Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikkip
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-06 22:42
Ik heb een HTC Legend in combinatie met Creative ep630 oordopjes. Deze combinatie geeft zelfs op het laagste volume een (naar mijn smaak) te hard geluid.
Dit probleem ervaren mensen met meerdere combinaties van android-telefoons en in-ear oordopjes (zie bijvoorbeeld androidforums. Ik kon er op tweakers.net nog niks over vinden en open dus even een nieuw topic.

Er zijn wel wat semi-oplossingen, maar nog geen echt goede. Semi-oplossingen zijn bijvoorbeeld het gebruiken van een mediaspeler waarbij de loudness aangepast kan worden (bijv. MixZing). Dit vreet echter nogal batterijen, en werkt niet altijd goed (lijkt erop dat volume terugspringt als je andere apps op de voorgrond draait). Ook kun je natuurlijk andere oordoppen kopen, bijvoorbeeld met volumeregelaar. Maar dat is ook zonde geld.

Kent iemand een betere oplossing?
(Probleem lijkt eigenlijk dat maar 15 volumestappen zijn voor het media volume. Kan bijvoorbeeld dit niet aangepast worden?)

• Auke
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Met de vodafone 845 is het hetzelfde, ik ben benieuwd naar een mogelijke oplossing. Via verschillende volume aps nog geen oplossing gevonden.

• The_Double
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-11-2023
bij mijn telefoon (samsung galaxy spica) kan je de 'gain' op driver/hardware niveau veranderen in een service menu'tje. Misschien kan zoiets ook voor jouw telefoon?

• frankmulder
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:16
Wat je nodig hebt is een demper (attenuator). Bijvoorbeeld deze:

http://www.logitech.com/e...io/earphones/devices/6237

Die zet je tussen de audio-uitgang van je muziekspeler en de oordopjes. Wat mij betreft is zoiets überhaupt onmisbaar, aangezien het de ruis enorm vermindert bij gebruik van gevoelige oordopjes. En je kunt het ook hergebruiken zodra je andere oordopjes koopt. :)

• Thmz159
  • Laatst online: 08-06 09:14
Je moet het standaard-volume van je audiotracks omlaag halen.
Dit doe je met MP3 Gain (gratis)
Zo zorgt het dat de standaard output van je mp3's lager is. Deze methode werkt natuurlijk niet op games/apps/fm-radio want het zit in de MP3 files. Maar omdat je praat over media-player lijkt het me dat je dit nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikkip
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-06 22:42
Dank voor de suggesties!

Denk dat ik het probleem ga omzeilen door een demper (attenuator).
Gain-knop op driver-niveau ontbreekt jammer genoeg bij de Legend. En MP3gain werkt goed, maar inderdaad alleen voor mp3's, en is nog best wat werk.

En mocht dit probleempje ooit in android gefixed worden, dan is de attenuator dus nog geschikt als ruisonderdrukker. Klinkt mij goed in de oren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Probleem is dan dat dat alleen werkt bij gebruik van een hoofdtelefoon, niet bij gebruik van de speaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thmz159
  • Laatst online: 08-06 09:14
Auke schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 19:39:
Probleem is dan dat dat alleen werkt bij gebruik van een hoofdtelefoon, niet bij gebruik van de speaker.
Dat probleem zal wel meevallen. Bij mijn foon (acer liquid) is het toch dat ik op de laagste stand niets hoor uit de speaker. Het probleem bij gebruik met in-ears is wel te verwachten, aangezien in-ears veeel minder hard moeten omdat ze je afsluiten van het buitengeluid, i.t.t gewone earphones. Ik heb mijn probleem gewoon verholpen door even MP3Gain te runnen en mijn tracks van 95 db naar 85 db te zetten. Bij games is het geluid bijna altijd nog eens in de game zelf in te stellen dus dat werkt wel ok.
Pagina: 1