iPhone jailbreak ongedaan maken voor officieel unlocken?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YOGI
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-08 15:01
Het gaat om een iPhone 3G die momenteel een jailbreak heeft. Deze telefoon had ik namelijk gewonnen (21 april 2009) incl een T-mobile simkaart maar ik had al een Vodafone abonnement dus jailbreak + simlock vrij maken was de enigste optie.
Nu werkt mijn iPhone niet meer optimaal (sloom/ apps vallen uit/ enz enz) en ik ben van plan om de telefoon via T-mobile simlock vrij te maken, en vervolgens kan ik de telefoon ook upgraden naar de laatste software versies. Moet ik nu eerst mijn telefoon resetten, vervolgens updaten, en daarna T-mobile bellen voor de unlock? Of zou deze orginele unlock ook kunnen terwijl de iPhone gejailbreaked is?

(Ik neem aan dat dit topic wel mag want ik ga juist het legale pad bewandelen O-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:40
Als je unlocked is het voor altijd. Cannot be undone afaik.

Je kan hem dus nu al unlocken en dan 4.1 installeren zonder simlock.

Over simlocks praten mag tegenwoordig wel geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YOGI
Ik snap het niet helemaal :o ? Het is meer dat ik "bang" ben dat T-mobile kan zien dat ik mijn telefoon gejailbreaked hebt, en dat ze hem daardoor niet willen unlocken.. Vandaar misschien eerst de originele software er terug op zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
nee. Ze authoriseren je iPhone via Apple om te unlocken, gaat via iTunes geloof ik. Maakt geen reet uit wat jij hebt gedaan met je telefoon, je hebt na een jaar gewoon recht op een unlock, om het lomp te zeggen :)

• YOGI
Ik ben nu bezig met de unlock, en mijn iPhone is aangesloten op de iTunes account van een vriend. Dit moet niks uitmaken lijkt mij?

Punt 8 lukt me niet, want er komt geen melding :(
(ps: ik heb de unlock gratis gekregen omdat ik heb gebeld naar t-mobile met de gegevens van iemand die wél klant is)

1. Zet uw iPhone volledig uit.
2. Plaats een simkaart van een andere provider in het toestel.
3. Zet uw toestel aan. Wanneer het Apple-logo verschijnt, start het toestel goed op.
4. Kies na het opstarten voor ´ontgrendelen´ en toets vervolgens de pincode in van de simkaart die nu in het toestel zit.
5. Verbind nu de iPhone voor een half uur met uw computer, met iTunes opgestart. iTunes dient verbonden te zijn met internet.
6. U kunt uw iPhone tijdens dit half uur niet gebruiken; laat dus geen synchronisatie of updates uitvoeren.
7. Na een half uur koppelt u het toestel los en daarna direct weer aan uw computer, met iTunes.
8. iTunes geeft aan dat er een update van de nieuwe provider (carrier) is gevonden en vraagt of deze geïnstalleerd dient te worden. Kies voor ´Ja´.
9. iTunes geeft aan: ´Gefeliciteerd, uw toestel is simlockvrij´. Indien het toestel een pincode heeft, kunt u deze nu invoeren.
10. Linksboven op het scherm verschijnt de naam van uw nieuwe provider (horend bij de simkaart). Zo niet, dan dient u het toestel nogmaals los en weer aan uw computer te koppelen.

Het deblokkeren van uw iPhone is nu gelukt.

• 418O2
Dan denk ik dat T-Mobile je unlock nog niet geauth heeft.

• YOGI
Dus gewoon het komende uur af en toe de iPhone loskoppelen en opnieuw aansluiten met iTunes?

• 418O2
5. Verbind nu de iPhone voor een half uur met uw computer, met iTunes opgestart. iTunes dient verbonden te zijn met internet.
6. U kunt uw iPhone tijdens dit half uur niet gebruiken; laat dus geen synchronisatie of updates uitvoeren.
7. Na een half uur koppelt u het toestel los en daarna direct weer aan uw computer, met iTunes.
dit proces duurt dus al minimaal een half uur.

Ik zou even een uurtje wachten en dan opnieuw proberen.

• YOGI
Ik heb ook een half uur gewacht voor ik de iPhone had losgekoppeld, maar geen melding. (Alleen maar de melding dat er een nieuwe OS versie is; 4.1)... Hierna nog aantal maal opnieuw gekoppeld.

Het lastige is dat ik zo weg moet, en dat ik de iPhone vanavond pas weer in mijn eigen iTunes kan koppelen... ben benieuwd wat er dan gaat gebeuren.

• 418O2
nouja je kan toch wel een dagje wachten? hij doet het toch gewoon ?

• YOGI
Dat klopt :), maar ik weet niet of dit binnen een aantal uren of iets dergelijks moet gebeuren.. Ik laat weten wat er vanavond gebeurd

• YOGI
Nu ik thuis ben krijg ik deze melding:

Afbeeldingslocatie: http://img827.imageshack.us/img827/7868/meldingupdateitunes1.jpg

Als ik vervolgens in het tabblad algemeen het "automatisch zoeken naar updates" aanzet, en vervolgens de iPhone opnieuw aansluit gebeurd er verder niets... (Misschien omdat mijn iPhone nog softwareversie 3.0 heeft en niet de laatste; 4.1?)

• 418O2
nou doe eens gek en update de boel naar 4.0.1..

• YOGI
Nou uhh, ik doe de unlock liever nu hij gejailbreaked is. Mocht er iets niet lekker gaan met de unlock van T-mobile dan kan ik met versie 4.0.1 mijn iPhone niet meer gebruiken. :o

Nog eens proberen....

edit: 01:21

Ik heb eerst via Itunes alles gesynchroniseerd, en vervolgens de telefoon hersteld naar de fabrieksinstellingen! Hierna werd automatisch versie 4.1 erop gezet en alle bestanden werden automatisch teruggekopieert. And guess what? Hij is nu origineel en unlocked _/-\o_

Thanks

[ Voor 42% gewijzigd door YOGI op 23-09-2010 01:24 ]

• 418O2
iPhone 3G is altijd te unlocken met ultrasn0w ;)

• KoudeAardbei
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06-10 00:24

KoudeAardbei

Moderator

418O2 schreef op donderdag 23 september 2010 @ 08:49:
iPhone 3G is altijd te unlocken met ultrasn0w ;)
Denk dat je in de war bent met pwned-for-life, dat gaat over het jailbreaken..

Verwijderd

418O2 schreef op woensdag 22 september 2010 @ 22:14:
nou doe eens gek en update de boel naar 4.0.1..
je kan niet zomaar updaten naar 4.0.1 als je niet de shsh files daarvan hebt opgeslagen. aangezien 4.1 de nieuwste is.

• 418O2
Als hij gewoon de ipsw van 4.0.1 download kan hij toch gewoon zonder problemen ultrasn0w toepassen? Zo had ik het ook op mijn iPhone 3G.

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-04 16:59
Verwijderd schreef op donderdag 23 september 2010 @ 09:00:
[...]

je kan niet zomaar updaten naar 4.0.1 als je niet de shsh files daarvan hebt opgeslagen. aangezien 4.1 de nieuwste is.
Op een 3G kun je overigens wel zomaar naar 3.x terug, maar idd niet zomaar naar 4.x.
Pagina: 1