweakers alleen nog op echte automatiseerders te wachten (hoe saai die ook zijn :+ ), jammer.

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:44

bonzz.netninja

Niente baffi

Een kleine update:
We zijn van plan om toch nog een aantal zaken te wijzigen op de profielbewerk pagina's. Het gemis van een vrije invoer (als extra optie bij functie en opleiding) lijkt me een goed plan. Ook student gaan we nog meenemen. Keep you updated! Maar we zijn er mee bezig.

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:49
Ook voor opleiding zou een vrije invoer moeten mogelijk zijn bij keuze van Ander. Ik ben namelijk Belg en die opleidingsnamen zeggen mij vrij weinig. Ik heb bvb Toegepaste Informatica gestudeerd aan een Hogeschool. Ik vermoed dat dit zo'n beetje overeen zal komen met een HBO opleiding.
Ik zal wel niet de enige tweaker zijn die niet in Nederland een opleiding heeft gedaan.

Eventueel ook ergens een mogelijkheid om naaste de standaard keuze een vrije tekst toe te laten zodat er meer details in het profiel getoond kunnen worden.

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Topicstarter
bonzz.netninja schreef op woensdag 22 september 2010 @ 09:39:
Een kleine update:
We zijn van plan om toch nog een aantal zaken te wijzigen op de profielbewerk pagina's. Het gemis van een vrije invoer (als extra optie bij functie en opleiding) lijkt me een goed plan. Ook student gaan we nog meenemen. Keep you updated! Maar we zijn er mee bezig.
Tja een middenweg zou kunnen zijn dat je en de categorieën hebt voor marketing doeleinde + een freetext veld waar je zelf in kunt aanvallen hoe en wat precies.... Op de manier zoals het nu is heb je straks 30% WO, 30%HBO en dan 40% MBO, voegt de bezoeker van een profiel niet heel veel toe. Daarnaast is op deze manier een profiel veel minder persoonlijk imho.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

bonzz.netninja schreef op woensdag 22 september 2010 @ 09:39:
Een kleine update:
En bij deze done :)

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.