Toon posts:

Telefoon inruilen voor andere

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb tot nu toe altijd prima met prepaid kaartjes gebeld maar tot eergister ben ik eindelijk over op een abbonoment aangezien het erg duur werd!

Ik ben van Vodafone Prepaid naar Hi 30 abbonoment gegaan. Nu heb ik hierbij gekozen voor een HTC Legend. Ik heb dit abbonoment afgesloten op afgelopen koopzondag (4 september). Ik heb alleen wel tot vandaag moeten wachten totdat mijn SIM kaart van Hi het eindelijk deed omdat ik nummerbehoud had aangevragen.

Nu kan ik eigenlijk concluderen dat ik niet tevreden ben over mijn mobiel. Allereerst omdat afentoe de telefoon blijft hangen bij een menu optie of als je wilt switchen tussen muziek en whatsapp bijvoorbeeld. Ander probleem is dat hij soms blijft hangen als ik mijn telefoon wilt opnemen en kan hem dan niet unlocken. Vind het touch screen niet erg fijn werken over het algemeen.

Nu had ik Hi gebeld en gevraagd of ik nu me toestel kan ruilen en Hi klantenservice zei dat het verschilt per winkel. Ben dus ook even naar de winkel geweest maar daar krijg je zo'n standaard antwoord van bel de klantenservice.

Weet iemand hier of dat je je toestel nog kan ruilen voor een andere? Heb alles nog zoals de doos, etc etc

Mvg,

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Bij welke winkel ben je dan geweest? Volgens mij moet je het daar 'oplossen' en niet zozeer met Hi...

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08-2025

freddyathlon

McLaren Mercedes

Ruilen is een service die een winkel KAN verlenen. Ze zijn dit absoluut niet verplicht.
Bel dus de winkel waar je hem gekocht hebt of ga er even naartoe met al je spullen.

Wel is het zo dat als een winkel wil ruilen, ze dit binnen 7 dagen na aankoop doen.
Daar zit jij dus buiten helaas.
Dat je je simkaart pas afgelopen week kon gebruiken maakt niks uit; dat toestel werkt ook zonder sim of desnoods met je oude prepaid-sim toen die nog werkte. Je had dus met gemak kunnen testen.

Maar nogmaals; advies hier vragen lost niks op, wij zijn niet de winkel.

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Dit topic past beter in Shopping Forum, ik verplaats het voor je. :)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-01 13:12
Gaat niet lukken, zichttermijn is 8 dagen. Daarnaast werkte de SIM-kaart van Hi direct al, aangezien je een tijdelijk nummer en een 0-euro abonnement krijgt voor de periode tot nummerportering.
Als je vermoed dat het defect is kun je hem uiteraard naar Teleplan opsturen, maar vd zichttermijn kun je je i.i.g. geen gebruik meer maken.

Verwijderd

freddyathlon schreef op woensdag 22 september 2010 @ 08:10:
Ruilen is een service die een winkel KAN verlenen. Ze zijn dit absoluut niet verplicht.
Bel dus de winkel waar je hem gekocht hebt of ga er even naartoe met al je spullen.

Wel is het zo dat als een winkel wil ruilen, ze dit binnen 7 dagen na aankoop doen.
Daar zit jij dus buiten helaas.
Dat je je simkaart pas afgelopen week kon gebruiken maakt niks uit; dat toestel werkt ook zonder sim of desnoods met je oude prepaid-sim toen die nog werkte. Je had dus met gemak kunnen testen.

Maar nogmaals; advies hier vragen lost niks op, wij zijn niet de winkel.
Ik ben het met een heel groot deel van je post eens, maar de termijn van 7 dagen is net zo vrijblijvend als de mogelijkheid tot ruilen ;) Zoals je zelf al aangeeft is ruilen een gunst. De winkelier staat vrij om te bepalen welke termijn er aan die gunst gekoppeld wordt. De lengte van die gunst zal vermeld staan in de Algemene voorwaarden. Mocht je onverhoopt de AV van KPN erop nageslagen hebben dan zeg ik niets meer, maar anders is die termijn van 7 dagen vrij willekeurig. Ik heb de indruk dat deze termijn de afgelopen jaren langzaamaan is verschoven naar 14 dagen/1 maand.

Bottom line, TS moet gewoon even kijken in de AV en langs de winkel gaan. Let daarbij wel even op wanneer de termijn van toepassing is, aangezien er wellicht een verschil zit tussen de leveringsdatum van het toestel en van de SIM.
Pagina: 1