Medion 97600 Wireless Knop Dood?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orwell
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-06 13:29
Ben op dit moment bezig bij familie om eens de draadloze verbinding van de laptop van de beste 'klant' aan de gang te krijgen, maar het wil niet echt. Eerst heb ik zoals voor me gebruikelijk is de LAN-kabel in de lap en de Experia (Thomson TG789vn) gestoken. Tadam, verbinding met het internet. Tot zover alles goed.

Maar daar ging de draadloze verbinding niet mee werken. Ik heb daarna in de webinterface van de Experia de boel netjes aangezet, en de Experia overnieuw gestart. Resultaat: een groen brandend Wireless-lampje op de Box, wat volgens de kleurcodes van KPN inhoudt dat er een WPA-beveiligde verbinding wordt verzonden maar door niks en niemand wordt gebruikt. Klinkt geloofwaardig, want de laptop deed er niets mee.

Dan kwam natuurlijk die (gare) Medion 97600 aan bod als verdachte. In het Apparaatbeheer stond het apparaat 'aan'. Nou, echt niet, want toen ik verder keek bij het stuurprogramma vertelde 'ie een ander verhaal: de software staat aan, maar de hardware niet. Ik aanzetten via software, maar hij stribbelde tegen:

Afbeeldingslocatie: http://img215.imageshack.us/img215/6811/eigenwijsmormel.png

Komen we bij het probleem uit: die powerknop (die vierkante rechtsonderin dat quadje aan knoppen) levert geen merkbare reactie op. Dus komen we bij een dood eind uit. Ben weer gaan Googlen, maar kon helaas verder niets vinden, behalve dat er een LED moet gaan branden (doet 'ie dus niet).

Dus, eh, heeft iemand wat ervaring met dit apparaat en de wifi ervan? Enig idee hoe dit te fixen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 196934

Verwijder het stuurprogramma (en eventuele wifi applicaties van medion/intel) en download vanaf de Intel site eens de 2200BG driver.

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 196934 op 21-09-2010 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orwell
Anoniem: 196934 schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 21:49:
Verwijder het stuurprogramma (en eventuele wifi applicaties van medion/intel) en download vanaf de Intel site eens de 2200BG driver.
Die drivers staan er dus al op (daar komt die MessageBox vandaan), maar die drivers zeuren dus over die knop, die waarschijnlijk dood is. Probleem.

• KatanaKiwi
  • Laatst online: 23-07 17:25
Ik kon 't op mijn Medion fixen door een of andere optie in het BIOS, waar hij opstart met Wireless ON. Misschien de moeite waard? :)

• Orwell
KatanaKiwi schreef op woensdag 22 september 2010 @ 19:12:
Ik kon 't op mijn Medion fixen door een of andere optie in het BIOS, waar hij opstart met Wireless ON. Misschien de moeite waard? :)
Goed idee zeg! Helemaal niet aan het BIOS gedacht. :F

Daar staat dat soort prut inderdaad altijd in ja, dus, eh, valt te proberen.