Problemen control panel X-fi titanium PCI-E

Pagina: 1
Acties:

• anathema
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:46
Ik zit eigenlijk al sinds ik de X-Fi titanium PCI-E gekocht heb met het volgende probleem. Dit betreft het control panel van creative waar 3 voorkeuren geselecteerd kunnen worden: "entertainment", "games" en "audio creation". Na het installeren van de driver werkt dit prima en kun je van alles selecteren in de menubalk van elke modus zoals crystalizer etc. Na verloop van tijd echter verdwijnt bij 1 van de modes een deel van de opties en blijft het volgende over:

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/vo2wqf.jpg

Slechts enkele opties zijn dus nog over en vanaf dit moment werkt het geluid helemaal niet meer als ik deze mode selecteer. Vaak werken de andere 2 modes nog wel maar na een paar week houden die er ook omstebeurt mee op totdat geen van de 3 meer werkt en ik de drivers opnieuw moet installeren om het weer goed te krijgen. Al maanden herhaalt dit patroon zeg en ik snap er echt niets van. Iemand een idee wat hier aan de hand is en wat eeen oplossing kan zijn? (behalve de driver weer es opnieuw installeren? ;) ).

Systeem:
Gigabyte EX58-UD4P
Core i7 920
Nvidia GTX480
Creative geluidsdriver: 2.17.8 (heb ook wel es andere geprobeerd)
Windows 7 home premium 64 bit.

anathema

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:30

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overige Hardware is geen dumpbak. We hebben het subforum Audio & HiFi voor vragen over... audio & HiFi. Vragen over audio devices zoals geluidskaarten horen dan ook daar thuis, ik move wel even.

Move OH -> AH

Oslik blyat! Oslik!

• anathema
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:46
Iemand hier nog een idee wat hier aan de hand kan zijn? Ik heb weer twee cycli van geluidsdrivers de- en herinstalleren achter de rug om het control panel weer werkend te krijgen :/ Een iets structurelere oplossing zou prettig zijn.
Ik merk vaak dat als ik een nieuwe video-driver installeer ik de opties in 1 van de modes verlies en weer moet switchen naar een andere mode. (totdat die er uiteindelijk ook weer mee ophoudt...)

anathema